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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 269 (1971), S. 32-47 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Coronary Blood Fow ; Regulation ; Hypoxia ; Adenosine Release ; Coronary-Vasodilating Drugs
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In conscious dogs, blood flow in the circumflex branch of the left coronary artery was measured with electromagnetic flowmeters. Myocardial anoxia followed by reactive hyperemia was produced by occluding the artery with a pneumatic cuff for up to 120 sec. 1. The interval between the beginning and the maximum of reactive hyperemia increased with the duration of occlusion. 2. Independent of the duration of occlusion, the excess flow during reactive hyperemia was 3–4 times as high as the flow deficit during occlusion. 3. Threshold doses of dipyridamole and lidoflazine, while potentiating the dilatation of coronary vessels by adenosine, increased the excess flow only when the arterial occlusion lasted for more than 30 sec. The latter effect was abolished by theophylline. 4. Threshold doses of coronary dilators such as Th 322 and carbochromen which do not potentiate adenosine, did not enhance reactive hyperemia for any duration of occlusion. 5. Theophylline decreased the duration of reactive hyperemia but not the excess flow as expressed by the integral of the strength of hyperemia over time. 6. When infused into the coronary artery, procaine caused a dose-dependent diminution of the reactive hyperemia. The results suggest that appreciable amounts of adenosine are liberated only during complete anoxia for more than 30 sec. Under physiological conditions, coronary resistance is probably regulated by a nervous mechanism and not by the liberation of adenosine.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 222 (1954), S. 79-87 
    ISSN: 1432-1912
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 222 (1954), S. 58-67 
    ISSN: 1432-1912
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 302 (1978), S. 87-90 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Cats ; Cardiac glycosides ; Brain ; Distribution ; Side-effects
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The tissue/plasma ratio of β-methyl-digoxin for cardiac muscle in cats was about the same 24 h after a single dose of 30 μg/kg as after a loading dose of 30 μg/kg followed by 3 maintenance doses of 7.5 μg/kg at 24 h intervals. The ratio for the brain increased 2-fold during that time. After the i.v. injection of a toxic loading dose of 70 μg/kg β-methyl-digoxin or digoxin, maintenance doses of as little as 15 μg/kg at 48 h intervals sufficed to maintain the minimum plasma glycoside concentrations determined by RIA at about 3 ng/ml. There was no difference in the plasma concentrations or in the severity of intoxication produced by both glycosides. Cats vomited within 3 h after i.v. injection of 100 μg/kg β-methyl-digoxin, whereas a loading dose of 30 μg/kg followed by 3 injections of 7.5 μg/kg at 24 h intervals were well tolerated. The concentration of radioactivity in the brain 3 h after 100 μg/kg was less than 24 h after the last injection of 7.5 μg/kg in the experiments with repeated dosage. Cerebral side-effects such as vomiting, loss of appetite and weight were better correlated with the glycoside concentrations in the plasma than with those in the brain.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of applied physiology 18 (1959), S. 1-12 
    ISSN: 1439-6327
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Systematische Untersuchungen des Leistungsverfalls in einem definierten Sauerstoffmangel („Höhenlageversuch”) an größeren Kollektiven und rechnerische Auswertung der Ergebnisse erlauben die Aufstellung einer typischen, mittleren Verfallskurve und — über eine Häufigkeitsverteilung des Leistungsendes — die Sicherung zweier KollektiveA undB mit unterschiedlichem Verhalten im Sauerstoffmangel. Die sog. „kritische Schwelle” wird nach diesen Erhebungen im Mittel erst nach doppelt so langer Zeit erreicht, als früher angenommen. Die mittlere Endleistung und die Leistungsdauer haben einen charakteristischen Altersgang: Bis zum 5. Lebensjahrzehnt nehmen beide zu. Vegetativ-nervöse Punktionsstörungen verhalten sich altersabhängig invers zum Altersgang der mittleren Endleistung bzw. Leistungsdauer. Eine weitere auffällige Beziehung besteht zwischen der posthypoxischen Eosinopenie und den beiden Kollektiven A und B: Offensichtlich löst die Sauerstoffmangelbelastung bei A-Typen (KollektivA) eine stärkere Reaktion des Hypophysen-Nebennierenrindensystems aus, als bei B-Typen. Die Korrelationen, die sich aus dem Vergleich vegetativ-nervöser Funktionsstörungen mit der mittleren Leistung und der posthypoxischen Eosinopenie mit den Reaktionstypen ergeben, eröffnen konkrete Perspektiven für eine Testung der sogenannten „funktionellen Leistungsreserve”.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of applied physiology 17 (1958), S. 144-154 
    ISSN: 1439-6327
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Zur Erfassung der gesamten physiologischen funktionellen Leistungsreserve muß der Organismus einer Grenzbelastung ausgesetzt werden. Theoretische Überlegungen führten zu der Erkenntnis, daß unter anderem durch einen definierten Sauerstoffmangel eine Grenzbelastung für den Organismus gesetzt werden kann. Unter einem solchen Sauerstoffmangel kommt es zu einem Leistungsverfall, der methodisch mit einem geeigneten Verfahren ermittelt wird. Eine weitgehende objektive und sichere Methode zur Erfassung dieses Leistungsverfalls bis zur Grenzbelastung stellt das Kugeltestverfahren dar. Die bei einem großen Kollektiv mit diesem Verfahren ermittelten Werte erlauben nach dem Leistungsverhalten eine weitgehend exakte Feststellung der funktionellen Leistungsreserve und eine Zuordnung zu bestimmten, näher definierten Reaktionstypen bzw. innerhalb der Reaktionstypen zu unterschiedlichen Verfallsarten. Es werden die Methode, das Gerät und seine Modifikationen in Ausführung und Anwendung beschrieben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of applied physiology 16 (1957), S. 512-518 
    ISSN: 1439-6327
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Es wird ein Gerät beschrieben, das universell sowohl einzelne Frequenzanalysen, wie auch die Zeitintegration rhythmischer Vorgänge, z. B. Puls- und Atemfrequenz u. ä., bei vielseitiger Gebervarianz zur Registrierung auf handelsüblichen Schreibsy-systemen ermöglicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 274 (1953), S. 562-575 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 274 (1953), S. 465-469 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Es wird im parallelen Untersuchungsgang die Kreislaufwirkung exogener Wärmezufuhr im postoperativen Stadium beobachtet. Die eingangs entwickelten physiologischen Vorstellungen von der Zentralisation als Kompensation drohender Verblutung in die Peripherie finden in der Klinik die Bestätigung ihrer Richtigkeit. Unkontrollierte Wärmeanwendung von außen durchbricht diese kompensatorische Zentralisation, belastet den Kreislauf zunächst mit einer weiteren Kompensation in Form von Herzmehrleistung, um schließlich zum Zusammenbruch aller Regulationen zu führen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 282 (1955), S. 656-656 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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