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  • 1
    ISSN: 1471-4159
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract— In vivo protein synthesis rates in rats were estimated by single i.p. injections of large quantities of [1-14C]valine. This method gives reliable estimates of the precursor specific activity and average protein synthesis rates. In the brain, spinal cord, heart and liver, the average rates for adults were 0.65, 0.42, 0.49 and 1.92% replacement of protein-bound amino acid per h. In the brain and liver of 10-day olds the average rates were estimated to be 1.46 and 3.12% per h respectively. Hypophysectomy decreased synthesis rates by 25% or more in all tissues studied. The disadvantages of the method are that applying large amounts of valine i.p. appeared to constitute a stress and that the valine solution required for injection was hypertonic, causing withdrawal of body fluids of the animal.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of neurochemistry 32 (1979), S. 0 
    ISSN: 1471-4159
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: The incorporation into brain slice protein of externally provided [1-14C]valine was measured at varying levels of valine in the medium, under conditions of constant protein synthesis and equilibration of intracellular valine specific activity. The results indicate that the valine pool used for protein synthesis is not identical to the pool of total free valine. Neither does the incorporation solely occur from an extracellular pool which is in equilibrium with the incubation medium. The data are compatible with a two-site activation model in which aminoacylation of tRNA occurs at both an internal site utilizing amino acid from the intracellular pool and an external (possibly membranous) site converting extracellular valine directly to valyl-tRNA. A good fit to the experimental observations is also provided by a compartmented intracellular valine pool model.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Palo Alto, Calif. : Annual Reviews
    Annual Review of Plant Physiology and Plant Molecular Biology 46 (1995), S. 549-575 
    ISSN: 1040-2519
    Source: Annual Reviews Electronic Back Volume Collection 1932-2001ff
    Topics: Biology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of neurochemistry 45 (1985), S. 0 
    ISSN: 1471-4159
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of neurochemistry 40 (1983), S. 0 
    ISSN: 1471-4159
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract: Binding of [3H]imipramine in mouse cerebral cortex was found to be nonhomogeneous. Competition experiments, Scatchard analysis and Hill plots are compatible with the existence of binding with high (nanomo-lar) and low (micromolar) affinity. Low-affinity binding could be eliminated by the use of low concentrations of imipramine as the competing ligand. In contrast to the high-affinity binding, the low-affinity binding was found to be unrelated to the neuronal uptake system for serotonin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1095-8649
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Biology
    Notes: To explore the population structure of Atlantic halibut Hippoglossus hippoglossus, 160 fish from four locations in the north-west Atlantic (Bay of Fundy, Scotian Shelf, Gulf of St Lawrence and Iceland) were examined for evidence of population structure using 18 microsatellite markers. Pair-wise FST and a model-based cluster analysis revealed no significant differentiation between samples, although uncertainties surrounding Atlantic halibut reproductive behaviour made it difficult to ascertain that only a single breeding population had been sampled at each location
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    FEBS Letters 294 (1991), S. 116-120 
    ISSN: 0014-5793
    Keywords: Heat shock ; Plastid genome ; Red alga ; dnaK ; hsp70 ; trnG(GCC)
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Notfall + Rettungsmedizin 1 (1998), S. 314-323 
    ISSN: 1436-0578
    Keywords: Schlüsselwörter Leitlinien ; Notfallmedizin ; Qualitätsmanagement ; Ärztliche Therapiefreiheit ; Richtlinien ; Standard ; Clearing ; Key words Guidelines ; Emergency medicine ; Total quality management ; Standard ; Clearing
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In times of reduced funds for health care expenditures, like other medical specialities, acute prehospital care is more often subject to total quality management. Structure, process and result quality must be continuously evaluated and improved. In the USA, Great Britain and Canada guidelines have been well accepted and established instruments in total quality management for many years regarding principles in diagnostic and therapeutic management of patients. After an overwhelming initial development of guidelines in Germany, the usefulness and advantages are now discussed critically. A lack of quality in comparison with international standards and concerns about the legal aspects endanger the acceptance and effective implementation of guidelines. In the field of prehospital emergency medicine, structured protocols such as guidelines or algorithms (e.g., for cardiopulmonary resuscitation) have been used for years now. Despite a variety of local attempts a national concept for Germany is still not reality. Guidelines in emergency medicine offer an opportunity to improve the quality of prehospital care, e.g. co-operation between physicians and EMS personnel. Nevertheless, the physicianís freedom to choose in the area of therapeutic decisions cannot be touched by guidelines in any way. Therefore, new guidelines in prehospital emergency medicine in Germany must be scientifically well proven, based on a high level of real evidence, and continuously observed with strict clearing criteria in order to establish a system of total quality instead of total quantity management.
