Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-0460
    Keywords: Zenker's diverticulum ; Cervical myotomy ; Diverticulectomy ; Deglutition ; Deglutition disorders
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Surgery for the treatment of Zenker's diverticulum was performed at our institution in a total of 43 patients over 6½ years. Cervical myotomy with diverticulectomy was performed in 32 of the patients and myotomy alone in 11. Mortality totaled 0%, with a reversible lesion of the recurrent nerve occurring in 7%. In 60% of the cases investigated preoperatively (N=40), motility disorders of the upper esophageal sphincter (UES) could be demonstrated using manometry as well as with cineradiography in 92% of the patients. Follow-up studies in 39 of the cases 25 months (mean) postprocedure indicated 82% of the patients to be symptom-free, with the remaining 18% demonstrating a marked improvement. Postoperative manometry as well as cineradiography carried out in 12 patients revealed the presence of UES motility dyscoordination in 8% and 25%, respectively. There were, however, no signs of recurrence of the diverticulum. The high number of patients in our study group demonstrating motility disorders of the UES emphasizes the need for cervical myotomy as part of the surgical therapy for Zenker's diverticulum.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 89-93 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Diffuse peritonitis ; Programmed relaparotomy ; Prognostic factors ; Univariate, multivariate analysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Anhand cities Patientenkollektivs von 184 Patienten mit diffuser Peritonitis wurden 46 Variablen in einer uni- und multivariaten Analyse auf ihre prognostische Relevanz für das Überleben der Patienten überprüft. Dabei zeigten in der univariaten Analyse folgende Parameter eine signifikante Korrelation mit dem Verlauf: Lebensalter ≥70 Jahre, heptatogene und kardiale Vorerkrankung, nicht erfolgte Fokussanierung bei 1. Operation wegen Peritonitis, Kreislaufinstabilität, pulmonales Versagen, Hyperbilirubindmie, Thrombozytopenie, erhöhtes Serumkreatinin und eingeschränkte Kreatinin-Clearance zu Behandlungsbeginn sowie der Nachweis von Pseudomonas aeruginosa im Peritonealexsudat und von Candida albicans hämatogen im Therapie verlauf. In der multivariaten Analyse erwiesen sich in hierarchischer Ordnung die chirurgische Fokussanierung bei der 1. Laparotomie wegen Peritonitis, das Serumkreatinin bei Krankheitsbeginn, Patientenalter ≥70 Jahre und die hepatogene Vorerkrankung als unabhängige Variable mit signifikanter prognostischer Relevanz für das Überleben der Patienten.
    Notes: Summary In order to evaluate their prognostic relevance for survival 46 variables were submitted to univariate as well as multivariate analysis in a group of 184 patients with diffuse peritonitis. In the univariate analysis a significant correlation with the outcome was found for the following parameters: age ≥ 70 years, preexisting hepatic or cardiac disease, no eradication of the primary source of infection at first laparotomy for peritonitis, cardiovascular instability, respiratory failure, hyperbilirubinemia, thrombocytopenia, elevated serum creatinine and diminished creatinine clearance at the beginning and proof of pseudomonas aeruginosa in the peritoneal exsudate and of candida albicans in the blood culture during the course of the peritonitis. In the multivariate analysis the surgical eradication of the primary source of infection at the first laparotomy for peritonitis, serum creatinine at the beginning of peritonitis, age ≥ 70 years and a preexisting hepatic disease proved to be the independent variables with significant prognostic relevance for survival of the patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 26-31 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchogenic carcinoma ; Surgical therapy ; Prognostic factors ; Actuarial survival
