Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of oral pathology & medicine 22 (1993), S. 0 
    ISSN: 1600-0714
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Thirty-three liver transplant patients and 20 controls were examined for the presence of EBV in epithelium of the lateral border of the tongue by negative staining electron microscopy. Five of the specimens (15%) showed particles typical of the herpes virus family, while all controls were negative for EBV. In 3 of the 5 patients moderate oral hairy leukoplakia was observed clinically. Our results indicate that EBV may be expressed at the lateral border of the tongue of liver transplant patients, who in some cases show oral hairy leukoplakia clinically.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Alimentary pharmacology & therapeutics 17 (2003), S. 0 
    ISSN: 1365-2036
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Despite recent advances in techniques of in situ tumour ablation, surgical therapy remains at present the mainstay treatment for primary hepatic malignancies. After an initial endeavour in the establishment of liver transplantation as a treatment option, in particular for unresectable liver tumours, only a few indications, for example early hepatocellular carcinoma in cirrhosis, are currently agreed upon. Other indications, such as peripheral cholangiocarcinoma and hepatocellular carcinoma in noncirrhotics have largely been abandoned or are still under debate, as is the case with fibrolamellar carcinoma. The selection of patients suffering from hepatocellular carcinoma in cirrhosis for liver transplantation is still based on tumour size and node number, because the current state of diagnostic imaging fails to reliably predict the most important prognostic parameter: vascular infiltration. Other selection criteria are under investigation. Studies on multimodal therapy are also underway but have not yet demonstrated a clear benefit.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 69 (1991), S. 1105-1108 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Liver transplantation ; Free radicals ; Antioxidant therapy ; Organ preservation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Liver transplantation has evolved into a relatively safe clinical procedure for end stage liver disease but the success is absolutely dependent on the quality of the donor organs. Graft malfunction is an important source of morbidity and mortality after liver transplantation so further improvement of organ quality is mandatory. Experimental data seem to justify application of antioxidant therapy in clinical liver transplantation. According to the mode of action antioxidant therapy treatment should be considered for donor and recipient of the graft.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Cancer Genetics and Cytogenetics 39 (1989), S. 65-68 
    ISSN: 0165-4608
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 5 (1999), S. 344-345 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 102 (1999), S. 893-896 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Rupture of the diaphragm • Minimally invasive surgery • Laparoscopy ; Schlüsselwörter Zwerchfellruptur • Minimal-invasive Chirurgie • Laparoskopie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur operativen Reparatur von Zwerchfellverletzungen wird üblicherweise eine Laparotomie, seltener auch eine Thorakotomie als Zugangsweg gewählt. Wir berichten über einen 26 jährigen Patienten, bei dem eine beidseitige traumatische Zwerchfellruptur in laparoskopischer Technik versorgt wurde. Der Eingriff verlief komplikationslos, die Vorteile des minimal-invasiven laparoskopischen Vorgehens in Form einer geringen Patientenbelastung und schnellen postoperativen Rekonvaleszens zeigten sich bei dem Patienten in vollem Umfang. Aber auch die diagnostische Potenz dieses Verfahrens bei unklaren Befunden fand deutlichen Ausdruck: Die rechtsseitige Zwerchfellverletzung des Patienten wurde trotz ausgedehnter Vordiagnostik erst laparoskopisch erkannt.
    Notes: Summary The usual treatment for operative repair of diaphragmatic injuries is laparotomy or thoracotomy. We report on a 26-year-old patient, who was treated by laparocopic surgery for a rupture on both sides of the diaphragm. The operation was without complications and the advantages of minimally invasive laparoscopic surgery were clearly evident. There was much less strain on the patient and the postoperative recovery period was short. In addition, for unclear findings there is a high diagnostic potential in laparoscopy. The rupture on the right side of the diaphragm was not diagnosed until laparoscopy, although our patient underwent extensive diagnostics prior to the intervention.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 363-368 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Bleeding – Liver resection – Liver transplantation. ; Schlüsselwörter: Blutung – Leberresektion – Lebertransplantation.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Blutungen bei der Leberresektion können durch entsprechende chirurgische Techniken vermieden werden. Hierzu zählen: adäquater Zugang, vasculäre Ausklemmung, kontrollierte Parenchymdurchtrennung, Vermeidung einer venösen „Überfüllung“ und sichere Versorgung der Resektionsfläche. Exzessive Blutungen bei Leberresektion und -transplantation bedingen ein erhöhtes Risiko postoperativer Komplikationen. Bei der Lebertransplantation ist der Chirurg meist mit Patienten mit chronischen Lebererkrankungen konfrontiert. Gerinnungsstörungen sind die Regel und die Operation ist anspruchsvoller durch verletzliche venösen Collateralen als Folge der portalen Hypertension. Durch extrakorporalen veno-venösen Bypass oder neuere Techniken mit Erhalt der retrohepatischen V. cava können diese Schwierigkeiten teilweise überwunden werden. Medikamente wie Aprotinin können die Fibrinolyse bei der Lebertransplantation vermindern. Chirurgische Geschicklichkeit und Erfahrung bleiben wohl die bedeutendsten Faktoren für den intraoperativen Blutverlust.