    Notes: Zusammenfassung Vor dem Hintergrund knapper Ressourcen muß sich auch die Notfallmedizin heute verstärkt Maßnahmen zur Sicherung und Verbesserung ihrer Struktur-, Prozeß- und Ergebnisqualität unterziehen. Während Leitlinien vor allem in den USA, Großbritannien und Kanada bereits seit vielen Jahren ihren festen Platz in medizinischen Diagnose- und Therapieabläufen innehaben [1], sind sie in Deutschland erst in letzter Zeit als wichtiges Instrument des „total quality managements” (TQM) in der Medizin erkannt worden. Nach der initialen Leitlinieneuphorie [2, 3] in Deutschland wird ihr inflationäres Wachstum mittlerweise auch sehr kritisch diskutiert. Mangelnde Qualität, gemessen an internationalen Standards [4] sowie Unklarheit über die juristische Verbindlichkeit von Leitlinien [3, 5] gefährden ihre Akzeptanz und die effektive Umsetzung. Strukturierte Handlungsanweisungen kommen im Bereich der prähospitalen Notfallmedizin seit vielen Jahren in Form von „guidelines” oder Algorithmen zur Anwendung. Trotz einer Vielzahl von Einzelinitiativen konnte sich jedoch im Bereich präklinischer Medizin immer noch kein flächendeckendes Konzept zum Qualitätsmanagement durchsetzen [6, 7]. Leitlinien bieten gerade in der Notfallmedizin Chancen zur Verbesserung der präklinischen Versorgung: Durch strukturiertere Handlungsabläufe kann beispielsweise die Zusammenarbeit zwischen ärztlichem und nicht-ärztlichen Rettungsdienstpersonal deutlich verbessert werden. Die (not)ärztliche Therapiefreiheit und der Raum für inviduelle Entscheidungskorridore darf dadurch aber nicht geschmälert werden. Deshalb sollte gerade auch im sensiblen präklinischen Bereich bei der Entwicklung von Leitlinien mehr auf Qualität als auf Quantität gesetzt werden, um wissenschaftlich fundierte, auf einem hohen Grad von Evidenz basierende Leitlinien zu entwickeln, sie strengen Clearingkriterien zu unterziehen und sie bei Bedarf an neueste Erkenntnisse anzupassen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1436-0578
    Keywords: Schlüsselwörter Atemkontrolle ; Prozeß- und Ergebnisqualität ; Kardiopulmonale Reanimation ; Key words Checking the breathing ; Determing breathlessness ; CPR ; Diagnostic qualityBedeutung der Atemkontrolle in der Notfallsituation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Introduction: Recent studies evaluating lay people and health care professionals about their process-quality checking the carotid pulse demonstrated poor diagnostic accuracy and more time needed than suggested in international guidelines for CPR. So far there was no scientifically prooved data about the quality of checking the breathing. Study objective was the evaluation of the effectiveness of checking the breathing in an emergency situation with four different groups: lay people (L), EMT /Paramedics (E), medical students (M), physicians (P). Methods: Each participant was asked to do this diagnostic procedure twice: at a breathing or not breathing unresponsive test person and at a modified CPR-manikin (with possibility of simulated respiratory function). Order of testing and respiratory status were randomized. Diagnostic skills, accuracy and time required to diagnosis were recorded. Results: 261 persons were tested in 522 trials with a median time to diagnosis of 12 sec. Overall a correct diagnosis was given in 81,0% (E 89,7%; P 84,5%; M 78,4%; L 71,5%). Only 55,6% of all participants showed correct diagnostic skills (E 91,3%; M 61,9%; P 51,5%; L 18,5%). Conclusions: 1.*Checking the breathing is inaccurate (not only of L and M, but also of P and E) and more time-consuming than recommended in international guidelines. 2.*CPR-training must focus more on the determination of breathlessness. 3.*International Guidelines for Cardiopulmonary Resuscitation should be revised
