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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford UK : Blackwell Science Ltd
    Haemophilia 8 (2002), S. 0 
    ISSN: 1365-2516
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Formation of destructive haemorrhagic pseudocysts or pseudotumours thought to arise from unresolved, encapsulated haematomas is a well-recognized, rare complication of severe haemophilia A or B, and has been reported in a single patient with von Willebrand disease (vWD). We report a 41-year-old patient with type 3 vWD who underwent incomplete resection of a large retroperitoneal pseudocyst in 1995 and presented with a recurrent, extensive right abdominal and flank mass and signs and symptoms of large bowel obstruction. He required emergency partial colectomy for bowel ischaemia and removal of his right kidney, which was hydronephrotic due to prolonged ureteral obstruction by the pseudocyst. Following repeat partial resection of the pseudotumour, he developed persistent bleeding into the operative site despite aggressive administration of von Willebrand factor (vWF)-rich factor VIII concentrates, resulting in retroperitoneal haematomas and abscesses, which resolved after 13 months of percutaneous drainage, extended supplementation of vWF and antibiotic therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Twenty patients suffering from advanced chronic renal insufficiency, ten of whom had been maintained on chronic hemodialysis, were investigated in respect to the incidence and significance of folic acid deficiency in this disorder. The cytologic findings and the results of folic acid determinations in serum were suggestive of beginning folate deficiency in two cases in each the dialysis and the control group. After parenteral administration of folic acid only one patient in the control group developed significant reticulocytosis. One patient on chronic hemodialysis showed a megaloblastic disturbance of normal cell maturation apparently not due to vitamin deficiency. It is suggested that only small amounts of folic acid are lost during dialysis and that this loss is normally compensated for by an adaequate nutritional vitamin intake. The development of folate deficiency with or without megaloblastic changes in the bone marrow appears to be a relatively infrequent complication of advanced chronic renal insufficiency and does not represent a significant factor in the pathogenesis of anemia in uremia in general.
    Notes: Zusammenfassung An einem Krankengut von 20 Patienten mit fortgeschrittener chronischer Niereninsuffizienz, davon 10 unter chronischer Hämodialysebehandlung, wurden Untersuchungen zur Frage der Entwicklung und Bedeutung eines Folsäuremangels durchgeführt. Die erhobenen cytologischen Befunde sowie die Ergebnisse der Bestimmung des Serum-Folsäuregehaltes sprachen bei je 2 Fällen der Dialyse-und Kontrollgruppe für das Vorliegen eines beginnenden Folsäuremangelzustandes. Nach parenteraler Folsäuretherapie kam es jedoch lediglich bei einer nichtdialysierten Patientin zu einer signifikanten Reticulocytose. Bei einem chronisch dialysierten Patienten konnte eine offenbar nicht durch Vitaminmangel bedingte Störung der normalen Zellreifung nachgewiesen werden. Es wird angenommen, daß der durch die Dialyse bedingte Folsäureverlust relativ gering ist und durch eine adäquate Vitaminaufnahme mit der Nahrung normalerweise kompensiert werden kann. Die Entwicklung eines Folsäuremangels mit oder ohne megaloblastäre Markumwandlung dürfte eine relativ seltene Komplikation der fortgeschrittenen, chronischen Niereninsuffizienz darstellen. Eine wesentliche Bedeutung für die Pathogenese der renalen Anämie allgemein dürfte ihr jedoch nicht zukommen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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