Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 101 (1983), S. 75-82 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aus einem Kollektiv von 21 Patienten mit Spondylolisthesis wurden präoperativ Funktionsröntgen-Aufnahmen während der Myelographie ausgewertet. Die Dursalsack-Bewegung auf der mittleren Wirbelkörper-Höhe ist in der Extensionsbewegung wesentlich weiter vorn; in Höhe der Intervertebral-Bandscheibe wird die Bewegung durch die sich nach dorsal verlagernde Bandscheibe in der Extension behindert. Die Axial-Bewegung ist variabel und nicht in Linear-Korrelation mit der Änderung der Wirbelsäulen-Länge. Der Duralsack unterliegt einer lokalisierten Verengung in Höhe der Spondylolisthesis; während der Extension wird dieses deutlicher. In 21 komplett ausgewerteten Fällen wurde weder myelographisch noch chirurgisch ein Bandscheibenvorfall gefunden. Der vordere epidurale Raum ist in Höhe der Spondylolisthesis von größerem Wert als berichtete normale Werte. Die Bewegungsänderung von der Dorsal-Flexion zur Ventral-Flexion ist auf der Höhe der Olisthesis deutlicher geringer als in den angrenzenden vergleichbaren Intervertebral-Höhen.
    Notes: Summary Flexion and extension radiographs in myelography in preoperative spondylolisthesis patients were studied. Dural sac motion at the level of the mid-vertebral bodies was essentially anterior in extension. At the level of the intervertebral disc, the motion is obstructed by the disc bulging posteriorly in extension. Axial motion is variable and not linearly correlated with spinal column length change. The dural sac undergoes a localized narrowing at the level of the spondylolisthesis. This becomes more prominent during extension. In 21 cases studied completely, no disc herniation was encountered myelographically of surgically. The anterior epidural space is of a greater value at the level of the spondylolisthesis than reported normal values. The change in this space from dorsiflexion to ventral flexion is much less at the level of olisthesis than either the adjacent areas of a comparable adjacent intervertebral level.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 26 (1978), S. 163-172 
    ISSN: 1432-0827
    Keywords: Epiphyseal cartilage ; Lysozyme ; Proteoglycan synthesis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Notes: Summary Pig epiphyseal cartilage (proximal ulna epiphysis) previously incubated in vitro in the presence of sodium [35S]sulfate or [3H]thymidine was either analyzed by autoradiography or separated into 9 morphologically defined consecutive layers and investigated for35S-incorporation into the guanidinium chloride-extractable proteoglycans and for lysozyme activity. The lowest35S incorporation and lysozyme activity were determined in the zone of resting cells, but there is a consecutive increase in the rate of proteoglycan synthesis and lysozyme activity toward the diaphyseal cartilage-bone junction, with the maximum at the lower columnar cell zone and a sharp reduction of both parameters at the hypertrophic zone. The maxima of35S incorporation and [3H]thymidine incorporation do not coincide. The guanidinium chloride-soluble proteoglycans exhibit macromolecular polydispersity. Fractions excluded from as well as retarded by Sepharose 2B gel could be separated and were detected in all zones. The results indicate a correlation of proteoglycan biosynthesis and lysozyme activity in epiphyseal cartilage.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 84 (1976), S. 349-367 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden 52 Patienten mit einer Myositis ossificans localisata, teils traumatischer, neurogener und entzündlicher Genese beobachtet. Das bevorzugte Betroffensein junger Männer bei traumatisch und neurogen bedingter Myositis ossificans localisata ist sicherlich nicht nur die Folge vermehrter Traumaexposition, sondern auch der Disposition. Röntgenologische Beurteilung und Einteilung in drei Entwicklungsstadien sowie Zuordnung zu einzelnen Muskelgruppen, ist für die Indikation und das Vorgehen bei operativer Behandlung erforderlich. Das Rezidiv nach der Operation ist bei posttraumatischen Fällen selten, wenn ein Röntgenstadium III, d. h. die Ausreifung des Muskelknochens, vorliegt. Auch bei neurogen bedingter Myositis ossificans besteht die Möglichkeit, operativ zu behandeln. Rezidivfreiheit ist durchaus zu erreichen, Therapieerfolg bei Ankylosen wahrscheinlich.
