Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Laser thermokeratoplasty • Diodelaser • Hyperopia • Clinical study ; Schlüsselwörter Laserthermokeratoplastik • Dioden-Laser • Hyperopie • klinische Studie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Gepulste Holmium-Laser werden gegenwärtig zur Hyperopiekorrektur mittels Laserthermokeratoplastik (LTK) eingesetzt. Laserpulsserien werden dabei mit einer hohen Repetitionsrate appliziert, um eine Schrumpfung der kornealen Kollagenfibrillen zu induzieren. Eine kontinuierlich emittierende Laserquelle kann – wie in einer vorangegangenen in-vivo-Studie an Minischweinen gezeigt – ebenfalls zur LTK genutzt werden und ist möglicherweise aufgrund der gleichmäßigeren Temperaturerhöhung vorteilhaft. Ziel der hier vorgestellten Studie war es, die Sicherheit sowie die Höhe und Stabilität der erzielten Refraktionsänderung der Thermokeratoplastik mittels kontinuierlich bestrahlender Laserquelle an blinden menschlichen Augen zu untersuchen. Patienten und Methoden: Wir verwendeten eine kontinuierlich emittierende Laserdiode. Die Emissionswellenlänge bzw. der Absorptionskoeffizient wurde über die Betriebstemperatur auf λ = 1,854 μm/μa = 1,04 mm–1 (Gruppe I, n = 4) oder 1,87 μm/μa = 1,92 mm–1 (Gruppe II, n = 4) festgelegt. Die Bestrahlungsenergie betrug 100 bis 150 mW für jeweils 10 Sekunden pro Koagulation. Mit Hilfe einer vakuumfixierten Applikationsmaske (Gruppe I = konjunktivale Fixation; Gruppe II = korneale Fixation) und einem Handstück mit fokussierender Optik wurden 8 Koagulationen auf einem Einzelring (Gruppe I) bzw. 16 Koagulationen auf einem Doppelring (Gruppe II) konzentrisch zur Eintrittspupille in der Kornea erzeugt. Präoperativ, 1 Woche, sowie 1, 2, 3, 6, 12 und 18 Monate postoperativ wurde eine ophthalmologische Kontrolle durchgeführt und die korneale Brechkraft bestimmt. Ergebnisse: Mit Hilfe der Dioden-LTK konnten in Gruppe I initiale Brechkraftänderungen (1 Woche postoperativ) von bis zu + 4,9 dpt erzielt werden. Durch die hohe Eindringtiefe der Laserstrahlung entstanden jedoch große Endotheldefekte unter den Koagulationen. In Gruppe II wurden initial Brechkraftänderungen von bis zu + 6,8 dpt mit einem Doppelringmuster erzielt. Der Endothelschaden war aufgrund der geringeren Eindringtiefe deutlich kleiner. Bei allen Probanden kam es zu einer partiellen Regression des refraktiven Effektes, die wenn auch deutlich verlangsamt, sich auch im 2. postoperativen Jahr teilweise noch fortsetzte. Der erzielte Effekt betrug bei Gruppe I nach 12 Monaten + 0,6 bis 1,5 dpt und bei Gruppe II + 0,9 bis + 5,7 dpt, sowie der induzierte Astigmatismus 0,5 bis 2,2 dpt (Gruppe I) und 0,3 bis 1,6 dpt (Gruppe II). Es wurden keine schweren Nebenwirkungen beobachtet. Schlußfolgerung: Kontinuierlich ermittierende Laserdioden können bei Verwendung einer Wellenlänge von 1,87 μm sicher und erfolgreich zur Korrektur geringer und mittlerer Hyperopien mittels Thermokeratoplastik eingesetzt werden. Die Regression erfolgt im wesentlichen in den ersten 6 postoperativen Monaten. In weiteren Studien muß nun ein Nomogramm erhoben werden, um den Einfluß patienteneigener Faktoren (z. B. Alter des Probanden) zu bestimmen.
