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  • 1
    ISSN: 1432-1998
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A characteristic scintigraphic pattern of focally intense skeletal tracer uptake surrounded by less prominently increased uptake has been described for osteoid osteomas. Demonstration of this finding is useful in the evaluation of patients with suspected osteomas. Pinhole magnification scintigraphy was significantly more effective than high-resolution planar scintigraphy at revealing this pattern in 19 osteoid osteomas of the appendicular skeleton. A similar advantage was not observed for vertebral osteoid osteomas. The absence of the characteristic pattern aided in differentiating other pathology from osteoid osteomas in seven patients. The authors recommend that skeletal scintigraphy of patients with suspected osteoid osteomas include pinhole magnification imaging.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 124 (1998), S. 199-206 
    ISSN: 1432-1335
    Keywords: Key words Soft-tissue sarcoma ; Survival ; Prognostic data
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Since 1988, treatment strategies for our sarcoma patients have been determined by the same team and operations performed by one surgeon. The aim of this study was to analyse prognostic data on local recurrence and survival of 101 consecutive patients who presented in our institution with the primary tumour manifestation. After a median follow-up of 35 months, the local recurrence rate was 13.5%, the mean survival time was 68 months and the 5-year survival rate was 83%. Besides positive lymph nodes (only 3 patients) the quality of resection significantly influenced local recurrences (P〈0.05). Univariate predictors of mortality were tumour grade (P〈0.01), tumour size (P〈0.05), distant metastases (P〈0.01), and resection quality (P〈0.01). Multivariate predictors of mortality consisted of grade (P〈0.0001), positive lymph nodes (P〈0.001) and resection quality (P〈0.01). In this homogeneous group of patients, excellent recurrence and survival rates could be achieved. An optimized surgical treatment not only reduces the rate of local recurrences but also augments survival time.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 380 (1995), S. 333-339 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Soft tissue sarcoma ; Local recurrence ; Prognostic factors ; Surgical therapy ; Extremity ; Trunk
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Weichteilsarkome neigen zur Ausbildung von Lokalrezidiven. In einer Studie von 140 Patienten der letzten 20 Jahre mit Sarkomen an Extremitäten und Rumpf wurde untersucht, welche Faktoren das Auftreten von Lokalrezidiven beeinflussen. Statistische Signifikanz ergab sick fur die Qualität der chirurgischen Re sektion (R) (p〈0,001), den regionalen Lymphknotenstatus (p=0,03) sowie eine adjuvante Strahlentherapie (p=0,01) [bei marginal resezierten (RI), niedrig differenzierten (G3) Tumoren]. 1988 wurde das chirurgische Vorgehen standardisiert. In der Zeit danach traten signifikant weniger Rezidive auf als davor (p 〈 0,001). Bei subfaszialer Lage traten Rezidive nach Kompartmentresektion wesentlich seltener auf als nach weiter Resektion. Der Krankheitsverlauf von Weichteilsarkomen ist also durchaus therapeutisch beeinflußbar. Ein dreidimensional weiter Sicherheitsabstand ist das entscheidende Therapieziel, eine Bestrahlung in R1-Situationen indiziert.
    Notes: Abstract Soft tissue sarcomas (STS) tend to recur locally. In a series of 140 patients operated on during the past two decades with STS of the extremities and trunk, prognostic factors influencing local recurrence were determined. Statistical significance was evaluated for the quality of surgical resection (P〈0.001), regional positive lymph nodes (P=0.03), and adjuvant radiotherapy (P=0.01) [for resection without wide margins (R1) and low-grade (G3) tumors]. In 1988, the surgical procedure was standardized. After 1987, local recurrence decreased significantly (P 〈 0.001). In subfascial tumors, local recurrence occurred far less in cases of compartmental resection than with wide excision. These data indicate that the course of patients with STS can be beneficially influenced by optimal therapy. Resection with wide margins in all three dimensions is the aim of sarcoma surgery. Postoperative radiation therapy is indicated in the case of R1 resection.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 203-208 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Weichteilsarkome ; Extremitäten ; Rumpf ; Überleben ; Prognostische Faktoren ; Soft tissue sarcoma ; Extremity ; Trunk ; Survival ; Prognostic factors
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Background: Soft tissue sarcomas (STS) of the extremities are rare. The purpose of this study was to identify prognostic risk factors associated with survival in patients with primary extremity and truncal STS.Methods: Patient, tumor, and pathologic data from 149 consecutive patients with localized primary STS of the extremities and trunk were analyzed using Kaplan-Meier and Cox regression techniques to identify univariate and multivariate risk factors. A subgroup analysis was performed to compare factors predictive of survival in patients who received treatment before (n=50) and after (n=99) treatment was standardized in 1988.Results: The 5-year survival rate was 76.5% with an average follow-up of 6 years. Local recurrence occurred in 23% of all patients, 40% before 1988 and 15% after 1988 (P〈0.0001). Risk factors associated with survival included resection quality (R0 vs. R1;P〈0.0001), era of operation (P=0.002), local recurrence (P〈0.001), UICC stage (P〈0.0001), tumor size (P〈0.001), tumor depth (P=0.002), regional lymph nodes (P〈0.0001), and histology (P〈0.0001). Multivariate analysis revealed that tumor size, tumor depth, and resection quality were independent risk factors of survival.Conclusions: These results indicate that management of STS in a specialized institution improves overall survival. Resection quality is the most important risk factor of survival. Therefore, effort should be made during primary treatment of STS to achieve wide, tumor-free resection margins.