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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European radiology 10 (2000), S. 290-296 
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Key words: Ultrasound – Musculoskeletal system – Fractures – Tendon ruptures – Pain – Traumatic work-up
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. With technical improvements (higher frequency and extended field-of-view sonography) the ability of ultrasound to detect pathology in the musculoskeletal system has been greatly increased. As in MRI, and unlike conventional radiography, soft tissue lesions in muscles, tendons and occasionally in joints can be shown directly. An advantage is real-time imaging of joints during stress. A disadvantage is limited demonstration of internal structures within joints. This paper provides an overview of various pathologies with emphasis on acute disorders.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European radiology 8 (1998), S. 1623-1626 
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Key words: Liver ; Biliary hamartoma ; von Meyenburg complex ; MRI ; ERCP
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. A case of multiple bile duct hamartomas (von Meyenburg complex) of the liver accompanied by exudative and in part necrotizing pancreatitis is presented. Magnetic resonance imaging (fat suppressed, T2-weighted images with prolonged echo time) could exclude diffuse tumor infiltration of the liver, which had not been possible with CT, sonography, or ERCP. To our knowledge, no comparable case has been reported.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Nervenarzt 69 (1998), S. 1061-1065 
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Strahlenschädigung ; Cauda equina ; Radiogene Amyotrophie ; Key words Irradiation ; Cauda equina ; Radiculopathy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: Course and pathophysiology of a typical syndrome after irradiation of the cauda equina were studied. Patients and Materials: 7 patients with irradiation damage of the cauda equina were examined clinically and neurophysiologically. Results: After a mean delay of 5 years and 6 months all patients developed an ascending lower motor neuron weakness of the legs without pain, in part accompanied with mild sensory and sphincter symptoms. Electromyography, evoked potentials and neurography were important for the differential diagnosis to tumor infiltration. The course was progredient. Discussion: For a long time, the underlaying damage was thought to be in the anterior horn cell body. The course of the studied patients with additional sensory and vegetative symptoms implies for a direct bilateral damage of the cauda equina. A better term for the syndrome is „post-irradiation cauda-equina-syndrome”.
    Notes: Zusammenfassung Der Verlauf sowie der zugrundeliegende Pathomechanismus eines typischen Syndroms nach Bestrahlung der Cauda equina wird dargestellt. Retrospektiv wurden 7 Patienten mit Strahlenspätschädigung der Cauda equina klinisch und neurophysiologisch im Verlauf untersucht. Nach einer Latenz von durchschnittlich 5 Jahren, 6 Monaten entwickelten alle 7 Patienten eine aufsteigende, schlaffe Paraparese der Bein- und Hüftmuskulatur ohne begleitende Schmerzen, die teilweise von sensiblen und vegetativen Ausfällen begleitet wurden. Die neurophysiologischen Befunde mit evozierten Potentialen, Neurographie und Elektromyographie trugen wesentlich zur Differentialdiagnose gegenüber einer Tumorinfiltration bei. Der Verlauf war progredient und nicht wesentlich beeinflußbar. Ursprünglich wurde dem beschriebenen Syndrom ein isolierter Untergang der a-Motoneurone im Myelon zugrundegelegt. Der klinische Verlauf der untersuchten Patienten mit zusätzlichen sensiblen und vegetativen Ausfällen sprechen für eine direkte, bilaterale Schädigung der lumbosakralen Wurzeln in ihrem intraspinalen Verlauf. Präziser als der bisher geläufige Terminus der „radiogenen Amyotrophie” wäre deshalb die Etikettierung als „radiogenes Cauda-equina-Syndrom”.
    Type of Medium: Electronic Resource
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