    Notes: Purpose: Pulsed holmium lasers are currently used to correct hyperopia by means of laser thermokeratoplasty (LTK). Series of μs laser pulses are applied with a high repetition rate to induce shrinkage of corneal collagen fibers. The pulsed energy application results in intrastromal temperature peaks of up to 200 °C. A continuously emitting laser diode can – as we demonstrated recently in an invivo study on minipigs – be used for LTK and may be of advantage because the temperature rise is more steady. The aim of this study was to examine the safety, amount, and stability of hyperopic correction of diode LTK on blind human eyes. Methods: We used a laserdiode that was set to continuously emit light at λ = 1.854 μm/μa = 1.04 mm–1(group I, n = 4) or 1.87 μm/μa = 1.92 mm–1 (group II, n = 4). Radiation energy was 100 to 150 mW for 10 s per coagulation. Eight coagulations on a single ring (group I) and 16 coagulations on a double ring (group II) diameter were applied in the cornea concentric to the entrance pupil by means of a vacuum-fixed application mask (group I = conjunctival fixation; group II = corneal fixation) and a handpiece with a focusing optic. Preoperatively as well as 1 week, 1, 2, 3, 6 12 and 18 months postoperative ophthalmologic controls were performed and the corneal refractive power was measured. Results: In group I initial refractive changes of up to + 4.9 D were achieved (1 week postoperative). However, due to the great penetration depth of the laser irradiation, large endothelial defects resulted beneath the stromal coagulations. In group II an initial refractive change of up to + 6.8 D was achieved and as a result of the reduced penetration depth, the endothelial cell damage was much reduced. Partial regression of the refractive effect occured in all subjects, which continued in higher refractive changes during the 2nd postoperative year. The refractive effect at 12 months was + 0.6 to + 1.5 D in group I and + 0.9 to + 5.7 D in group II. At 12 months the induced astigmatism was 0.5 to 2.2 D in group I and 0.3 to 1.6 D in group II. No serious adverse effects were noticed. Conclusion: A continously emitting laser diode working at a wavelength of 1.87 μm can be used to correct hyperopia by means of LTK safely and effectively. Regression occurs predominantly in the first 6 postoperative months. Further studies must be conducted to determine the importance of patient inherent parameters such as age in establishing a nomogram.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Alizarin red • Endothelial cell damage • Isotherms • Laser thermokeratoplasty • Trypan blue • Vital stain ; Schlüsselwörter Alizarinrot • Endothelzellschaden • Isothermen • Laserthermokeratoplastik • Trypanblau • Vitalfärbung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Die Laserthermokeratoplastik (LTK) kann durch ringförmig angeordnete Koagulationen in der Peripherie der Hornhaut zur Korrektur der Hyperopie und des hyperopen Astigmatismus angewendet werden. Durch die Temperaturerhöhung während der Koagulation ist eine Schädigung der Endothelzellen direkt unterhalb der bestrahlten Areale möglich. In dieser Arbeit sollten das Ausmaß der Schädigungszonen für verschiedene Laserparameter und die Schädigungsschwellen der Endothelzellen als Funktion der Temperatur und Zeitdauer der Temperaturerhöhung untersucht werden. Material und Methode: Die Schwelle für einen thermischen Schaden der Endothelzellen wurde in einem temperierten Bad isotonischer NaCl-Lösung bei 10 s und 1 min Expositionsdauer bestimmt. Zur LTK wurden Hornhäute unter standardisierten Bedingungen mit einer kontinuierlich emittierenden Infrarot- (cw-IR) Laserdiode bei verschiedenen Leistungen und Wellenlängen bestrahlt. Die Hornhäute wurden nach Präparation mit Trypanblau und Alizarinrot angefärbt. Die histologisch sichtbaren Schäden wurden dann mit den berechneten Isothermen zur Temperaturerhöhung während der Bestrahlung verglichen. Ergebnisse: 50 % der Zellen wurden bei Erwärmungszeiten von 10 s bei 65 °C und von 1 min bei 59 °C geschädigt. Nach LTK wurde für dickere Hornhäute, geringere Laserleistungen und höhere Absorptionskoeffizienten der Laserstrahlung das Schadensareal kleiner bis hin zur Schadensvermeidung. Die Zonen für den Endothelschaden lagen im Bereich der berechneten 60 °C- und 70 °C-Isothermen. Schlußfolgerung: Für die klinisch angewendete LTK läßt sich durch die Wahl geeigneter Bestrahlungsparameter der Endothelzellverlust vorhersagen und somit minimieren oder ganz vermeiden.
