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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    Terra nova 16 (2004), S. 0 
    ISSN: 1365-3121
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Geosciences
    Notes: Down-faulting at the north-west margins of the Gulf of Aqaba is inferred to have triggered a catastrophic sedimentary event at 2.3 ka that killed the Elat fringing coral reef. Whereas segments of the Holocene reef were perfectly fossilized and preserved beneath a veneer of siliciclastic sediments, other segments were abraded, settled by nomads, and later re-submerged under 4 m of water. Repeated damage triggered by down-throwing earthquakes degenerate the fringing reefs of the north-west end of the gulf. Conversely, on the north-eastern and southern parts of the gulf, where earthquakes uplift the margins, modern reefs are thriving, attached to uplifted fossil reef terraces. Therefore, coastal subsidence moderates the development of fringing coral reefs during the late Holocene sea-level stand still.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Invertebrate Pathology 8 (1966), S. 283-285 
    ISSN: 0022-2011
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine gesunde 19-jährige Frau hatte einmaligen vaginalen Geschlechtsverkehr mit einem HIV-1-positiven Mann aus Gambia. Nach 2 Tagen entwickelte sich eine fulminante Multi-System-Erkrankung, die während des 35tägigen Krankenhausaufenthaltes bestehen blieb: sofortiges Auftreten einer Immunsuppression mit extremer CD4+-Lymphopenie, kombiniert mit CD8+-Lymphozytose, Neutropenie und Hypogammaglobulinämie, intermittierenden Fieberschüben, Pneumonitis, Hepatitis, wechselnden Exanthemen, peripherer Neuropathie und Myopathie sowie Panencephalitis. Der Western Blot für p24-Antigen war am Tag 23 positiv, die Serokonversion wurde am Tag 25 mit einem ELISA nachgewiesen. In Lymphozytenkulturen aus dem peripheren Blut und Liquor konnte HIV-1 angezüchtet werden.
    Notes: Summary A healthy 19-year-old woman had vaginal intercourse on a single occasion with an HIV-1 positive male from Gambia. Two days later she developed an acute HIV infection presenting as a fulminant multisystem disease that lasted for 35 hospital days and included: immediate immunosuppression with extreme CD4+ lymphocytopenia and combined with CD8+ lymphocytosis, neutropenia and hypogammaglobulinemia; intermittent spiking fever; pneumonitis; hepatitis; changing skin rashes; peripheral neuropathy with myopathy, and panencephalitis. P24 antigen was detected by Western blot on day 23 and seroconversion was detected by ELISA on day 25. Cultured lymphocytes from peripheral blood and cerebrospinal fluid grew HIV-1.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 11 (1983), S. 310-312 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über eine retrospektive Analyse von 38 Patienten mit Bruzellose, die während eines Zeitraums von 23 Jahren, von 1955 bis 1977, im Chaim Sheba Medical Center stationärbehandelt wurden. Das klinische Erscheinungsbild war sehr wechselhaft. Die Diagnose war leicht zu stellen. wenn, wie in Fällen von unklarem Fieber, Bruzellose vermutet wurde. In neun von 38 Fällen war die Diagnose schwierig und wurde erst mit mehrwöchiger Verzögerung gestellt, da die Erkrankung nicht erwogen wurde. Einige dieser Fälle werden detailliert beschrieben. Bei 16 Patienten wurde die Diagnose durch die Isolation vonBrucella melitensis, bei den übrigen 22 durch serologische Tests erhärtet. Bei 26 Patienten, die mit einer Kombination von Streptomycin und Tetracyclin behandelt wurden, traten keine Rezidive auf Hingegen erlitten zwei der 12 Patienten, die nur mit Tetracyclin behandelt wurden, Rückfälle. Bei unklarem klinischem Bild sollte an Bruzellose gedacht werden.
