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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 142 (1984), S. 232-233 
    ISSN: 1432-1076
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 156 (1996), S. 65-68 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Key words Prader-Willi syndrome  ; Respiratory control  ;  Sleep disorders
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract   Physiological parameters of infants and children with Prader-Willi syndrome were examined in order to clarify whether there were indicators of disturbed respiratory control mechanisms in the pre-obesity stage of the syndrome. From January 1993 to March 1995 in eight patients with Prader-Willi syndrome (five boys, three girls, aged 6 weeks – 12.5 years),␣polysomnography was performed and compared with 28 children matched for gestational age, sex, birth weight and age at sleep study. The recordings included thoracic and abdominal breathing movements, nasal airflow, tcPO2, tcPCO2, oxygen saturation, EEG, EOG and ECG. Respiratory responses to hypercapnia during quiet sleep were obtained from five Prader-Willi patients and ten peers. The Prader-Willi group showed an increased number of apnoeas per hour of sleep, a decreased nadir of oxygen saturation, increased maximum of the instantaneous heart rate and decreased respiratory responses to hypercapnia during quiet sleep. Conclusion These findings indicate a primary dis‐turbance of central respiratory control in patients with Prader-Willi syndrome which may be worsened by the development of obesity.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1573-2665
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 146 (1998), S. 481-483 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Funktionelle Duodenalstenose ; Aortomesenteriale Duodenalkompression ; A.-mesenterica-superior-Syndrom ; Duodenale Dysmotilität ; Anorexia nervosa ; Key words Reversible duodenal stenosis ; Superior mesenteric artery syndrome ; Duodenal dysmotility ; Anorexia nervosa
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Case presentation: An 114/12 year old girl with anorexia nervosa developed recurrent vomiting. There were only little bowel sounds to be heard. She had hypochloremic alcalosis. Radiologically we found a stomach full of fluid and air. With the patient in supine position the upper GI series showed an obstruction at the junction of the second and third portion of the duodenum. In the prone position passage of contrast medium was unimpaired. Under treatment with cisapride passage remained unimpaired. Discussion: Anorectic patients suffering from recurrent vomiting may suffer from reversible duodenal stenosis. Local dysmotility and/or arteria mesenterica superior syndrome may be possible causes. Early diagnosis may eventually save patients from surgical intervention.
    Notes: Zusammenfassung Bei Anorexia nervosa können funktionelle gastroenterologische Komplikationen auftreten, deren Kenntnis entscheidend für das weitere Vorgehen sein kann. Falldarstellung: Wir berichten über eine 111/3jährige Patientin mit Anorexia nervosa, welche nach rezidivierendem Erbrechen unter dem klinischen Bild eines akuten Abdomens stationär aufgenommen wurde. Es fanden sich eine verminderte Darmperistaltik sowie eine hypochlorämische Alkalose. Die Röntgenaufnahme des Abdomens im Stehen zeigte einen mit Flüssigkeit und Luft gefüllten dilatierten Magen. Bei der Magen-Darm-Passage war in Rückenlage ein Passagestop am Übergang von der Pars descendens zur Pars ascendens duodeni nachweisbar, der durch Bauchlagerung der Patientin behoben werden konne. Unter einer Therapie mit Cisaprid konnte in der Folge eine problemlose Darmpassage erzielt werden. Diskussion: Bei Erbrechen im Rahmen einer Anorexia nervosa kann eine funktionelle Duodenalstenose vorliegen. Als Ursache kommen eine lokale Motilitätsstörung und/oder ein sog. A.-mesenterica-superio-Syndrom in Betracht. Die rechtzeitige Diagnose kann dem Patienten ggf. einen operativen Eingriff ersparen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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