    Notes: Summary Laser thermokeratoplasty (LTK) can be applied for correction of hyperopia and astigmatism by means of concentrically placed coagulations. Because of the temperature rise during coagulation, damage of the endothelial cells directly below the irradiated areas is possible. In this study, we examined the extent of the thermally denatured zones for different laser parameters and the threshold of thermal endothelial damage as a function of of temperature and duration of elevated temperatures. The threshold for thermal damage of endothelial cells was determined in isotonic NaCl solution for temperature exposures of 10 s and 1 min in a water bath. To determine the damage zones, corneas were irradiated under standardized conditions with a continuously emitting infrared (cw-IR) laser diode at various wavelengths and different power values and were stained after preparation with trypan blue and alizarine red. The extensions of the damage zones were compared with calculated isotherms. Fifty percent cell damage was found at temperatures of 65 °C for heating times of 10 s and at 59 °C for 1 min. With thicker corneas, less laser power and higher absorption coefficients, the damage zone was reduced. The damage range determined corresponded to the calculated isotherms of 60 °C and 70 °C. Regarding clinical LTK, a loss of endothelial cells can be predicted and minimized or totally avoided by choosing the appropriate irradiation parameters.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Optische Kohärenztomographie ; Laserthermokeratoplastik ; Pachymetrie ; Thermische Schädigungen ; Key words Optical coherence tomography ; Pachometry ; Laser thermokeratoplasty ; Thermal damage
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Target: The method of optical coherence tomography (OCT) was investigated regarding its suitability and limits for measuring the cornea and the anterior segment of the eye. Furthermore, the stromal expansion of thermally induced lesions in the cornea directly after irradiation was determined within the scope of the laser thermokeratoplasty (LTK). Material and methods: With the experimental scanning OCT system, x-z sections of the anterior eye segment were made with an optical resolution of about 20 µm axially and 25 µm laterally. Freshly enucleated, tonicized porcine eyes were used as model eyes. Thermal lesions were applied with a continuously emitting laser diode (λ = 1.86 µm) and various radiation parameters. Before and after coagulation, the cornea was viewed from limbus to limbus in a central OCT scan and the individual coagulation source was measured. Results: Global and local changes of the thickness of the cornea as well as the distance between cornea and lens were measured with high precision. Thermal lesions in their expansion can be clearly presented and matching well with the histologically stained sections, but are not as exactly defined at the edges due to the limited optical resolution, as known from histological preparations. Conclusion: With the OCT method quantitative measuring of the anterior eye segment can be performed in vitro and with reduced resolutions also in vivo. Due to the qualitatively good correspondence regarding the dimensions of thermal damage of the cornea with histologically obtained morphometric results, this method can be used for supervision of coagulation directly after LTK as well as for examination of the individual healing process.
