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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 230 (1981), S. 231-237 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Fenoterol-Tokolyse ; Tachykardie ; Betablocker ; Antagonisierung ; Tocolysis ; Betamimetic ; Tachycardia ; Betalytic ; Antagonism
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary None of the betamimetics have an exclusively tocolytic effet. By stimulating the cardiovascular β-receptor, they also cause a substantial increase in the heart rate and a decrease in blood pressure. We administered 4–5 μg/min of Fenoterol to 13 patients during the first stage of labour. This led to complete inhibition of labour. To reduce cardiac side effects, a primarily cardiac β-blocker (5 mg Atenolol or 20 mg Metoprolol) was also given. The maternal and fetal heart rates were measured by ECG and by fetal scalp-electrode, respectively. The fetal heart rate remained largely unchanged, both during the Fenoterol infusion as well as during the additional administration of the β-blocker. The maternal heart rate, which increased under the influence of the Fenoterol, fell (p ≤ 0.01) but did not return to normal. In all cases the β-blockade led to a brief increase in uterine activity.
    Notes: Zusammenfassung Neben dem tokolytischen Effekt verursachen Betasympathikomimetika eine erhebliche Steigerung der Herzfrequenz und eine Blutdruckerniedrigung durch Stimulation der kardialen und vaskulären Betarezeptoren. Dreizehn Patienten erhielten während der Eröffnungsperiode 4–5 μg/min Fenoterol i.v. Nach vollständiger Wehenhemmung wurde wegen der unerwünschten Kreislaufreaktionen zusätzlich ein Betablocker mit vorwiegend kardialer Wirkung (Atenolol 5 mg oder Metoprolol 20 mg) verabreicht. Die Registrierung der Herzfrequenzen erfolgte über mütterliches EKG und fetale Skalpelektrode. Sowohl während der Fenoterol-Infusion als auch während der zusätzlichen Verabreichung des Betablockers änderte sich die fetale Herzfrequenz nur unwesentlich. Die Fenoterol-bedingte mütterliche Tachykardie konnte gesenkt (p ≦ 0,01), aber nicht vollständig aufgehoben werden. In allen Fällen führte die Betablockade zu einer kurzzeitigen Steigerung der Uterusaktivität.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 245 (1989), S. 504-512 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Heute sind die wissenschaftlichen und klinischen Fakten für ein differenziert-individualisiertes Vorgehen in der chirurgischen Behandlung des Vulva-Karzinoms weitgehend etabliert. Die organerhaltenden Eingriffe sind nur bei «Frühfällen» aufgrund sorgfältigster histopathologischer Tumorbeschreibung indiziert. Die funktionellen und kosmetischen Früh- und Spätergebnisse bei erweitert radikalen Operationen werden durch zusätzlich plastisch-wiederherstellende Maßnahmen optimiert, bei gleichzeitiger Senkung der perioperativen Morbidität. In der nächsten Zukunft kann möglicherweise die 5-Jahres-Überlebensrate bei N-positiven Patienten durch eine neo-adjuvante Chemotherapie erhöht werden.
    Notes: Summary In recent years sufficient scientific and clinical data have become available to establish an individualized treatment plan for each patient suffering from vulvar carcinoma. Organ-preserving operations are strictly confined to “early cases” as described by a careful histopathology of the primary lesion. The high perioperative morbidity and the bad cosmetic results of extended radical vulvectomy are definitely improved by additional plastic reconstructive procedures. Neoadjuvant chemotherapy probably results in a better survival rate in lymph node positive patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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