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Beim Auffinden eines leblosen Notfallpatienten wird nach internationalen Richtlinien der American Heart Association (AHA) und des European Resuscitation Council (ERC) die rasche Überprüfung der Vitalfunktionen als erste Maßnahme zur schnellen Diagnosestellung empfohlen. Diese setzt sich zusammen aus Überprüfung des Bewußtseins, der Atemwege und Atemfunktion sowie der Kreislauffunktion. In den Richtlinien der AHA werden bei bewußtlosen nicht atmenden Patienten außerdem 2 Atemspenden vor Prüfung der Kreislauffunktion mittels Karotispulskontrolle empfohlen. In den letzten Jahren durchgeführte Studien zur Prozeß- und Ergebnisqualität der Karotispulskontrolle zeigten, daß diese oft nur unzureichend und meist nicht in der empfohlenen Zeit bewältigt werden kann. Zur Prozeß- und Ergebnisqualität der Atemkontrolle gab es bisher keine wissenschaftlichen Untersuchungen, Richtlinien entstanden durch empirische Erfahrungswerte. Ziel der Studie: Ziel der vorliegenden Studie war deshalb die Evaluation der Prozeß- und Ergebnisqualität der Atemkontrolle bei medizinischen Laien, Rettungsdienstpersonal, Medizinstudenten und Ärzten. Jeder Teilnehmer wurde aufgefordert, in 2 separaten Testdurchläufen unabhängig voneinander die Atemkontrolle an einer leblosen Person und an einer speziell zur Simulation der Atemtätigkeit modifizierten Mega-Code-Puppe durchzuführen und in möglichst kurzer Zeit die Diagnose „Spontanatmung” bzw. „Atemstillstand” zu stellen. Material und Methode: Unter standardisierten Versuchsbedingungen wurden die Testreihenfolge und der Atemstatus randomisiert, die Richtigkeit der Diagnose, die Vorgehensweise bei der Diagnosestellung und die dafür benötigte Zeit dokumentiert. Ergebnisse: 261 Teilnehmer wurden in 522 Durchläufen getestet. Nur 81,0% der abgegebenen Diagnosen waren korrekt. Zur Diagnosestellung wurden im Median 12 s benötigt mit nur geringgradigen Unterschieden zwischen den einzelnen Gruppen. Das Rettungsdienstpersonal erzielte mit 89,7% die besten Ergebnisse, gefolgt von den Ärzten mit 84,5% und den Medizinstudenten mit 78,4%. Medizinische Laien stellten in nur 71,5% der Fälle die richtige Diagnose. Nur etwa die Hälfte der Teilnehmer verwendete die offiziell empfohlene Technik zur Atemkontrolle. Schlußfolgerung: 1.*Die Qualität der Atemkontrolle ist bei allen untersuchten Gruppen als unzureichend anzusehen. Selbst Rettungsdienstpersonal stellte bei jedem 10. Patienten die falsche Diagnose. Ähnlich wie für die Pulskontrolle bereits gezeigt werden konnte, wird auch für die Atemkontrolle deutlich mehr Zeit benötigt als in den internationalen Richtlinien empfohlen. 2.*Das Training in kardiopulmonaler Reanimation sollte sich verstärkt auch auf die verbesserte Ausbildung der Atemkontrolle konzentrieren, um validere Aussagen über die Atemfunktion eines Notfallpatienten machen zu können. 3.*Der Stellenwert der Atemkontrolle sollte insbesondere bei medizinischen Laien zugunsten der Diagnosestellung durch automatische externe Defibrillatoren (AED) bei Herz-Kreislauf-Stillstand neu überdacht werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Notfall + Rettungsmedizin 2 (1999), S. 141-149 