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In eine prospektive Studie wurden 1325 Patienten mit Bronchialkarzinom aufgenommen, die von 1981–1991 an der Chirurgischen Klinik der Technischen Universitat Munchen untersucht und behandelt worden waren. Die 5-Jahres-Überlebenswahrscheinlichkeit der 605 Patienten mit Plattenepithelkarzinom betrug 28,2%, der 288 Patienten mit Adenokarzinom 38,0%, der 219 Patienten mit kleinzelligem Karzinom 15,4%, der 74 Patienten mit großzelligem Karzinom 19,0% und der 139 Patienten mit sonstiger Histologie 27,8%. 680 Patienten (51,4%) wurden operiert. Hierbei betrug die Rate der explorativen Thorakotomien 6,2%. Die 30-Tage-Letalität lag für die Lobektomie bei 1 %, für die Bilobektomie bei 7,3 % und für die Pneumonektomie einschließlich erweiterter Resektionen bei 7,7%. Bei den 680 operierten Patienten war die stadienbezogene 5-Jahres-Überlebenswahrscheinlichkeit 64,8% für TINOMO, 49,4% für T2N0M0, 46, 1% für TINIMO, 43,4% für T2N1M0, 23,8% für das Stadium III und 11,7% für das Stadium IV des Bronchialkarzinoms. Im Frühstadium TINOMO wies das Adenokarzinom mit 82,2% 5-JahresÜberlebenswahrscheinlichkeit eine deutlich bessere Prognose auf als das Plattenepithelkarzinom mit 55,9%. Im Stadium III hatten die Patienten mit ciner fortgeschrittenen Lymphknotenmetastasierung N2 eine wesentlich ungünstigere Prognose als diejenigen mit einem zwar ausgedehnten Primärtumor T3-4, aber fehlender oder nur lokaler Lymphknoteninfiltration N0-1 (18,1 % 5-Jahres-Überlebenswahrscheinlichkeit gegeniiber 31,7%). Durch die schrittweise logistische Regression könnten das Tumorstadium, das Therapieverfahren und die Histologic als die Variablen mit der gröBten prognostischen Relevanz für das Überleben identifiziert werden. Wurde nach der Tumorresektion eine adjuvante Radiatio durchgeführt, so gelang es in den Tumorstadien II und III sowohl beim Plattenepithel- als auch beim Adenokarzinom, die Prognose zu verbessern. Es könnte die gleiche Überlebenswahrscheinlichkeit erreicht werden wie bei den Patienten, die sich im jeweils nächst niedrigeren Tumorstadium befanden und die nur reseziert wurden. Die operative Therapie des Bronchialkarzinoms in frühen Stadien weist somit bei geringem Risiko eine giinstige 5-JahresÜberlebenswahrscheinlichkeit auf, welche durch eine adjuvante Radiatio wahrscheinlich noch verbessert werden kann.[/p]
    Notes: Abstract A total of 1325 patients with bronchogenic carcinoma who were treated at the surgical clinic of the Technical University of Munich between 1981 and 1991 were enrolled in a prospective follow-up study. The 5-year actuarial survival rate of 605 patients with squamous cell carcinoma was 28.2 %, of 288 patients with adenocarcinoma 38.0%, of 219 patients with small cell carcinoma 15.4%, of 74 patients with giant cell carcinoma 19.0%, and of 139 patients with other histologic findings 27.8%. In all, 680 patients (51.4%) underwent surgery. Diagnostic thoracotomy without resection was performed in 6.2 % of cases. Lethality within 30 days was 1 % for lobectomy, 7.3% for bilobectomy, and 7.7% for pneumonectomy including extended resections. The 5-year survival rates among the operated patients were 64.8% for TINOMO tumours, 49.4% for T2N0M0, 46.1 % for TINIMO, 43.4% for T2N1M0, 23.8% for T3 and 11.7% for T4. T1 N0M0 adenocarcinoma was associated with a better prognosis than squamous cell carcinoma of the same early stage, with a 5-year survival rate of 82.2 % vs 55.9 %. The prognosis of patients with T3N2 was worse than that of patients with a T3–4 primary tumour but only N0-1 lymph node involvement (5-year survival rate 18.1 % vs 31.7 %). Stepwise logistic regression analysis identified tumour stage, therapy, and histologic result as the factors with the greatest impact on the prognosis. Adjuvant radiation after resection in patients with T2-3 adenocarcinoma or squamous cell carcinoma improved the prognosis by one tumour stage compared with patients who only underwent surgery. In conclusion, surgical therapy of bronchogenic carcinoma offers favourable survival rates with acceptable risk. If there is lymph node involvement, the prognosis can be improved by adjuvant radiotherapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Nitric oxide ; Bone marrow ; Proliferation ; Apoptosis ; Sepsis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: α , interferon γ and interleukin-1β for 48 h. The basal proliferation rate of the cells remained unchanged, but granulocyte–macrophage colony stimulating factor-induced proliferation was suppressed and the percentage of apoptotic cells significantly raised. Levels of nitrite in the culture supernatants were inversely correlated with the suppression of proliferation, but directly correlated with apoptosis. The NO synthesis inhibitor N-methyl-arginine inhibited the suppression of proliferation as well as the induction of apoptosis and NO synthesis. Our results indicate that NO is a negative feedback regulator of cell turnover in sepsis, which limits growth-factor-induced proliferation and induces apoptosis of bone marrow cells.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...