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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 9 (1990), S. 233-234 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 12 gesunden freiwilligen Probanden wurde die Pharmakokinetik von Dicloxacillin und Flucloxacillin nach oraler Gabe untersucht. Die Probanden erhielten eine Einzeldosis Dicloxacillin (0,5 g, 0,75 g oder 1,0 g) oder Flucloxacillin (0,75 g) im Überkreuz-Verfahren. Die Antibiotikakonzentrationen wurden im Serum und Urin über einen Zeitraum von 8 und 24 Stunden verfolgt und mittels Bioassay bestimmt. Die drei Dosierungen von Dicloxacillin ließen keine signifikanten Unterschiede in den Serum-Eliminations-Halbwertzeiten (t1/2β; median 72 min) erkennen. Der Vergleich der 0,75 g Dosis von Flucloxacillin mit derselben Dosis von Dicloxacillin zeigte keine signifikanten Unterschiede für die Werte Cmax, t1/2β und AUC. Die Eiweißbindung wurde durch Ultrafiltration in gepoolten Seren mit 94,7–96,2% für Flucloxacillin und von 96,4–97,2% für Dicloxacillin ermittelt. Beide Medikamente zeigten ähnliche Serumbakterizidietiter. Dicloxacillin wies folglich nach Gabe von 0,75 g bei Probanden ähnliche pharmakokinetische Eigenschaften auf wie Flucloxacillin.
    Notes: Summary The pharmacokinetics of dicloxacillin and flucloxacillin were studied in 12 healthy volunteers after oral administration. The participants received a single dose of either dicloxacillin (0.5 g, 0.75 g or 1.0 g) or flucloxacillin (0.75 g) in a cross-over fashion. Antibiotic concentrations were determined in serum and urine by bioassay and followed for 8 and 24 h, respectively. The three dicloxacillin dosages showed no significant differences for the serum elimination half-lives (t1/2β, median: 72 min). Comparing 0.75 g flucloxacillin with the same dose of dicloxacillin, no significant differences between the values of Cmax, t1/2β and AUC were found. Protein binding as determined by ultrafiltration in pooled serum was 94.7–96.2% for flucloxacillin and 96.4–97.2% for dicloxacillin. The serum bactericidal titers were similar for the two drugs. In conclusion, dicloxacillin and flucloxacillin showed similar pharmacokinetic behavior after 0.75 g doses in human volunteers.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 15 Stämme vonEnterococcus faecalis, alles klinische Isolate aus Blutkulturen von Patienten mit Endokarditis, wurden in Experimenten zur Abtötungskinetik mit Penicillin G, Ampicillin and Amoxicillin allein und in Kombination mit Tobramycin untersucht. Die minimalen Hemmstoffkonzentrationen waren für Penicillin 4 mg/l, für Ampicillin 2 mg/l, für Amoxicillin 2 mg/l und für Tobramycin 32 mg/l. In den Experimenten zur Abtötungskinetik wurden äquipotente Dosen der Antibiotika 1/2 × MHK, 1 × MHK, 4 × MHK) verwendet. Synergismusstudien wurden mit einer Kombination des β-Laktamantibiotikums bei 1/2 × MHK und Tobramycin in einer Konzentration von 8 mg/l durchgeführt. Die bakterizide Aktivität eines jeden Kombinationspartners war nicht höher als 10+3 KBE/ml zur Stunde 5. Nach fünf Stunden fand sich bei allen drei β-Laktamantibiotika eine synergistische Wirkung mit Tobramycin, d. h. eine mehr als 100fache Verminderung der Koloniebildnerzahlen im Vergleich zu der wirksamsten Substanz allein. Amoxicillin zeigte eine signifikant höhere bakterizide Wirkung als Ampicillin oder Penicillin und zwar sowohl allein als auch in Kombination mit Tobramycin. Die klinische Bedeutung dieser Befunde muß inIn-vivo-Studien weiter untersucht werden.
