Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 69 (1998), S. 475-476 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Gastric ulcer ; Hiatus hernia ; Perforation. ; Schlüsselwörter: Ulcus ventriculi ; Hiatushernie ; Perforation.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Perforation in das Herz ist eine seltene Komplikation eines Ulcus in einer Hiatushernie. Aufgrund der massiven Blutung kommt die Hilfe im Notfall meist zu spät. In dem in unserer Klinik beobachteten Fall einer 73 jährigen Patientin bestätigte sich dies. Die endoskopische Versorgung war wegen der erheblichen Blutung nicht möglich, der hohe intraoperative Blutverlust führte zum Tode. Bei hoch gelegenen Ulcera ventriculi muß die mögliche Lage in einer paraoesophagealen Hernie bedacht und eine operative Ausschaltung unter elektiven Bedingungen angestrebt werden.
    Notes: Summary. Perforation into the heart is a rare ulcer complication in a hiatal hernia. Because of the massive bleeding, medical help is often in vain. The case of a 73-year-old patient reported by our department confirms this. Endoscopic treatment was not possible because of the extraordinary amount of blood in the stomach, and the high intraoperative blood loss was lethal. If gastric ulcers occur in upper regions of the stomach, the possibility of the presence of an paraesophageal hernia and elective surgical treatment must be considered.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 803-805 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chest wall defect ; Chest wall reconstruction ; Chest wall tumors ; Mesh, absorbable ; Brustwandresektion ; Brustwandersatz ; Brustwandtumor ; Kunststoffnetz, resorbierbar
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Durch die Verwendung moderner Ersatzstoffe kann die gefürchtete Thoraxwandinstabilität nach Brustwandresektion vermieden werden. Auch grossflächige Resektionen, wie sie insbesondere im Rahmen der Tumorchirurgie aus kurativen oder palliativen Gründen gelegentlich durchgeführt werden müssen, sind ohne wesentliche Beeinträchtigung der Thoraxwandfunkion möglich. Der Einsatz von resorbierbaren Netzen hat die Anwendungsmöglichkeiten noch erweitert. Auch im primär infizierten Gebiet kann eine Brustwandresektion mit Rekonstruktion durchgeführt werden. Indikationen und operative Verfahren werden anhand von 47 Fällen vorgestellt.
    Notes: Summary The dreaded thoracic wall instability occurring after chest wall resection can be avoided with the use of modern synthetic materials. Extensive resections which are sometimes necessary, especially in the field of tumor surgery on curative or palliative grounds, are possible without significantly affecting thoracic wall function. The use of absorbable mesh has further increased the range of application. Thoracic wall resection and reconstruction can also be carried out in primary infected regions. The indications and operative procedures are presented based on 47 cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 326-329 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; Bronchoscopy ; Bronchial carcinoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1980–1987 wurden 95 Patienten mit einem Ösophaguskarzinom bronchoskopiert. Bei 67 Patienten (70,5%) wurde ein regelrechter Befund erhoben. 24 Patienten (25,3%) zeigten in der Bronchoskopie indirekte Zeichen des Tumorwachstums and 4 Patienten (4,2%) eine direkte Tumorinfiltration. Die Korrelation der Tumorausdehnung mit dem bronchoskopischen Befund ergab eine deutliche Zunahme pathologischer bronchoskopischer Befunde bei einer Tumorlönge über 5 cm. Ösophaguskarzinome im proximalen Drittel waren etwa doppelt so hdufig mit pathologischen bronchoskopischen Befunden korreliert wie Karzinome im mittleren Drittel. Bei 5 Patienten (5,3%) sicherte die Bronchoskopie ein bis dahin unbekanntes zusdtzliches Bronchialkarzinom. Insgesamt wurden 67 der 95 Patienten einer operatven Therapie unterzogen. In 59 Fdllen erfolgte die Ösophagusresektion, bei 8 Patienten war lediglich eine Bypassoperation möglich. Die Operationsrate betrug im Kollektiv der bronchoskopischen Normalbefunde 77,6%. Dagegen waren nur die Hdlfte der Patienten mit einem pathologischen bronchoskopischen Befund operabel, die übrigen Patienten erhielten eine Strahlentherapie. Wir halten die Bronchoskopie wegen ihres Beitrages zur Kldrung der Operabilität bei Ösophaguskarzinomen and wegen der relativ hohen Rate von synchronen Neoplasien für eine sinnvolle Zusatzuntersuchung.