    ISSN: 1436-0578
    Keywords: Schlüsselwörter Amputat ; Amputatbeutel ; Kühlmittel ; Erstversorgung ; Replantation ; Notfallmedizin ; Rettungswesen ; Key words Amputation ; Amputation bag ; Cooling agent ; Replantation ; Prehospital care ; Emergency medicine ; Acute care
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Prehospital management of the acute limb amputation places great demands on the emergency service personnel. The initial treatment of amputated limbs often determines the success of later clinical attempts of replantation. So far no kind of prosthesis could ever take the place and the original biomechanical functions of the original limb in the prehospital setting. Objective of this experimental study was the examination of several alternatives for transportation and conservation of amputated limbs. Commercially manufactured ”amputation bags” for amputated limbs and corresponding cooling agents showed lesser effectiveness and efficacy. In combination of a variety of common household items significantly better results were obtained: A combination of two polyethylene bags cooled by a mixture of ice-cubes and water turned out to be simple, effective (temperature below 10°C) and efficient. For larger limbs (arms, legs) during winter snow may be regarded as an alternative cooling agent, while it can cause damage to smaller limbs due to the low temperature. The interior bag can also be lined with aluminum foil. The effect of cooler boxes and cooling accumulators seems to be quite sufficient as well. Nevertheless, with these objects cooling quality is not as homogeneous as with the other alternative methods, probably due to the rigidity of the material.
    Notes: Zusammenfassung Das präklinische Management von Amputationsverletzungen stellt große Anforderungen an das Rettungswesen. Gerade die Erstversorgung des Amputates bei Amputationsverletzungen entscheidet, neben der Erstversorgung des Verletzten, nicht selten über den Erfolg der Wiederherstellungsmaßnahmen. Angestrebtes Ziel muß die Replantation sein. Unter der Fragestellung, welche Transportbehältnisse bzw. welche Kühlelemente zum optimalen Transport von Amputaten geeignet sind, wurden verschiedene Meßreihen differenter Transportalternativen bei gleichen Ausgangsbedingungen an Amputatersatz durchgeführt. Die Effektivität der Kühlleistung erwies sich bei den von der Industrie angebotenen Amputatbeuteln und Kühlmitteln, gemessen an 4°C Optimaltemperatur, zum Teil als problematisch. Mit vergleichsweise einfachen Mitteln zusammengestellte Transportbehältnis-Kühlmittel-Kombinationen konnten dagegen gute Testergebnisse erzielt werden. Eine Eiswürfel-Wasser-Mischung mit Innen- und Außenbeuteln aus Polyethylen und steriler Abdeckung des Amputates mittels Kompresse zeigte sich mit Tiefsttemperaturen unter 10°C als wirkungsvolles und einfaches Kühlmittel. Für größere Amputate eignet sich in den Wintermonaten auch Schnee als alternatives Kühlmittel, während er bei kleineren Amputaten potentiell Gewebeschäden verursachen kann. Die Amputatkühlung mit Hilfe eines Kühlakkus und Wasser stellte sich ebenfalls als geeignete, wenn auch durch die Starre des Kühlakkus weniger praktikable Alternative heraus. Auch konventionelle Kühltaschen sind als Außenbeutel prinzipiell geeignet, durch stark inhomogene Amputatkühlung aber im Vergleich zu den anderen Alternativen als eher nachrangig einzustufen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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