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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    Haemophilia 9 (2003), S. 0 
    ISSN: 1365-2516
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Summary.  The aim of this study was to report on the long-term follow-up of haemophilic children with avascular femoral head necrosis and to determine whether radiographic findings at initial diagnosis have any prognostic value. Seven patients with avascular necrosis of the femoral head were clinically and radiographically observed over a period of 5–50 years. The average age of patients at first diagnosis was 7.1 years. At follow-up, three of seven patients claimed to have occasional mild pain in the affected hip, four of seven showed loss of range of motion in the hip joint and two of seven patients showed a limp. Only one patient was clinically completely inconspicuous. The radiographically measured caput–collum–diaphysis angle at follow-up was pathologic in four cases and in one case a lateral subluxation of the femoral head was found. There was marked deformation of the femoral head in three of seven cases and a further two hips showing slight incongruency. Owing to the small patient-number, a statement concerning the prognostic value of defined radiographic signs cannot be made. As expected, the more ‘risk signs’ radiographically found, the higher the likelihood that patients will suffer arthrosis at a later stage. We propose that a clear distinction between haemophilic arthropathy of the hip and Legg–Calvé–Perthes disease should be made. In cases where radiographic changes are also found in the vicinity of the acetabulum, it is indicative for haemophilic arthropathy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Personality and Individual Differences 14 (1993), S. 565-574 
    ISSN: 0191-8869
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Psychology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Radiologe 40 (2000), S. 577-579 
    ISSN: 1432-2102
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Osteoarthropathie ; Sekundär hypertrophisch ; Pierre-Marie-Bamberger-Syndrom ; Membrana interossea cruris ; Keywords Osteoarthropathy ; Secondary hypertrophic ; Pierre Marie-Bamberger syndrome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The case of a 48-year-old patient is presented, suffering from persisting pain in the right lower leg for more than a year following a distortion of the ankle. The patient was known to have a history of severe asthmatic disease. Conventional X-rays showed a periostitis of the lower tibia and fibula. To exclude a malignant process, an open biopsy was performed. Neither tumor nor any histological signs of chronic inflammation were found. The patient claimed to have a similar pain in the contralateral lower leg 5 months after initial biopsy. X-rays again showed signs of a periostitis of the tibia and fibula. Furthermore, an increase in isotopes in this area was found in a performed bone scan. Diagnosis of osteoarthropathia hypertrophicans was confirmed 2 years after onset of the first symptoms. Pathogenetic variables both of the primary and secondary forms of hypertrophic osteoarthropathy (HOA) are as yet not completely clarified. Secondary hypertrophic osteoarthropathy (SHOA) may be defined as a syndrome of the long bones with clubbing of the fingers and toes, and occurs in the process of chronic lung and mediastinal disease. We conclude that HAO detection may contribute to early detection of lung disease, especially bronchopulmonary cancer, before it becomes clinically and radiographically manifest.
    Notes: Zusammenfassung Aufgrund einer Beschwerdepersistenz über einen Zeitraum von 12 Monaten bei zurückliegendem Distorsionstrauma des rechten Fußes wurde die 48-jährige Patientin mit der Verdachtsdiagnose der Verletzung der Membrana interossea cruris mit reaktiver Verkalkung vorstellig. Nativröntgenologisch zeigte sich an der rechten distalen Tibia eine umschriebene Kortikalissklerosierung mit Übergriff auf die Membrana interossea. Kernspintomographisch war keine Artbestimmung möglich, sodass eine offene Biopsie durchgeführt wurde. Histopathologisch bestand kein Malignitätsverdacht. 5 Monate postoperativ kam es zur Schmerzzunahme an gleicher Lokalisation der Gegenseite. Röntgenologisch wurde jetzt ebenfalls linksseitig eine Periostreaktionen mit Übergriff auf die Membrana interossea cruris festgestellt. Aufgrund der bilateralen periostalen symmetrischen Verknöcherungen konnte bei klinisch vorhandenen Trommelschlegelfingern und Arthralgien über 2 Jahren nach Auftreten der Symptome die Erstdiagnose der sekundären Osteoarthropathia hypertrophicans bei COPD gestellt werden. Die sekundäre Osteoarthropathia hypertrophicans (Pierre-Marie-Bamberger-Syndrom) tritt vorwiegend im Verlauf von chronischen Lungen- und Mediastinalerkrankungen auf. In jedem Fall sollte eine maligne Grunderkrankung ausgeschlossen werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 103 (2000), S. 409-412 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Wirbelsäule ; Non-Hodgkin-Lymphom ; Spondylodiszitis ; Key words Spine ; Lymphoma ; Spondylodiscitis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract This case presents the history of a 56-year-old patient suffering from low back pain for a period of several weaks. The radiological und histopathological examination showed hints for a spondylodiscitis of the fifth lumbar vertebra. Due to a progressive destruction of the fifth vertebra a ventral stabilisation was performed. Again the histological examination showed the characteristics of an unspezific spondylodiscitis. The last biopsy, taken during the explantation of the fixateur interne showed a high malignant lymphoma. A course of chemotherapy was started following the CHOP-Protocol acompanied by radiotherapy. This case demonstrates that meticulous clinical examination as well as advanced radiological techniques can fail in rare differential diagnosis of spondylodiscitis.
    Notes: Zusammenfassung Es wird der Fall einer 56jährigen Patientin berichtet, die sich primär mit einer Lumbalgie vorstellte. Sowohl laborchemisch, radiologisch als auch histopathologisch sprach der Befund primär für das Vorliegen einer Spondylodiszitis. Aufgrund der Destruktion des fünften Lendenwirbelkörpers wurde eine dorsoventrale Stabilisierung durchgeführt. In den wiederholt gewonnenen Probeexzisionen fand sich histologisch das Bild einer unspezifischen Entzündung. Erst bei der im Rahmen der Implantatentfernung durchgeführten Biopsie ließ sich histologisch ein hochmalignes Non-Hodgkin-Lymphom nachweisen. Es erfolgte eine Chemotherapie nach dem CHOP-Schema und eine strahlentherapeutische Behandlung. Lymphome der Wirbelsäule sollten besonders bei progredienten Verlaufen als seltene Differentialdiagnose einer Spondylodiszitis berücksichtigt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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