    Notes: Abstract. In liver resection, severe bleeding can be prevented by appropriate surgical techniques. These include adequate access and mobilisation, vascular occlusion, controlled dissection of the parenchyma, prevention of venous „over-filling“and secure hemostasis of the resection surface. Excessive bleeding, both in liver resection and liver transplantation, poses a major risk for the development of postoperative complications. In liver transplantation the surgeon is most often confronted with patients with chronic liver disease and portal hypertension. Coagulation disorders are the rule, and the surgery itself is more demanding because of fragile venous collaterals as a consequence of portal hypertension. With the use of extracorporeal veno-venous bypass or newer techniques with preservation of the vena cava, some of these difficulties can be overcome. Pharmacological therapies like administration of aprotinin can reduce the fibrinolysis inherent in liver transplantation. However, surgical skill and experience are probably still the most important predictors of blood loss during surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Liver transplantation ; Budd-Chiari syndrome. ; Schlüsselwörter: Lebertransplantation ; Budd-Chiari-Syndrom.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Das Budd-Chiari-Syndrom (BCS) ist eine seltene Krankheit mit Verschluß der Lebervenen, die sowohl in akuten wie auch chronischen lebensbedrohlichen Situationen durch eine orthotope Lebertransplantation behandelt werden kann. Wir berichten über 16 Patienten, die insgesamt 18 Lebertransplantate wegen eines BCS erhielten und mindestens zwei Jahre nachbeobachtet wurden. Bei 7 Patienten lag eine hämatologische Erkrankung zugrunde, die anderen Fälle blieben ätiologisch ungeklärt. Ein Patient verstarb 4 Monate nach Transplantation an einer CMV-Pneumonie, ein weiterer 2 Jahre nach Transplantation an protrahiertem Leberversagen bei Pfortaderthrombose. Die aktuarische 5-Jahres-Überlebensrate beträgt 87,5 %, die aller an unserer Institution durchgeführten 710 Transplantationen von 9/1988 bis 12/1995 liegt bei 85,3 %. Die Rezidivprophylaxe bestand aus Anticoagulation mit Heparin und überlappender Fortsetzung mit Marcumar. Drei Patienten wurden bei Thrombocytose mit Hydroxyharnstoff behandelt, davon einer lediglich für eine Woche in der Frühphase nach Transplantation. Zwei revisionsbedürftige, abdominelle Nachblutungen sind möglicherweise auf die Anticoagulation zurückzuführen. Zwei Patienten mußten retransplantiert werden, der eine wegen Teilthrombose von Leberarterie und Pfortader, nachdem Marcumar bei gastrointestinaler Blutung abgesetzt worden war, der andere wegen Rezidivverschluß der Lebervenen nach insuffizienter Marcumareinnahme. Das BCS kann erfolgreich durch eine Lebertransplantation behandelt werden, erfordert jedoch eine lebenslange, engmaschig kontrollierte Anticoagulation zur Rezidivprophylaxe.
