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  • 1
    ISSN: 1365-2036
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Pantoprazole is a benzimidazole derivative which selectively inhibits the proton pump H+, K+-ATPase necessary for the final step in gastric acid secretion.〈section xml:id="abs1-2"〉〈title type="main"〉Aim:To investigate the tolerability and the prophylactic effect of pantoprazole 40 mg once daily on relapse in patients whose reflux oesophagitis had been healed.〈section xml:id="abs1-3"〉〈title type="main"〉Methods:The safety of pantoprazole 40 mg once daily was assessed in an open 1-year trial on 222 patients whose reflux oesophagitis had been healed with omeprazole or pantoprazole. Relapse was defined as endoscopically-confirmed reflux oesophagitis (at least Grade I), with endoscopies being performed for patients experiencing 3 consecutive days of disease-specific symptoms.〈section xml:id="abs1-4"〉〈title type="main"〉Results:Kaplan–Meier survival analysis at 6 and 12 months gave estimated treatment failure rates of 2% and 6% from confirmed relapses (per-protocol), and of 9% and 30% for a worst-case group (all withdrawals counted as failures). The only population shift in laboratory variables was a doubling of the median serum gastrin level over the first 6 months; thereafter it stabilized. Fifty-four (24%) patients experienced adverse events; 15 of these withdrew. Serious adverse events were reported for 12 patients.〈section xml:id="abs1-5"〉〈title type="main"〉Conclusions:Pantoprazole appears to be highly effective and to have a good safety profile for long-term prophylaxis of reflux oesophagitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Erectile dysfunction • Alprostadil • Transurethral therapy • MUSETM• Self-injection therapy ; Schlüsselwörter Erektile Dysfunktion • Alprostadil • Transurethrale Therapie • MUSETM• Selbstinjektionstherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine Analyse der bislang verfügbaren Daten zur intraurethralen Alprostadil-(PGE1) Applikation mit MUSETM („medicated urethral system for erection“) zeigt, daß MUSETM bei Dosierungen bis 1000 μg eine 20–30 % geringere Effektivität aufweist als die intrakavernöse Injektion von 20 μg PGE1. Während bei den Respondern in der Selbstanwendung zu Hause nur jede zweite MUSETM-Anwendung erfolgreich verlief, war dies in den prospektiven Studien zur intrakavernösen Alprostadilapplikation in 87 %–94 % der Fall. In einer eigenen Vergleichsstudie an 73 Patienten reagierten unter Praxisbedingungen 48 % nach MUSETM bis 1000 μg mit einer ausreichenden Erektion, nach intrakavernöser Alprostadilapplikation hingegen 71 %. In der Literatur berichtete Nebenwirkungen von MUSETM waren: Hypotonien in 3–8 %, Synkopen 0,4 %, penile/urethrale Schmerzen 29 %, urethrale Blutungen 5 %, vaginale Irritationen 3 %, Priapismen 〈 0,1 %. Nach MUSETM-Applikation kommt es zu einer durchschnittlichen Zunahme des Alprostadilgehaltes des Ejakulats von 29 %. Während das Risiko bleibender fibrotischer Veränderungen in den prospektiven Langzeitstudien zur Schwellkörperinjektionstherapie mit Alprostadil ca. 5–7 % beträgt ist dies bei MUSETM noch nicht abschließend zu beurteilen. Ähnliches trifft für das potentielle Risiko von Urethrastrikturen zu. Den Vorteil der technisch einfachen Handhabung von MUSETM steht der Nachteil der deutlich geringeren Effektivität gegenüber, so daß die Selbstinjektionstherapie weiterhin als „Golden Standard“ der Alprostadilanwendung angesehen werden muß.
    Notes: Summary An analysis of the presently available results concerning transurethral application of Alprostadil with MUSETM (Medicated Urethral System for Erection) up to 1000 μg indicates a 20–30 % lower efficacy if compared to 20 μg i. c. injected Alprostadil. Whereas in prospective home-treatment trials only each second MUSETM-application was successful in responders 87 %–94 % of the administrations in self-injection therapy resulted in successful coitus. In an own comparative trial in 73 pts the succes rates after MUSETM up to 1000 μg were 48 % compared to 71 % after i. c. Alprostadil. Reported side-effects of MUSETM in the literature were: Hypotension 3–8 %, syncopes 0,4 %, penile/urethral pain 29 %, urethral bleeding 5 %, vaginal irritations 3 %, priapisms 〈 0,1 %. After MUSETM-applikation the average Alprostadil contents of the ejaculate increased 40 %. Whereas in prospective long-term studies of self-injection therapy with Alprostadil the risk of persistent fibrotic alterations of the penis varied between 5–7 %, the risk of penile fibrosis after MUSETM can not be finally estimated. Also the potential risk for urethral strictures after MUSETM is presently not foreseable. The advantage of the technically easy use is confronted with a considerably lower efficacy. Therefore self-injection therapy must be further on considered the “golden standard” in Alprostadil administration.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Erectile dysfunction • Cavernous electric activity • Autonomic nervous system • CC-EMG • SPACE ; Schlüsselwörter Erektile Dysfunktion • Autonomes Nervensystem • Kavernöse Elektrische Aktivität • ; CC-EMG • SPACE
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Parameter kavernöser elektrischer Aktivität, die eine Unterscheidung gesunder Männer von solchen mit erektiler Dysfunktion unterschiedlicher Ätiologie im Einzelfall erlauben würden, sind gegenwärtig noch nicht zu benennen. Gruppen von gesunden Kontrollpersonen und Männern mit erektiler Dysfunktion unterscheiden sich aber signifikant in der Provokabilität dieser Aktivät, nämlich darin, ob sie sog. typische Einzelpotentiale, tSP, bereits in Ruhe, lediglich unter Provokation oder überhaupt nicht aufweisen. Männer die tSP bereits in Ruhe zeigten, wiesen dabei eine signifikant größere Lebhaftigkeit der provozierten Antwort auf als solche, bei denen tSP ausschließlich nach Provokation nachweisbar war, und zwar sowohl für die Anzahl als auch die Intensität der Antworten auf die 3 Provokationsmanöver Valsalva-Versuch, Weckreiz und Hyperventilation. Dabei verhielten sich die Patienten, die bereits unter Ruhebedingungen tSP aufgewiesen hatten, ähnlich den Kontrollen, wovon sich diejenigen, die tSP ausschießlich unter Provokation aufwiesen, signifikant unterschieden. Es wird sich erweisen müssen, ob die Berücksichtigung der Provozierbarkeit kavernöser elektrischer Aktivität zusammen mit der Lebhaftigkeit der so erzielten Antworten einen weiteren Schritt in Richtung der klinischen Anwendung des CC-EMG darstellen kann.
