ISSN:
1435-2451
Keywords:
Gastrectomy
;
Reflux oesophagitis
;
Reflux scintillation scans
;
Gastrektomie
;
Refluxoesophagitis
;
Refluxszintigraphie
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Die Letalität nach 73 Gastrektomien und Rekonstruktion mit einer 60 cm langen ausgeschalteten Jejunalschlinge betrug insgesamt 9,7 %, eine Anastomoseninsuffizienz trat röntgenologisch in 6,8 %, klinisch in 4,1 % auf. 95,5 % der nach 3 Monaten nachuntersuchten Patienten waren beschwerdefrei. In 4,5 % fand sich histologisch bei makroskopisch intakter Oesophagusschleimhaut eine Oesophagitis. Bei der Refluxszintigraphie konnte postoperativ bei keinem (präoperativ 10 %) der Patienten ein Nüchternreflux, in 16,6 % (präoperativ 55 %) ein stimulierter biliärer Reflux beobachtet werden.
Notes:
Summary Among the 73 patients who underwent gastrectomy and a Roux-en-Y procedure using a 60-cm jejunal segment the mortality was 9.7%. Anastomotic leaks were demonstrated radiologically in 6.8% and clinically evident in 4.1 %. Of the patients followed up for 3 months 95.5 % were symptom-free. Oesophagitis was histologically present in 4.5% of the patients with macroscopically intact mucosa. Postoperative reflux scintillation scans showed no reflux in any of the patients (pre-operative 10 %) and revealed a stimulated biliary reflux in 16.6 % (pre-operative 55 %).
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01276073
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