    Notes: Summary. Budd-Chiari syndrome (BCS) with hepatic vein occlusion is a rare disorder that can effectively be treated in advanced stages with orthotopic liver transplantation. We report on 16 patients who received 18 liver grafts and were followed up for at least 2 years. In 7 patients a hematological disorder was confirmed by bone marrow biopsy. One patient died after 4 months due to cytomegalovirus pneumonia; another patient died after 2 years due to progressive liver failure after portal vein thrombosis. The actuarial 5-year survival rate is 87.5 % compared to 85.3 % in all other 710 orthotopic liver transplantations performed from September 1988 to December 1995 at our institution. Anticoagulation consisted of intravenous heparin and overlapping continuation with dicoumarin. Three patients received hydroxyurea for thrombocytosis, one patient for 1 week only early after the transplantation. Two postoperative abdominal hemorrhages required laparotomy. Two patients had to be retransplanted, one for thrombosis of the hepatic artery and portal vein after discontinuation of dicoumarin due to GI bleeding and one for hepatic vein thrombosis after insufficient dicoumarin intake. Terminal BCS represents a good indication for orthotopic liver transplantation; however, life-long, closely monitored anticoagulation is essential.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 3-5 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Intensive care ; Surgery ; Education. ; Schlüsselwörter: Intensivmedizin ; Chirurgie ; Ausbildung.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die intensivmedizinische Betreuung des chirurgischen Patienten ist integraler Bestandteil des Behandlungs- und Ausbildungsauftrages der Chirurgie. Die Tätigkeit auf der Intensivstation schult den Chirurgen in bezug auf Notfallbehandlung, pathophysiologisches Denken und Beurteilung des Operationsrisikos. Die Bedeutung von Operationsvorbereitung und Nachbehandlung und das Erkennen von postoperativen Störungen werden persönlich erfahren und sollen so auch mit zum schonenden Operieren erziehen und die Motivation zur ganzheitlichen Patientenbetreuung steigern. Hierbei geht es nicht um eine Abgrenzung oder Konkurrenz zur Anaesthesie in der operativen Intensivmedizin. Vielmehr ist es notwendig, das Chirurgen und Anaesthesisten Verbindende darzustellen und die Vorteile einer engen Zusammenarbeit für die Erfüllung unseres Behandlungsauftrages und für die Ausbildung junger Ärzte deutlich zu machen. Die ideale Zusammenarbeit zwischen Anaesthesisten und Chirurgen verlangt Engagement, Kompetenz, Vertrauen und persönliche Übereinstimmung der Beteiligten. Unter derartigen Voraussetzungen sollte es auch in Krankenhäusern mit nur einer interdisziplinären Intensivstation kein Problem sein, wer die offizielle Leitungsfunktion übernimmt.
    Notes: Summary. Intensive care of the surgical patient is an integral part of the treatment and continuing medical education mission of surgery. Working on the intensive care unit educates surgeons with regard to emergency treatment, pathophysiological thinking, and judging the risks of surgical procedures. The importance of preoperative workup and postoperative care and the diagnosis of postoperative complications are experienced personally and should thus encourage the surgeon to operate non-traumatically and increase their motivation for continuous holistic patient care. This does not mean erecting boundaries or competing with anesthesiologists in surgical intensive care. Rather, the joint aims of surgeons and anesthesiologists should be reinforced. The advantages of close cooperation for successful completion of the mission of patient care and medical education for younger colleagues need to be emphasized. Ideal cooperation between anesthesiologists and surgeons calls for commitment, competence, trust, and personal accord on the part of the persons involved. Under these circumstances, even in hospitals with only one interdisciplinary intensive care unit there should be no problems regarding who takes on official leadership.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 214-216 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Spontaneous rupture ; Hemorrhage ; Liver. ; Schlüsselwörter: Spontane Ruptur ; Blutung ; Leber.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Eine 25 jährige Patientin wurde in der 34. Schwangerschaftswoche durch Kaiserschnitt wegen Placentaablösung und fetaler Bradykardie von einem gesunden Baby entbunden. Am folgenden Tag entwickelte sie Dyspnoe, Tachykardie, Hypotension und steigende Serumtransaminasen. Nach Ausschluß einer Lungenembolie fanden sich im abdominalen CT und in der Cavographie ein subcapsuläres Hämatom der gesamten Leberkonvexität und eine Kompression der retrohepatischen V. cava. Bei der Laparotomie zeigte sich eine spontane Ruptur der Leberkapsel mit Blutung in die freie Bauchhöhle. Nach Decapsulation der Leberoberfläche wurde das subcapsuläre Hämatom ausgeräumt. Der postoperative Verlauf war unauffällig.
    Notes: Summary. A 25-year-old woman delivered a healthy baby in the 34th week of gestation by caesarean section due to placental abruption and fetal bradycardia. On the following day she developed dyspnea, tachycardia, hypotension and rising serum transaminase levels. After exclusion of a pulmonary embolism, the abdominal CT scan and cavography revealed a subcapsular hematoma of the entire dorsal liver surface and compression of the retrohepatic vena cava. During laparotomy a spontaneous rupture of the liver capsule with intraperitoneal hemorrhage was found. The dorsal liver was decapsulated and the subcapsular hematoma completely removed. The postoperative course was uneventful.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...