    Notes: Summary Parameters of CC-EMG able to distingiush between healthy controls and men with erectile dysfunction of different etiology in the individual case are currently unknown. Groups of healthy volonteers and men with erectile dysfunction however show significant differences in provocability of slow cavernous electric activity, i. e. if so called ”typical single potentials” (tSP) can be recorded already under resting conditions, or only with provocation, or if any activity is missing. In men, who showed tSP already under resting conditions, a significantly higher extent of provoked activity could be assessed as in those, who showed tSP only after provocation. This applies to the number as well as for the extent of the responses to the 3 stimuli valsalva-manoeuvre, arousal and hyperventilation. Patients, who had shown tSP already under resting conditions, were similar to the controls, from whom those, who showed tSP exclusively with provocation differed significantly. Further research will have to prove, if the parameter ”provocability” together with the parameter ”extent of the provoked cavernous electric activity” might be able to to lead to a better distinction of healthy and pathological situations which would be a precondition for the introduction of the method into clinical use.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Bulbocavernosus reflex ; Somatosensory evoked potentials ; Pudendal nerve stimulation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The bulbocavernosus reflex (BCR) was examined in 39 normal potent men and in 252 patients with impaired potency of varying aetiology. For BCR evaluation minimum, maximum and mean latencies, the temporal dispersion in ten successive responses, together with minimum and maximum side differences from simultaneous recordings of the left and right bulbocavernosus muscles were determined. Pathological findings were deteced in 125 patients. Somatosensory evoked potentials (SSEPs) recorded from the scalp after stimulation of the penile dorsal nerves and the terminal branches of the pudendal nerve were investigated in 30 controls and in 246 patients. An abnormal SSEP was found in 63 patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 36 (1999), S. 718-721 
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Stramonium ; Hallucinogens ; Poisoning ; Cholinesterase Inhibitor ; Schlüsselwörter Stramonium ; Halluzinogene ; Vergiftung ; Cholinesteraseinhibitor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über drei Fälle von Stechapfelvergiftung, die auf einer internistischen Aufnahmestation behandelt wurden. Bei allen drei Patienten war die Aufnahme des Giftes absichtlich erfolgt, um einen Rauschzustand bzw. Halluzinationen zu erzeugen. Klinisch standen die zentralen Symptome des anticholinergen Syndroms im Vordergrund. Die Patienten wurden durch Verwirrtheit, Halluzinationen bzw. Hilflosigkeit auffällig. Zwei der drei Patienten wurden mit dem Antidot Physostigmin behandelt. Trotz der kurzen Halbwertszeit waren Wiederholungen der Antidotgabe nicht erforderlich. Tropa-Alkaloid-haltige Pflanzen wie Stechapfel und Engelstrompete sind in der entsprechenden Jahreszeit leicht zugänglich und als Rauschdrogen lange bekannt. Die Dosierung ist wegen der unterschiedlichen Konzentrationen in den Pflanzenbestandteilen schwer abzuschätzen. Die Symptomatik der Intoxikation ist klinisch leicht zu erkennen und die Behandlung unter stationären Bedingungen und EKG-Überwachung, abgesehen von bereits vorhandener Atemlähmung, einfach und eindrucksvoll.
    Notes: Summary We report three cases of Jimson weed poisoning that we treated at an intermediate care ward. All three patients ingested the poison intentionally to experience a state of euphoria/hallucinations. Clinically, the central symptoms of the anticholinergic syndrome were the most striking features. The patients' symptoms were characterized by disorientation, hallucinations, and helplessness. Two of the three patients we treated with the antidote Physostigmine. In spite of its short half-life, repeated injections were not necessary. Plants, containing Tropa-alcaloids like Jimson weed and Angel's trumpet are easy to find when in season and have been known as hallucinogenic drugs for long time. The dosage is hard to assess, because of various concentrations in the different parts of the plants. It is easy to recognize the symptoms of intoxication. Except of already existing breathing paralysis, the treatment is easy and impressive within the realm of inpatient circumstances and with the option of ECG-monitoring.
    Type of Medium: Electronic Resource
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