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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 549-549 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Polytrauma ; Head injury ; Brain injury ; Mehrfachverletzung ; Polytrauma ; Schädelverletzung ; Hirnverletzung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Analyse von 169 Patienten. Komagrad und Alter sind wichtige prognostische Faktoren: Bei Patienten im Koma I (ohne neurologische Ausfälle) kann eine primäre Osteosynthese, bis zu 2 h Dauer, ausgeführt werden. Vorsicht bei Operation junger und alter Patienten. — Koma II (mit neurologischen Ausfällen): frühe Operation nur in dringenden Fällen, wie offene Frakturen. — Koma III (mit Streckkrämpfen): keine primäre, gegebenenfalls aber sekundäre Osteosynthese. — Koma IV (mit weiten lichtstarren Pupillen trotz Spontanatmung): keine Operation.
    Notes: Summary Analysis of 169 cases. Degree of coma and age are important for determining treatment. In patients with coma I (without neurological disturbances) a primary osteosynthesis lasting up to 2 h should be carried out. Caution is necessary in operating on the young and the old. — Coma II (with neurological disturbances): early operations only in critical cases (open fractures). — Coma III (with extensor spasms) : no primary osteosynthesis but secondary osteosynthesis where applicable. — Coma IV (with dilated fixed pupils in spite of spontaneous breathing): no operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 1092-1094 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary When critically indicated it seems to be justified to carry out osteosyntheses in an acute state of combined serious injuries. An operation is contra-indicated in case of a vegetative irregulation which is not yet under control, of an unclear abdominal finding, and a septic disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 499-504 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die akuten eitrigen Infektionen der Finger und der Hand unter dem Sammelbegriff Panaritium erfordern unsere frühestmögliche Aufmerksamkeit, exakte Kenntnisse der Anatomie und große Erfahrung in der Beurteilung des Entzündungsstadiums und bei der Wahl des Zeitpunktes zur operativen Behandlung. Die empfohlene Technik des operativen Vorgehens bei den verschiedenen Formen des Panaritium ist orientiert nach folgenden Prinzipien: Ausreichende Anaesthesie, gewebs- und funktionsschonende Schnittführung in Blutsperre, vollständige Eröffnung des Eiterherdes und Eliminierung der Gewebsnekrose. Verhinderung des Fortschreitens der Entzündung durch Ruhigstellung, lokale und allgemeine Antibioticatherapie, wenn dies zweckmäßig erscheint. Die fortgeschrittene Infektion gehört in die Hände eines handchirurgisch versierten Arztes, am besten in klinische Behandlung. An einer Fingerruine sollte jedoch nicht zu lange „alles versucht” werden, da hierdurch der Gebrauchswert der ganzen Hand in Gefahr geraten kann.
    Notes: Summary The acute suppurating infections of the fingers and hands summarized under the heading Panaritium demand prompt attention, exact knowledge of anatomy, and experience in evaluation of the progression of the infection as well as in the timing of surgical intervention. The technique recommended for the surgical intervention with the different types of Panaritium is determined by the following principles: adequate anaesthesia, direction of the incision to prevent damage to tissue and function during the interruption of circulation, complete opening of the focus of infection and elimination of necrotic tissue. Prevention of progression of the infection is achieved by immobilization, and local and general antibiotic therapy if this seems necessary. Advanced infection should be treated by a surgeon with experience in surgery of the hand, if possible with hospilization. Too much time should not be spent on one badly affected finger, as this may endanger the use of the whole hand.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 332 (1972), S. 878-879 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Controlled release ; Drug delivery system ; Tricalciumphosphate beads ; Local treatment of osteomyelitis ; Biodegradability
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Tierversuch wurde die Freisetzungskinetik von Antibiotica aus Tricalciumphosphat-Granula untersucht, die mit Antibiotica versetzt worden waren und zur Verzögerung der Freisetzungsgeschwindigkeit einen Überzug aus biologisch abbaubarem Material erhielten. Die Verwendung geeigneter Überzugsmaterialien gestattet es, hohe Gewebespiegel an Antibiotica über längere Zeit im benachbarten Knochen aufrecht zu erhalten. Es soll hierdurch eine Erhöhung der Behandlungssicherheit bei lokal antibiotischer Osteomyelitisbehandlung erreicht werden. Das TCP-Antibioticum-Granulat dient zugleich als Knochenersatzmaterial und zur Behandlung des Knocheninfektes.
    Notes: Summary The releasing cinetic of antibiotics from triclciumphosphate beads was studied in animal experiments. The porous TCP-beads were filled with antibiotics and coated with biodegradable substances for delaying the release of the antibiotics. There were high tissue levels of antibiotics in the surrounding bone for many days. This method gains an increase in therapeutic safety in treatment of osteomyelitis. The coated TCP-antibiotic beads are used simultaneously as bone graft and for treatment of the bone infection. There is no need for further operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 641-644 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Acute infections of the hand ; Panaritium ; Complications ; Surgical treatment ; Panaritien ; Komplikationen ; Chirurgische Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Voraussetzung für eine erfolgreiche Therapie der Panaritien ist die genaue Kenntnis der pathologischen Anatomie. Für die richtige Entscheidung zwischen konservativer oder operativer Indikation ist die frühzeitige Erkennung des zutreffenden Entzündungsstadiums wichtig. Die vollständige Eröffnung und Offenhaltung der Eiterräume mus gewährleistet sein. Das „Rezidiv” nach inkonsequenter chirurgischer Behandlung, sowie alle Komplikationen gehören in stationäre Behandlung; rekonstruktive Maßnahmen sollten einem versierten Handchirurgen anvertraut werden.
    Notes: Summary The absolute necessity for successful therapy of the panaritium is to have a detailed knowledge of the pathological anatomy of typical and complicated courses of the disease. The surgical treatment should guarantee the complete opening of the spaces of pus and that they are kept open. At least the “relapse” after inconsistant surgical treatment and all cases of complicated courses (phlegmons) must be referred to hospital treatment, reconstructive procedures after expired infections should be trusted to an experienced hand surgeon.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 516-516 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pathologic fracture ; Osteosynthesis ; Pathologische Fraktur ; Osteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1967–1981 wurden 98 pathologische Frakturen bei 76 Patienten behandelt. Häufigste Grunderkrankung war das Mammacarcinom und das Myelom. Die operative Stabilisierung ist als palliative Maßnahme zu verstehen und ist indiziert, wenn sich der Patient nicht in einem moribunden Zustand befindet. Bewährt hat sich am Oberarm die Bündelnagelung, am Oberschenkel die Verbund-Plattenosteosynthese, bei Frakturen im Schenkelhalsbereich die Hüftgelenksendoprothese, bei ausgedehnter Osteolyse ist die Krückstockprothese oder der Langnagel indiziert.
    Notes: Summary From 1967 to 1981, 98 pathologic fractures were treated in 76 patients. Most frequently fractures were caused by metastases of breast cancer and multiple myeloma. Surgical intervention has to be considered as palliative treatment and is indicated if the patient is not moribund. We had good experience with multiple nailing for stabilization of the humerus and with the combination of osteosynthesis and bone cement in fractures of the femur. Defects in the proximal femur may by treated by long-stem femoral endoprosthesis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Basic research in cardiology 49 (1966), S. 133-187 
    ISSN: 1435-1803
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 945-945 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 948-948 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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