    Notes: Summary Between 1980 and 1987 95 patients with esophageal carcinoma had a bronchoscopy. In 67 patients (70.5%) no pathological findings could be detected. In 24 patients (25.3%) signs of impingement were present and in 4 patients (4.2%) tumor infiltration into the tracheobronchial tree was visible. The correlation between tumor length and bronchoscopic findings revealed a marked increase of direct and indirect tumor evidence in esophageal carcinomas of more than 5 cm in length. Pathologic bronchoscopic findings were detected twice as often in patients with carcinoma of the upper third of the esophagus in comparison with those of the middle third. In 5 patients (5.3%) bronchoscopy revealed an unknown additional bronchial carcinoma. 67 of the 95 patients underwent operation. In 59 patients the esophagus was resected. Among the normal bronchoscopic findings the operability rate was 77.6%. In contrast, only half of the patients with pathological bronchoscopic findings were operable, the other patients received radiotherapy. We recommend, therefore, preoperative bronchoscopy as an important investigation for assessment of operability and for evaluation of synchronous neoplasms in patients with an esophageal carcinoma.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 534-535 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Transduodenal sphincterotomy ; Duodenobiliary reflux ; Transduodenale Sphincterotomie ; duodenobiliärer Reflux
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die transduodenale Sphincterotomie zur Beseitigung gutartiger Abflußhindernisse im distalen Choledochus führt mitunter zum duodenobiliären Reflux. Zur Beantwortung der Frage nach negativen Refluxauswirkungen auf Gallenwege und Leber wurden im Rahmen einer retrospektiven Studie 70 Patienten nachuntersucht. Die laborchemischen Ergebnisse, die histologischen Befunde der Leberbiopsien sowie die endoskopisch-radiologischen Untersuchungen ergaben keine Hinweise auf refluxbedingte Schädigungen, auch nicht nach längeren postoperativen Zeiträumen.
    Notes: Summary A duodenobiliary reflux sometimes occurs after transduodenal sphincterotomy performed for elimination of benign stenosis of the duodenal papilla. Seventy patients were examined to answer the question of negative effects of reflux on biliary ducts and liver. Laboratory results, histopathological findings of biopsies of the liver, and the ERC all showed no signs of damage on biliary ducts and liver due to this reflux even long after the surgical operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 947-947 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Median sternotomy ; Bilateral pulmonary diseases ; Mediane Sternotomie ; Beidseitige Lungenerkrankungen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei beidseitigen Lungenerkrankungen war bisher die operative Therapie nur in Ausnahmefällen möglich. Die simultane bilaterale Thoracotomie bzw. die bilaterale Thoracotomie mit entsprechendem Zeitintervall konnte nur jüngeren Patienten oder Patienten in sehr gutem Allgemeinzustand zugemutet werden. Die Einführung der medianen Stemotomie in die OP.-Strategie hat die Behandlungsmöglichkeiten wesentlich erweitert. Berichtet wird über 95 Sternotomien bei 86 Patienten. Indikationen, Art der durchgeführten Eingriffe und Komplikationen werden vorgestellt.
    Notes: Summary To date, operative therapy has only been possible in exceptional cases of bilateral pulmonary disease. Simultaneous bilateral thoracotomy or bilateral thoracotomy with an appropriate time interval could only be undertaken in younger patients or in very in those good general condition. The introduction of median sternotomy into operative therapy has considerably extended the range of possible treatments. Ninety-five sternotomies are reported in 86 patients. The indications, types of procedures and the complications are presented.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...