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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science, Ltd
    Clinical and experimental dermatology 27 (2002), S. 0 
    ISSN: 1365-2230
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Summary An intact microcirculation is essential for normal healing to occur. Wound repair may be impaired by various endogenous and exogenous factors, such as reduced microvascular perfusion, infection and debris. In the nonhealing wound, radical surgical debridement is critical. To supplement healing, various ointments are used in clinical practice. Little is known about their effects on tissue perfusion. We have therefore selected two substances widely used, the antiseptic Betadine® and the enzyme combination Elase® and investigated their impact on the microcirculation and on leucocyte activity, using the cremaster muscle as a model. We found that functional capillary density and arteriolar diameters were significantly reduced by Betadine®, whereas leucocyte activity was not affected. In the Elase® group, capillary flow and arteriolar diameters were significantly increased, and again leucocyte activity was not changed. The mechanism by which Betadine® reduces microvascular flow is believed to be the same as in reperfusion injury. The positive effect of Elase® on the microcirculation might be attributed to plasmin, which has been shown to dilate blood vessels.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Growth factors ; Chronic wounds ; Clinical studies ; Problems of applications ; Standards of wound therapy. ; Schlüsselwörter: Wachstumsfaktoren ; chronische Wunden ; klinische Studien ; Anwendungsprobleme ; Wundbehandlungsstandards.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Fähigkeit von Wachstumsfaktoren, das Wachstum von Zielzellen zu stimulieren, eröffnet interessante Anwendungsmöglichkeiten in der Therapie von Wundheilungsstörungen. Die eingangs hohen Erwartungen an eine klinische Therapie mit Wachstumsfaktoren bei Wundheilungsstörungen haben sich bislang trotz vielfacher Anwendung im Rahmen von Studien jedoch nicht erfüllt. Zwar fanden sich unter topischer Applikation verschiedener Wachstumsfaktoren in unterschiedlichen Dosierungsschemata gewisse Effekte auf die Wundheilung selbst bei langwierigen Heilungsstörungen. Nur bei einem Teil der klinischen Studiengruppen wurde jedoch überhaupt eine definitive Heilung erzielt. Direkte Vergleiche mit chirurgischen Verfahren fehlen bisher, obgleich diese meistens zumindest in Form eines Débridements Bestandteil der Anwendungsprotokolle waren. Das Rationale für eine Anwendung der bislang sehr kostspieligen Faktoren sollte jedoch die Erzielung einer schnelleren und kostengünstigeren Heilung sein. Dieser Effizienz- und Wirtschaftslichkeitsnachweis wurde bislang nicht erbracht. Ein Einsatz von Wachstumsfaktoren vor allem im ambulanten Bereich sollte derzeit nur unter kontrollierten Studienbedingungen mit planimetrischer Dokumentation des Heilungsverlaufs stattfinden. Bei chronischen Wundproblemen ist zu fordern, daß grundsätzlich alle kausaltherapeutischen, prophylaktischen, konventionellen und auch plastisch-rekonstruktiven Möglichkeiten der Wundbehandlung ausgeschöpft werden, bevor adjuvante Therapien mit Wachstumsfaktoren durchgeführt werden. Als Ziel gilt ein frühzeitiger Wundverschluß unter Wiederherstellung eines dauerhaften und belastungsfähigen Integuments.
    Notes: Summary. Clinical trials on exogenous application of polypeptide growth factors in chronic wounds have not fulfilled the high expectations derived from results of experimental studies. There is no convincing evidence that growth factors may substitute for good wound care and efficient surgical approaches to wound closure. The ultimate goal of treatment of chronic ulcerations remains reconstitution of a durable skin envelope without unstable scarring. Therefore, optimization of current methods of wound therapy, including reconstructive vascular and plastic surgery and adequate metabolic and wound control, should be employed before any adjuvant growth factor therapy is attempted. As long as efficient and inexpensive therapy of chronic wounds by growth factors has not been demonstrated, empincal growth factor treatment should be rejected on scientific and economic grounds. Current use appears to be reasonable only under a regime of controlled clinical studies comparing growth factor treatment with conventional wound therapy and operative measures according to the rules of “good clinical practice”.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 27 (1998), S. 45-50 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Key words Joint replacement ; Allogeneic and xenogeneic grafts ; Tissue engineering ; Immunosuppression ; Gene transfer ; Schlüsselwörter Gelenksersatz ; Allogene und xenogene Transplantate ; Gewebezüchtung ; Immunsuppression ; Gentransfer
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Traumafolgen im Bereich der Gelenke und Extremitäten stellen eine große Herausforderung für plastisch-rekonstruktive Maßnahmen dar. Der autologen Wiederherstellung wird durch die Limitation an Spendergebieten eine enge Grenze gesetzt. Gewebezüchtung, sowie allogene und xenogene Gewebeverpflanzung bieten für die Zukunft jedoch neue Ansätze, eine anatomische Rekonstruktion mit vitalen Geweben zu ermöglichen.
    Notes: Summary Posttraumatic lesions of joints and extremities create a major challenge for an anatomic plastic reconstruction. The experimental and clinical progress in the field of tissue engineering, immunosuppression of allografts and xenografting including methods of genetic engineering provides a potential basis for the reconstruction of whole limbs or anatomical segments with living tissue.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of plastic surgery 21 (1998), S. 207-208 
    ISSN: 1435-0130
    Keywords: Key words Hyperextension trauma ; Combined wrist fracture ; Herbert screw
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  The type and extent of a wrist lesion depends on the angulation of the hand, the force of impact and the age of the patient. We report on an unusual transscaphoidal subluxation fracture in combination with a shear fracture of the radius, caused by a low impact hyperextension trauma. To provide interfragmentary compression and a free mobility of the articular surfaces, two Herbert screws were used for osteosynthesis. The Herbert screw was designed originally for osteosynthesis of scaphoid fractures. As this implant can be buried completely within the bone, it allows fixation of other small articular fragments accordingly. This is demonstrated in the patient presented here who had a hyperextension trauma with unusual consequences.
    Type of Medium: Electronic Resource
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