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Weichteilsarkome (WTS) der Extremitäten sind selten. Hintergrund der vorliegenden Arbeit ist die Identifizierung von prognostischen Risikofaktoren hinsichtlich des Überlebens von Patienten mit primären WTS.Material und Methode: Daten von Patienten, Tumoren und Therapie von 149 konsekutiven Patienten mit primären WTS der Extremitäten und des Rumpfs wurden anhand Kaplan-Meier- und Cox-Regressionsanalysen auf uni- und multivariate Risikofaktoren untersucht. Eine Untergruppenanalyse wurde durchgeführt, um Vorhersageparameter von Patientenüberleben in Abhängigkeit des Behandlungszeitraums zu erfassen.Ergebnisse: Die 5-Jahres-Überlebensrate war 76,5% bei einer mittleren Nachbeobachtungszeit von 6 Jahren. Ein Lokalrezidiv trat bei 23% aller Patienten auf, in 40% vor 1988 und bei 15% nach 1988 (p〈0,0001). Die folgenden Risikofaktoren waren mit einer verkürzten Überlebenszeit verbunden: Resektionsqualität (R0 vs. R1,p〈0,0001), Operationszeitraum (p〈0,002), Lokalrezidiv (p〈0,001), UICC Stadium (p〈0,0001), Tumorgröße (p〈0,001), Tumortiefe (p〈0,002), positive regionaler Lymphknotenstatus (p〈0,0001) und Histologiebefunde (p〈0,0001). In der multivariaten Analyse behielten Tumorgröße, Tumortiefe und die Resektionsqualität ihren prognostischen Wert als unabhängige Überlebensrisikofaktoren.Schlußfolgerung: Unsere Ergebnisse zeigen an, daß das Management von WTS in einem spezialisierten Zentrum das Überleben der Patienten entscheidend beeinflußt. Der Resektionsqualität kommt die wichtigste Bedeutung beim Überleben zu. Aus diesem Grund sollte jedes WTS schon während der initialen Behandlung mit dreidimensionalem Sicherheitsabstand unter Berücksichtigung der anatomischen Kompartimente behandelt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 203-208 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Schlüsselwörter Weichteilsarkome ; Extremitäten ; Rumpf ; Überleben ; Prognostische Faktoren ; Key words Soft tissue sarcoma ; Extremity ; Trunk ; Survival ; Prognostic factors
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Background: Soft tissue sarcomas (STS) of the extremities are rare. The purpose of this study was to identify prognostic risk factors associated with survival in patients with primary extremity and truncal STS. Methods: Patient, tumor, and pathologic data from 149 consecutive patients with localized primary STS of the extremities and trunk were analyzed using Kaplan-Meier and Cox regression techniques to identify univariate and multivariate risk factors. A subgroup analysis was performed to compare factors predictive of survival in patients who received treatment before (n=50) and after (n=99) treatment was standardized in 1988. Results: The 5-year survival rate was 76.5% with an average follow-up of 6 years. Local recurrence occurred in 23% of all patients, 40% before 1988 and 15% after 1988 (P〈0.0001). Risk factors associated with survival included resection quality (R0 vs. R1; P〈0.0001), era of operation (P=0.002), local recurrence (P〈0.001), UICC stage (P〈0.0001), tumor size (P〈0.001), tumor depth (P=0.002), regional lymph nodes (P〈0.0001), and histology (P〈0.0001). Multivariate analysis revealed that tumor size, tumor depth, and resection quality were independent risk factors of survival. Conclusions: These results indicate that management of STS in a specialized institution improves overall survival. Resection quality is the most important risk factor of survival. Therefore, effort should be made during primary treatment of STS to achieve wide, tumor-free resection margins.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Weichteilsarkome (WTS) der Extremitäten sind selten. Hintergrund der vorliegenden Arbeit ist die Identifizierung von prognostischen Risikofaktoren hinsichtlich des Überlebens von Patienten mit primären WTS. Material und Methode: Daten von Patienten, Tumoren und Therapie von 149 konsekutiven Patienten mit primären WTS der Extremitäten und des Rumpfs wurden anhand Kaplan-Meier- und Cox-Regressionsanalysen auf uni- und multivariate Risikofaktoren untersucht. Eine Untergruppenanalyse wurde durchgeführt, um Vorhersageparameter von Patientenüberleben in Abhängigkeit des Behandlungszeitraums zu erfassen. Ergebnisse: Die 5-Jahres-Überlebensrate war 76,5% bei einer mittleren Nachbeobachtungszeit von 6 Jahren. Ein Lokalrezidiv trat bei 23% aller Patienten auf, in 40% vor 1988 und bei 15% nach 1988 (p〈0,0001). Die folgenden Risikofaktoren waren mit einer verkürzten Überlebenszeit verbunden: Resektionsqualität (R0 vs. R1, p〈0,0001), Operationszeitraum (p〈0,002), Lokalrezidiv (p〈0,001), UICC Stadium (p〈0,0001), Tumorgröße (p〈0,001), Tumortiefe (p〈0,002), positive regionaler Lymphknotenstatus (p〈0,0001) und Histologiebefunde (p〈0,0001). In der multivariaten Analyse behielten Tumorgröße, Tumortiefe und die Resektionsqualität ihren prognostischen Wert als unabhängige Überlebensrisikofaktoren. Schlußfolgerung: Unsere Ergebnisse zeigen an, daß das Management von WTS in einem spezialisierten Zentrum das Überleben der Patienten entscheidend beeinflußt. Der Resektionsqualität kommt die wichtigste Bedeutung beim Überleben zu. Aus diesem Grund sollte jedes WTS schon während der initialen Behandlung mit dreidimensionalem Sicherheitsabstand unter Berücksichtigung der anatomischen Kompartimente behandelt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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