    Notes: Ziel: Die Methode der optischen Kohärenztomographie (OCT) wurde bezüglich ihrer Eignung zur Vermessung des vorderen Augenabschnitts, der Kornea und thermischer Gewebeschädigungen untersucht. Beispielhaft wurden hierzu im Rahmen der Laserthermokeratoplastik (LTK) die Veränderungen der Hornhautdicke durch die Bestrahlung sowie die induzierten thermischen Läsionen vermessen. Material und Methoden: Mit dem von uns entwickelten experimentellen Scanning-OCT wurden mit einer optischen Auflösung von ca. 20 µm axial und 25 µm lateral x-z-Schnitte des vorderen Augenabschnitts vorgenommen. Als Modellauge dienten frisch enukleierte, tonisierte Schweineaugen. Thermische Läsionen wurden mit einer kontinuierlich emittierenden Laserdiode (λ = 1,86 µm) und verschiedenen Bestrahlungsparametern appliziert. Vor und nach Koagulation wurden die Hornhaut von Limbus zu Limbus in einem zentralen OCT-Schnittbild dargestellt sowie die einzelnen Koagulationsherde vermessen. Ergebnisse: Globale und lokale Hornhautdickenänderungen sowie der Abstand Hornhaut-Linse lassen sich mit hoher Genauigkeit bestimmen. Thermische Läsionen sind in ihren Ausdehnungen klar darstellbar und zeigen gute Übereinstimmungen mit histologischen Schnittbildern, sind jedoch aufgrund der optischen Auflösung an ihren Rändern nicht so scharf abgegrenzt, wie von histologischen Präparaten bekannt. Schlußfolgerung: Mit der Methode der OCT lassen sich in vitro und, mit reduzierter Auflösung, auch in vivo quantitative Vermessungen des vorderen Augenabschnitts vornehmen. Aufgrund der qualitativ guten Übereinstimmung des Ausmaßes thermischer Schädigungen der Hornhaut mit der histologischen Morphometrie läßt sich dieses Meßverfahren auch klinisch nach LTK zur Kontrolle der Ausdehnung und Denaturierungstiefen von Koagulationen sowie zur Untersuchung des individuellen Heilungsverlaufs verwenden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Refraktive Hornhautchirurgie ; Laserthermokeratoplastik ; Kollagendenaturierung ; Optische Kurzkohärenztomographie ; Polarisationsmikroskopie ; Sirius-Rot-Färbung ; Key words Refractive surgery ; Laser thermokeratoplasty ; Collagen denaturation ; Collagen shrinkage ; Optical low coherence tomography ; Polarization microscopy ; Sirius-Red staining
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Background: Information on the extent and degree of the thermal effect produced is of great importance for control of the laser dosage in laser thermokeratoplasty (LTK) and for postoperative follow-up. We investigated on acute LTK effects which information images obtained by optical low coherence tomography (OCT) offer compared to those obtained by polarization microscopy. Methods: Porcine eyes were irradiated through a 400 µm quartz fiber using light from a laser diode emitting up to 300 mW at a wavelength of 1.86 µm. Thermal lesions of varying strength were scanned using an experimental OCT device with about 25 µm lateral and 20 µm axial resolution. Histologic evaluation of the scanned areas was done by polarization microscopy after Sirius-Red staining, and similar lesions were also analyzed by TEM. Results: Both methods differentiated three damage zones: a transition zone, a zone of mode-rate coagulation, and a central zone of strong coagulation. In the transition zone, increased birefringence was seen in polarization microscopy, which correlated with increased light scattering seen in the OCT images. In the moderately coagulated zone, a decrease in birefringence was associated with an even stronger increase of the OCT signal. In the central zone, a loss of the fibrillar tissue structure was observed, which led to a complete loss of birefringence and a strong reduction of the OCT signal. Conclusions: Although OCT does not provide the detailed information on thermal changes of tissue seen by the histologic method, it offers information on the extent and degree of tissue changes without preparation artifacts and provides a non-invasive method of immediate and follow-up control of LTK lesions. A quantitative analysis of changes in corneal thickness and curvature is much simpler than by a slit lamp. Time-resolved measurements of corneal light scattering may be used for on-line control of the laser-light dosage during LTK.
