ISSN:
1432-0584
Keywords:
Knochenmarkstransplantation
;
Graft-versus-host-Erkrankung
;
B-Lymphozyten
;
Antikörperbildung
;
Bone marrow transplantation
;
Graft-versus-host disease
;
B-lymphocytes
;
Antibody secretion
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary Polyclonal antibody secretion was measured as direct plaque-forming cells (PFC) against fluorescein isothiocyanate coupled sheep red blood cells (FITC-SRBC) or in an indirect assay using protein A coupled SRBC and anti-sera against human IgG. IgA, and IgM. Eighty individuals who were recipients of bone marrow transplants and 66 healthy controls were studied. Lymphocytes from patients studied during the first three months (short-term patients) had deficient B-cell function in both assays compared to normals. In healthy controls the direct assay only detected about 4% of the IgM producing B cells found in the indirect assay. PFC in long-term patients were not different from that of controls except for patients with chronic graft-versus-host disease (GVHD) who had a deficient IgM production. Patients with acute GVHD had unusual high numbers of IgG PFC afterStaph. aureus activation (p〈0.001). Short-term patients with infections had increased (p〈0.01) IgG and IgA afterStaph. aureus activation. PFC assays performed in three patients with grafts from HLA-nonidentical donors showed an increase in the background cultures for IgG PFC (p〈0.025) and an increased IgG PFC afterStaph. aureus stimulation (p〈0.01) compared to patients with HLA-identical donors.
Notes:
Zusammenfassung Die Sekretion polyklonaler Antikörper wurde mit zwei verschiedenen Tests bestimmt: 1. Mit einem ‚'direct plaque-forming cell“-Test (PFC) unter Verwendung Fluoreszein-Isothiocyanat-gekoppelter Schafserythrozyten (FITC-SRBC); 2. In einem indirekten „plaque-forming cell-Test“ unter Verwendung von Protein-A-gekoppelten SRBC und von Antiseren gegen menschliches IgG, IgA und IgM. Achtzig Patienten nach Knochenmarkstransplantation und 66 gesunde Kontrollpersonen wurden untersucht. Lymphozyten von Patienten, die während der ersten 3 Monate untersucht wurden, zeigten in beiden Tests eine eingeschränkte B-Zellfunktion. Bei gesunden Kontrollpersonen wurden durch den direkten Test nur ungefähr 4% der IgM-bildenden B-Zellen des indirekten Tests nachgewiesen. Mehr als 3 Monate nach Knochenmarkstransplantation lie\en sich keine Unterschiede der PFC bei Knochenmarkstransplantierten gegenüber Kontrollpersonen feststellen. Lediglich Patienten mit chronischer GVH-Erkrankung zeigten eine eingeschränkte IgM-Bildung, Patienten mit akuter GVH ungewöhnlich hohe Zahlen IgG-bildender PFC nachStaph. aureus-Aktivierung.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF00996751
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