    Notes: Summary We have reviewed 38 patients with brucellosis who were admitted to the Chaim Sheba Medical Center between 1955 and 1977, i. e. during a 23-year period. The clinical manifestations varied greatly. Diagnosis was easy when brucellosis was suspected, as in cases presenting with fever of unknown origin. In nine of the 38 cases diagnosis was difficult and delayed for several weeks since brucellosis was not suspected. Some of these cases will be described in detail. The diagnosis was established in 16 patients by isolatingBrucella melitensis and in the other 22 by serological tests. There were no relapses in the 26 patients treated with a combination of streptomycin and tetracycline; two of the 12 patients treated with tetracycline alone relapsed. Brucellosis should be considered when clinical manifestations are puzzling.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Q-Fieber ist eine Zoonose, die durchCoxiella burnetii verursacht wird. Die klinischen Symptome sind häufig unspezifisch, der Verlauf selbstlimitierend. Zu einer ZNS-Beteiligung kommt es nur selten, meist als Komplikation einer Rikkettsien-Endokarditis bei chronischem Krankheitsverlauf. Zu den spezifischen neurologischen Manifestationsformen des akuten Krankheitsverlaufs gehören aseptische Meningitis, Encephalitis, toxische Verwirrungszustände, extrapyramidale Zeichen, Demenz und Verhaltensstörungen. Wir beschreiben den Krankheitsverlauf bei einem Patienten, bei dem im Verlauf einer akuten Q-Fieber Meningoencephalitis beidseits eine Abduzensparese und Optikusneuritis auftrat.
    Notes: Summary Q fever is an zoonosis caused byCoxiella burnetii, the clinical features of which are often non-specific and self-limited. Involvement of the central nervous system is rare and is usually seen as a complication of endocarditis caused by this rickettsial organism in the chronic disease. Specific neurological manifestations in the course of the acute illnes aseptic meningitis, encephalitis, toxic confusional states, extrapyramidal signs, dementia and behavioral disturbances. We describe a patient who developed reversible bilateral abducens nerve paralysis and bilateral optic neuritis in the course of acute Q fever meningoencephalitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 121 Fälle von murinem Flecktyphus und Fleckfieber, die zwischen 1976 und 1985 in Israel auftraten und am Chaim Sheba Medical Center behandelt wurden, wurden ausgewertet. Die klinischen Erscheinungen des murinen Flecktyphus waren mit bisher Beschriebenem vergleichbar; die Fleckfieberfälle unterschieden sich vom klassischen Mittelmeer-Fleckfieber: in 87% der Fälle trat ein Exanthem auf, doch fanden sich Tache-noir-Herde nur bei zwei von 38 Patienten. Bei Patienten, die mit Chloramphenicol behandelt worden waren, war die Rezidivhäufigkeit mit acht von 16 Fällen (sieben Fällen von murinem Flecktyphus und einem Fall von Fleckfieber) auffällig hoch, zumal bei den 86 mit Tetracyclinhydrochlorid behandelten Fällen kein einziger Rückfall auftrat (p〈0,01). Mit Ausnahme eines Falles, bei dem eine spezifische Chemotherapie unterlassen wurde und der tödlich endete, nahmen die Rezidive einen leichteren Verlauf als die Primärkrankheit.
    Notes: Summary One hundred and twenty-one cases of murine typhus and spotted fever in Israel between 1976 and 1985 in the Chaim Sheba Medical Center are reviewed. Clinical manifestations of murine typhus were similar to those described previously, but those of spotted fever were different from classical Mediterranean spotted fever: rash was present in 87% but eschar was noted in only two out of 38 patients. The occurrence of relapse in eight of the 16 patients treated with chloramphenicol (seven cases of murine typhus and one case of spotted fever) was striking, particularly since none occurred in 86 patients treated with tetracycline hydrochloride (p〈0.01). Relapses were milder than the primary illness, except for one which did not receive specific therapy and was fatal.
    Type of Medium: Electronic Resource
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