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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    BJOG 100 (1993), S. 0 
    ISSN: 1471-0528
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 145 (1997), S. 470-472 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Bakterielle Dünndarmüberwucherung ; Gedeihstörung ; H2-Atemtest ; Darmresektion ; Morbus Hirschsprung ; Key words Small bowel bacterial overgrowth ; Failure to thrive ; Breath hydrogen test ; Small bowel resection ; Hirsprungs's disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Evaluation of three patients, aged between three months and five years because of failure to thrive and persistent diarrhea revealed the diagnosis of small bowel bacterial overgrowth. A combination of a typical history, endoscopy, laboratory, radiological and histological methods as well as the breath hydrogen test were used. All patients had preexisting intestinal disease: two (former premature infants) had been operated several times because of necrotizing enterocolitis including resection of larger parts of small bowel. The third patient was suffering from pancolonic Hirschsprung's disease. All patients gained weight and reported less complaints after antibiotic treatment with metronidazole. Discussion: Small bowel bacterial overgrowth has to be considered in the differential diagnosis of failure to thrive, especially in cases with preexisting intestinal disease. The diagnosis may be substantiated by a combination of indirect methods. Direct bacteriologic analysis is difficult. Usually, antibiotic treatment leads to a good weight gain after a short period of time.
    Notes: Zusammenfassung Bei 3 Patienten im Alter von 3 Monaten bis 5 Jahren, die zur Abklärung einer Gedeihstörung und rezidivierender Durchfälle vorgestellt wurden, konnte mittels einer Kombination von typischer Anamnese, laborchemischer, radiologischer, endoskopischer und histologischer Methoden und des H2-Atemtests die Diagnose einer bakteriellen Dünndarmüberwucherung gestellt werden. Von besonderer Bedeutung ist, daß bei allen Patienten eine Darmerkrankung vorbestand: Zwei Patienten, ehemalige Frühgeborene, waren im Rahmen einer nekrotisierenden Enterokolitis mehrfach laparotomiert worden, es bestand die Notwendigkeit zu teilweise ausgedehnten Darmresektionen. Beim 3. Patienten wurde ein langstreckiger Morbus Hirschsprung gesichert. Eine antibiotische Therapie mit Metronidazol führte in allen 3 Fällen zu einer Gewichtszunahme und Besserung der klinischen Beschwerden. Diskussion: Die bakterielle Dünndarmüberwucherung ist eine wichtige Differentialdiagnose der Gedeihstörung, insbesondere bei vorbestehender Darmerkrankung. Die Diagnose ergibt sich aus der Kombination verschiedener indirekter Untersuchungsverfahren. Ein direkter mikrobiologischer Nachweis ist schwierig. Eine antibiotische Therapie führt in der Regel zur raschen Gewichtszunahme.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 146 (1998), S. 870-874 
    ISSN: 1433-0474
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Intensivpflegestationen, die auf die Behandlung von Patienten mit hohem Sterberisiko bei reversibler kritischer Erkrankung ausgerichtet sind, zeichnen sich durch einen hohen Ressourcenaufwand aus. In der Bundesrepublik ist, im Gegensatz zu angelsächsischen Nachbarländern die intensivmedizinische Versorgung von Kindern mit wenigen Ausnahmen auf eine Vielzahl von Krankenhäusern aufgesplittert, was zu einer relativ geringen Größe vieler pädiatrischer Intensivstationen (PIPS) oder ihrer Integration in die Neonatologie führt. Ziel der vorliegenden Untersuchung ist es deshalb, Effektivität und Effizienz (Tabelle 1) einer kleineren bis mittleren deutschen PIPS zu beschreiben, um somit zur Schaffung einer Grundlage für weitere derartige Untersuchungen und Maßnahmen zur Verbesserung der Strukturqualität beizutragen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1238
    Keywords: Key words Enteral nutrition ; Critical illness ; Prokinetic drugs
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Objective: To investigate the influence of the prokinetic drug cisapride on gastrocaecal transit time (GCTT) in children after open heart surgery. Design: Prospective, randomized and controlled study. Setting: Interdisciplinary paediatric intensive care unit in a tertiary-care children‘s hospital. Patient: Twenty-one children with a median age of 6.2 years on day 1 after uncomplicated open heart surgery for isolated septal defects, acquired mitral or aortic valve disease or tetralogy of Fallot. Control group consisting of 10 healthy children with a median age of 8.1 years. Interventions: Ten children were randomized to receive cisapride 0.2 mg/kg body weight, 30 min prior to measurement of GCTT. Measurements and results: GCTT was measured using hydrogen breath testing with a test solution containing lactulose and mannitol (0.4 g/kg and 0.1 g/kg body weight respectively). GCTT was markedly delayed in all patients compared to the control group. Within 8 h 8/10 patients in the treatment group versus 4/11 patients in the non-cisapride group achieved gastrocaecal transit. No adverse side-effects were observed. Conclusions: Cisapride accelerates gastrocaecal transit after open heart surgery in children. In intensive care patients on inotropic support or opioid medication, it may facilitate the earlier reintroduction of enteral feeding.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1238
    Keywords: Enteral nutrition ; Critical illness ; Prokinetic drugs
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Objective To investigate the influence of the prokinetic drug cisapride on gastrocaecal transit time (GCTT) in children after open heart surgery. Design Prospective, randomized and controlled study. Setting Interdisciplinary paediatric intensive care unit in a tertiary-care children's hospital. Patient Twenty-one children with a median age of 6.2 years on day 1 after uncomplicated open heart surgery for isolated septal defects, acquired mitral or aortic valve disease or tetralogy of Fallot. Control group consisting of 10 healthy children with a median age of 8.1 years. Interventions Ten children were randomized to receive cisapride 0.2 mg/kg body weight, 30 min prior to measurement of GCTT. Measurements and results GCTT was measured using hydrogen breath testing with a test solution containing lactulose and mannitol (0.4 g/kg and 0.1 g/kg body weight respectively). GCTT was markedly delayed in all patients compared to the control group. Within 8 h 8/10 patients in the treatment group versus 4/11 patients in the noncisapride group achieved gastrocaecal transit. No adverse side-effects were observed. Conclusions Cisapride accelerates gastrocaecal transit after open heart surgery in children. In intensive care patients on inotropic support or opioid medication, it may facilitate the earlier reintroduction of enteral feeding.
    Type of Medium: Electronic Resource
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