    Notes: Summary Fifteen strains ofEnterococcus faecalis, all clinical blood culture isolates from patients with endocarditis, were studied by kill-kinetic experiments using penicillin G, ampicillin and amoxicillin alone and in combination with tobramycin. The median minimal inhibitory concentrations (MIC), were penicillin 4 mg/l, ampicillin 2 mg/l, amoxicillin 2 mg/l and tobramycin 32 mg/l. Equipotent doses of the antibiotics (1/2 × MIC, 1 × MIC and 4 × MIC) were used in the kill-kinetic studies. Synergism was studied using a combination of 1/2 × MIC of the beta-lactam antibiotic and 8 mg/l of tobramycin. The bactericidal activity did not exceed 10+3 cfu/ml at 5 hours for any single compound. After 5 h all three beta-lactam antibiotics in combination with tobramycin resulted in synergism, i.e. more than one hundredfold reduction of colony forming units (cfu) as compared to the most active single agent. Amoxicillin had a significantly higher bactericidal potential than ampicillin or penicillin both alone and in combination with tobramycin. The clinical significance of these findings warrants further studiesin vivo.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 24 (1996), S. 272-272 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 7 (1979), S. 35-37 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die klinische und bakteriologische Wirksamkeit und die Verträglichkeit von Mecillinam, einem neuen Beta-Laktam-Antibiotikum, das parenteral in einer Dosis von 40 mg/kg Körpergewicht verabreicht wurde, wurde an 21 hospitalisierten Patienten mit Harnwegsinfektionen oder Sepsis geprüft. Ein Erfolg, definiert als Ausrottung der pathogenen Krankheitserreger, innerhalb von zwei bis fünf Tagen nach der Behandlung, wurde bei acht von 16 Patienten mit Harnwegsinfektionen festgestellt. Eine Persistenz des ursprünglichen pathogenen Keimes nach der Behandlung mit Mecillinam war bei vier Patienten nachweisbar, sie hatten alle eine komplizierte Harnwegsinfektion. Eine Reinfektion trat bei zwei Patienten auf, bei zwei Fällen konnten die Ergebnisse nicht ausgewertet werden. Fünf Patienten mit Sepsis wurden von ihrer Infektion geheilt, davon zwei Fälle nach Monotherapie mit Mecillinam und drei Fälle nach Kombinationstherapie mit Mecillinam und anderen Antibiotika. Mecillinam-resistenteEscherichia coli wurden bei zwei Patienten mit persistierender Bakteriurie nach Mecillinambehandlung isoliert. Eine Beeinträchtigung der Nierenfunktion könnte dazu beigetragen haben, daß Patienten mit komplizierten Harnwegsinfektionen schlecht auf die Therapie ansprachen. Da keine wesentlichen Nebenwirkungen beobachtet wurden und Mecillinam als ungefährlich für Patienten mit gestörter Nieren- und Leberfunktion angeschen werden kann, dürfte bei diesen schweren Fällen eine Erhöhung der Dosis angezeigt sein.
    Notes: Summary The clinical and bacteriological efficacy as well as the tolerance of mecillinam, a newβ-lactam antibiotic, administered parenterally in a dose of 40 mg/kg body weight, was investigated in 21 hospitalized patients with urinary tract infections or septicaemia. Success, defined as eradication of infecting organisms two to five days after treatment, was found in eight of 16 patients with urinary tract infections. Persistence of the original pathogen after treatment was seen in four patients, all with complicated urinary tract infection. Reinfection was seen in two patients, while the results were unevaluable in two cases. The five patients with septicaemia were all cured of their infection, this result being attributed solely to mecillinam in two cases, while a combined action of mecillinam and another antibiotic produced a cure in the other three cases.Escherichia coli resistant to mecillinam were isolated from two patients with persistence of bacteriuria following mecillinam treatment. Impairment of renal function may have been a contributory factor to the poor treatment response in patients with complicated urinary tract infection. Inasmuch as no important side-effects were recorded and mecillinam appears safe in patients with impaired renal and liver function, a higher dose may be indicated in these more complicated cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 15 (1996), S. 227-232 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The clinical manifestations of and epidemiological data from 11 patients infected withVibrio vulnificus admitted to Danish hospitals during the unusually warm summer of 1994 are reported. All patients contracted the disease after exposure to seawater; however, none had consumed seafood. Four patients developed bacteremia, one of whom subsequently died; nine patients, including the four with bacteremia, exhibited skin manifestations. Four patients contracted the disease while fishing; in at least one case the patient had handled eels. AllVibrio vulnificus strains were highly susceptible to 11 antimicrobial agents tested. Plasmid analysis revealed that 8 of 11 strains carried plasmids. Ribotyping using the enzymeHindIII on the 11 strains showed five different types, two of which comprised four strains each. The present study provides the first clinical and epidemiological data about a series of humanVibrio vulnificus infections from a temperate zone.
    Type of Medium: Electronic Resource
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