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  • 1
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Deep lamellar keratoplasty • Penetrating keratoplasty • Guided trephine system • Microkeratome ; Schlüsselwörter Tiefe lamelläre Keratoplastik • Perforierende Keratoplastik • Geführtes Trepan-System • Mikrokeratom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Fragestellung: Obwohl die tiefe lamelläre Keratoplastik (TLKP) im Vergleich zur perforierenden Keratoplastik (PKP) weniger invasiv ist, ist diese Technik kaum verbreitet. Wir untersuchten, ob die von uns durchgeführte Technik der TLKP eine stabile Visusverbesserung ermöglicht. Patienten und Methode: Bei 33 Augen mit superfizieller Hornhautpathologie oder fortgeschrittenem Keratokonus wurde eine 8,0 mm TLKP durchgeführt. Das Spendergewebe war geeignet für eine PKP. Die Spenderscheibe wurde auf der Vorderkammerbank des geführten Trepan-Systems (GTS) gewonnen. Die Empfängerhornhaut wurde auf eine Tiefe von 680 μm vortrepaniert und das Empfängerbett wurde manuell präpariert. Nach Entfernung des Endothels wurde das Transplantat in ganzer Dicke übertragen und mit einer 10 × 0 doppelten anti-torque-Naht eingenäht. Postoperativ wurden Kortison-Antibiotika-Augentropfen gegeben. Ergebnisse: Der postoperative Verlauf war in der gesamten Serie ohne Komplikationen. Der mittlere bestkorrigierte Brillenvisus (BSCVA) lag präoperativ bei 0,29 ( ± 0,21), 0,1 ( ± 0,11) nach 1 Woche, 0,33 ( ± 0,14) nach einem Monat, 0,5 ( ± 0,13) nach 6 Monaten, 0,61 ( ± 0,16) nach einem Jahr und 0,63 ( ± 0,16) nach 2 Jahren. Es wurden 2 Untergruppen beobachtet: in einer Gruppe (87 %) verbesserte sich der BSCVA auf einen durchschnittlichen Wert von 0,67 ( ± 0.07) nach 6 Monaten. In der zweiten Gruppe (BSCVA ≤ 0,25 nach 6 Monaten) verblieb der mittlere BSCVA auf 0,2 ( ± 0.04) nach einem Jahr. Der mittlere Astigmatismus betrug präoperativ 2,93 ( ± 1,62) Dpt, 2,69 ( ± 1,18) dpt nach 1 Monat, 2,09 ( ± 1,07) dpt nach 1 Jahr und 2,22 ( ± 1,11) dpt nach 2 Jahren. Es traten keine Abstoßungsreaktionen auf. Schlußfolgerung: Die hier vorgestellte Technik gewährleistet eine optimale Paßform von Spenderscheibe und Transplantatbett. Die Trennung von Empfänger- und Spenderstroma verhindert eine Heilung im Interface. Die TLKP ist ein sicheres Verfahren und eröffnet bei superfizieller Hornhautpathologie eine echte Alternative zur PKP.
    Notes: Background: Despite the fact that deep lamellar keratoplasty (DLKP) is less invasive than to penetrating keratoplasty (PKP), this procedure is rarely performed. We therefore investigated whether or not the DLKP technique we employed can achieve stable improvement of visual acuity. Materials and methods: Thirty-three eyes underwent TLKP for treatment of superficial corneal pathology. The donor tissue transplanted was suitable for PKP. The donor lenticule was obtained on the artificial chamber of the guided trephine system (GTS). The recipient cornea was trephined with the same trephine to a depth of 680 μm. Manual dissection was performed with a bevel-up blade. The donor lenticule with the endothelium peeled off was then sutured in with a 10 × 0 nylon double-running antitorque suture. Cortisone-antibiotic eye drops were administered postoperatively. Results: Throughout the series no complications occurred. The mean best corrected visual acuity (BSCVA) over glasses was 0.29 ( ± 0.21) preoperatively, 0.1 ( ± 0.11) at 1 week, 0.33 ( ± 0.14) at 1 month, 0.5 ( ± 0.13) at 6 months, 0.61 ( ± 0.16) at 1 year and 0.63 ( ± 0.15) at 2 years. Clinically, we observed two subpopulations. In the first group of 87 % of the cases, mean BSCVA was 0.67 ( ± 0.07) at 6 months. The remaining cases (BSCVA ≤ 0.25 at 6 months) achieved a mean BSCVA of only 0.2 ( ± 0.04) at 1 year. Mean corneal astigmatism measured 2.93 D ( ± 1.62) preoperatively, 2.69 D ( ± 1.18) at 1 month, 2.09 D ( ± 1.07) at 1 year, and 2.22 D ( ± 1.11) at 2 years. We did not observe any graft rejection. Conclusion: The technique reported for DLKP provides excellent matching of donor lenticule and recipient bed. Separation of donor and recipient stroma prevents interface healing. DLKP appears to be a safe procedure for the surgical treatment of superficial corneal pathology and may offer a clinically applicable alternative to PKP.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 232 (1994), S. 753-758 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract • Background: Excessive damage to the endothelial monolayer during corneal trephination may contribute to transplant failure. For this reason, we performed several trephining experiments to determine the influence of various cutting conditions (sharpness, rotation rate, and cutting power) on the endothelial damage in the recipient bed. • Methods: A mechanically guided motor trephine (Mikro-Keratron) was used for cutting experiments in fresh, enucleated porcine eyes. Eight different, reproducible combinations of cutting conditions were applied, and ten epithelial, full-thickness trephinations were performed for each combination. The endothelial defect was measured with a light microscope (60 × ). In addition, the bend radii of the porcine cornea were measured. • Results: The mechanically guided Mikro-Keratron used with a sharp blade, high rotation rate (840 rev/min), and moderate cutting power (49 mN) caused a 31-μm-wide band of damaged endothelium in the recipient bed. Decrease of the rotation rate to 30 rev/min resulted in an increase of the endothelial defect to 168%. A cutting power of 392 mN combined with a rotation rate of 840 rev/min increased the defect to 126%. The system allowed full-thickness 360° threphination. The corneal bend radii in porcine eyes measured 8.28 mm horizontally and 8.20 mm vertically. • Conclusion: Our preliminary results indicate that the mechanically guided motor trephine, used under optimal conditions, is a suitable cutting device and may improve the outcome of penetrating keratoplasty; however, further investigation of this new approach is necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
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