    Notes: Summary We observed 52 patients with myositis ossificans localisata partly of a traumatic, neurogenic or morbid (inflammable) origin. The fact that preferably young men are concerned in cases of traumatic and neurogenic myositis ossificans localisata is certainly not only caused by their increased exposition to trauma, but also by disposition. For indication and operative treatment it is necessary to classify as well radiologically III different stages of development as respective groups of muscles. In posttraumatic and neurogenic cases relapses post operationem may probably be avoided in case, there is a radiological stage III (total development of muscle ossification).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 83 (1975), S. 45-55 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Sowohl bei der Osteochondrosis dissecans der medialen als auch der lateralen Talusrolle muß davon ausgegangen werden, daß das Trauma in der Genese eine entscheidende Rolle spielt. Die idiopathische Osteochondrosis dissecans ist sicher medial häufiger als lateral an der Talusrolle, jedoch überwiegt auch medial die traumatische Genese bei weitem. Als Beleg des Unfallzusammenhangs muß für die traumatische Genese die Forderung nach a) dem Vorliegen eines adäquaten Traumas, b) einer weitgehend lückenlosen Schmerzanamnese. c) einem röntgenologisch kantenständigen Herd erfüllt sein. 2. Operative Behandlung ist zwingend indiziert bei freier Gelenkkörperbildung mit Einklemmungserscheinungen. Eine Stanzung des Herdes mit Entnahme der zerstörten und nekrotischen subchondralen Spongiosa und Transplantation gesunder Spongiosa kann eine Dissekatbildung und damit Zerstörung des Gelenkknorpels sowie sein Einsinken in den Herd verhindern. Eine zwingende Operationsindikation dafür besteht nicht. 3. Die Entwicklung einer Arthrosis, auch nach Langzeitbeobachtung bis zu 25 Jahren, ist selten. Starke Beschwerden wie Belastungs- und Ruheschmerzen gehören zu den Ausnahmen. Eine Arthrodese des oberen Sprunggelenkes, wie von Schnabert (1939) vorgeschlagen, ist nicht einmal bei weitgehender röntgenologischer Zerstörung der Talusrolle indiziert, da zwischen Röntgenbefund und Beschwerdebild über Jahrzehnte hinweg eine deutliche Diskrepanz bestehen kann. 4. Eine Vergrößerung des osteochondrotischen Herdes ist nach unserer Beobachtung in Einzelfällen zu beobachten. Dem parallel geht eine Verschlimmerung des klinischen Befundes. Eine röntgenologische Restitutio ad integrum wird selbst nach 25jähriger Beschwerdefreiheit nicht beobachtet.
    Notes: Summary 1. It must be considered a fact that in the genesis of osteochondrosis dissecans of the medial as well of the lateral talar dome a traumatic event is of decisive importance. In regard to the idiopathic type of osteochondrosis dissecans, it is usually the medial talar dome which is affected, but even here the traumatic genesis is prominent. Proof of a traumatic genesis is established once the following suppositions are satisfied: a) diagnosis of an adequate trauma, b) a nearly uninterrupted anamnesis of pain, c) a process at the edges visible in the radiogram. 2. Surgical treatment is imperativ in cases of cartilage floating with the danger of blocking. Excision of the focus including the injured and necrotic subchondral spongiosa and transplantation of healthy spongiosa can ward off a dissecation and thus damage of the joint cartilage as well as a sinking of the cartilage into the focus. However, there is no imperious indication for surgical intervention. 3. Development of arthrosis is rare, even after a long follow-up period up to 25 years. Serious complaints like pain during stress or rest are exceptional. Arthrodesis of the ankle joint as suggested by Schnabert (1939), is not necessary even in cases there the talar dome appears to be totally decayed in the radiogram, since over the years there is a definite discrepancy between the findings in the radiogram and the subjective complaints. 4. We noted an enlargement of the osteochondrotic process in singular cases, and parallel to this a deterioration of the clinical picture. Restitutio ad integrum in the radiogram has never been seen even in patients who have been free of symptoms for 25 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...