    Notes: Hintergrund: Für die Kontrolle der Laserdosis und der postoperativen Entwicklung bei Laserthermokeratoplastik (LTK) sind Informationen über die Ausdehnung und das Ausmaß der thermischen Läsionen von großer Bedeutung. Wir verglichen den Informationsgehalt der Darstellung frischer LTK-Läsionen durch Optische Kurzkohärenztomographie [optical low coherence tomography (OCT)] mit der histologischen Darstellung durch Polarisationsmikroskopie. Methode: Die Kornea von Schweineaugen wurde in vitro durch eine 400-µm-Quarzfaser mit Licht aus einer Laserdiode bestrahlt, die bis zu 300 mW bei λ=1,86 µm emittiert. Es wurden OCT-Querschnittsbilder verschieden starker Läsionen mit etwa 25 µm lateraler und 20 µm axialer Auflösung aufgenommen. Die mit OCT analysierten Bereiche wurden histologisch durch Polarisationsmikroskopie nach Sirius-Rot-Färbung untersucht und mit der Darstellung durch TEM verglichen. Ergebnisse: Es konnten 3 Schadenszonen unterschieden werden: Übergangszone, mäßige und starke Koagulation. In der Übergangszone korrelierte die unter Polarisation sichtbare verstärkte Doppelbrechung mit einer Zunahme des OCT-Signals. Bei mäßiger Koagulation ging eine Abnahme der Doppelbrechung mit einer weiteren Zunahme des OCT Signals einher. Bei starker Koagulation im Zentrum der Läsion ging die Kollagenfaserstruktur weitgehend verloren, wodurch Doppelbrechung und OCT-Signal fast völlig verschwinden. Schlußfolgerungen: OCT liefert zwar eine weniger detaillierte Information über thermische Gewebsveränderungen als eine histologische Untersuchung, gibt aber Aufschlußüber die Ausdehnung und das Ausmaß der Veränderungen und ermöglicht eine nichtinvasive Darstellung und Verlaufskontrolle von LTK-Läsionen ohne Präparationsartefakte. Eine quantitative Analyse der Veränderung der Hornhautdicke ist leichter möglich als mit der Spaltlampe. Zeitaufgelöste Messungen der Lichtstreuung können zur Online-Kontrolle der Laserdosis bei der LTK verwendet werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 237 (1999), S. 45-50 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  · Background: The value of prophylactic photocoagulation of soft drusen is unclear. Photocoagulation is usually performed by a continuous wave laser. · Methods: We report the cases of two patients with age-related macular degeneration with soft drusen who were treated by selective retinal pigment epithelium (RPE) photocoagulation of a pulsed Nd:YLF (527 nm) laser. Laser parameters were: wavelength 527 nm, number of pulses in a train 500, pulse duration 1.7 µs, energy per pulse 70 µJ, spot size 160 µm, repetition rate 500 Hz. · Results: Dosimetry performed individually showed that in both patients laser photocoagulation was performed at the threshold of RPE disruption. None of the laser effects was visible during photocoagulation. They were detectable only by fluorescein angiography. Despite identical photocoagulation parameters the RPE reaction was completely different. In the first patient RPE hyperpigmentation was notable at most photocoagulation sites and the drusen had disappeared after 6 months. In the second patient the laser effects were not visible after 6 months by biomicroscopy and the drusen stayed unchanged. · Conclusion: These findings could reflect different repair mechanisms of the RPE after alteration and could represent a sign of a different viable stage in the life of RPE cells. Close attention should be paid to this phenomenon in the various drusen studies currently under way.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Publication Date: 2014-02-26
    Description: A theoretical investigation of the dynamic properties of integrated optical Er--doped waveguide lasers is presented. It includes the construction of a physical model and of numerical techniques which allow reliable simulations of the dynamical behaviour of the laser signal depending on essential parameters of the laser device and on its external, time--dependent pump radiation. Therefore, a physical theory is developed which describes the propagation of light and its interaction with the active substrate in the laser cavity. This is realized in two steps. First, a {\em fundamental model} based on Maxwell's equations and on rate equations for the transitions in the active medium is constructed. Since this turns out to prohibit reliable simulations, it is, in a second step, reformulated via averaging in time and space which suppresses the fluctuations on the fastest time scales but represents them correctly. For this {\em reduced model} reliable and efficient simulation techniques using adaptive control schemes are designed and implemented. We apply the linear--implicit Euler discretization with extrapolation in time and a multilevel quadrature scheme in space. Finally, the model is justified in comparison with experimental observations in four cases of technological relevance.
    Keywords: ddc:000
    Language: English
    Type: reportzib , doc-type:preprint
    Format: application/postscript
    Format: application/pdf
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Publication Date: 2023-08-14
    Language: English
    Type: article , doc-type:article
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...