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  • 1
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 149 (1990), S. 389-390 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Thrombosis ; Oestrogens ; Adolescence
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract This case report illustrates that the risk of thromboembolism in the treatment of tall girls with high dose oestrogens is not negligible.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-2307
    Keywords: Chronic viral hepatitis ; Classification of chronic hepatitis ; Hepatitis C virus ; Hepatitis B virus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The classification of chronic hepatitis distinguishing benign chronic persistent hepatitis from severe chronic active hepatitis was constructed without knowledge of well-defined aetiological factors. Better understanding of the different hepatitis-viruses has shed new light on this subject. Chronic viral hepatitis B and C each show typical histological patterns. The validity of the conventional classification has been evaluated by a comparative study of chronic viral hepatitis B and C. 130 biopsies from 110 patients with chronic hepatitis C (CH-C) proven serologically by antibodies (second generation testing) were compared with 105 biopsies from 73 patients with chronic hepatitis B (CH-B). These were scored semi-quantatively. In CH-C, lymphoid follicles and/or aggregates were found in 88.5%, fatty degeneration in 51%, bile duct lesions in 46.2%, and Mallory body-like material in the hepatocytes in 9.2%. The portal lymphocytic infiltration generally predominated over the necro-inflammatory lesions of the parenchyma. Chronic persistent hepatitis (defined by the presence of portal hepatitis) was present exclusively in CH-C. Chronic lobular hepatitis was found exclusively in CH-B. We conclude that the histological criteria described for CH-C are highly suggestive of the diagnosis, that the artificial subdivision of chronic hepatitis into CPH and CAH is obsolete and that the histological assessment of chronic hepatitis should consist of a grading of inflammatory activity (minimal, mild, moderate, severe) and staging of fibrosis (extent of distortion of architecture). The final diagnosis should be based on the demonstration of the aetiological agent.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Hypoglycaemia ; extrapancreatic tumour hypoglycaemia ; paraneoplastic syndrome ; glucose turnover ; glucose assimilation ; free fatty acids ; lipolysis ; antilipolysis ; hepatic glucose release ; plasma insulin ; insulin-like activity ; urinary catecholamines ; plasma growth hormone
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Le métabolisme glucidique et lipidique a été étudié chez un patient avec un fibrosarcome rétropéritonéal récidivant accompagné de graves attaqués d'hypoglycémie. Les notions obtenues en 1963 chez un malade montrant la même Symptomatologie [15] ont été confirmées et approfondies. — Dans les deux cas la production de glucose par le foie était presque complètement bloquée. En outre ces sujets étaient incapables d'augmenter le taux des acides gras libres plasmatiques pendant la chute prononcée de la glycémie. — II existait une corrélation étroite entre le taux constamment bas des acides gras libres du plasma et une assimilation et oxydation accélérée du glucose sanguin. — La libération de glucose par le foie pouvait être stimulée par une dose pharmacologique de glucagon. — Les taux d'insuline immunologique du sérum ainsi que l'activité insulinique supprimable et non-supprimable étaient toujours normaux. — Aucune substance “insulinoïde” n'a pu être démontrée par des testsin vivo etin vitro. — D'autre part, le sérum de la malade produisait une inhibition plus accentuée de la lipolysein vitro que le sérum d'un sujet normal. — Après dialyse, le sérum avait perdu son activité antilipolytique qui était retrouvée en partie dans le dialysat. — Le facteur principal de la pathogenèse de l'hypoglycémie tumorale semble être l'inhibition de la production de glucose par le foie, puisqu'un blocage pharmacologique de la lipolyse ne suffit pas pour déclencher une hypoglycémie. — L'inhibition de la lipolyse accélère d'autre part l'assimilation et l'oxydation du glucose sanguin et aggrave par cela considérablement l'hypoglycémie.
    Abstract: Zusammenfassung Bei einer Patientin mit rezidivierendem, retroperitonealem Fibrosarkom und Tumorhypoglykämie wurde der Kohlenhydrat- und Fettstoffwechsel untersucht. Es konnten dabei die Resultate einer früheren Untersuchung an einer Patientin mit derselben Symptomatologie [15] bestätigt und erweitert werden. — In beiden Fällen war die Glucoseausschüttung aus der Leber weitgehend blockiert und die Patienten waren unfähig, auf einen Blutzuckerabfall mit einer vermehrten Abgabe von Fettsäuren aus dem Fettgewebe ins Plasma zu reagieren. Eine Korrelation zwischen niedrigen Plasmawerten von freien Fettsäuren und einer beschleunigten Glucose-Assimilation und -Oxydation war nachweisbar. — Auf die intravenöse Gabe einer pharmakologischen Dosis von Glucagon reagierte die Leber durch prompte Ausschüttung von Glucose. — Die Werte des immunoreaktiven Insulins, sowie der hemmbaren und nicht hemmbaren ILA im Serum waren immer normal. — Hingegen wurde durch Serum der Patientin die Lipolyse des Fettgewebesin vitro stärker gehemmt als durch Kontrollseren. Nach Dialyse war zwischen Patienten- und Normalserum kein Unterschied in der antilipolytischen Aktivität mehr feststellbar. Ein Teil der antilipolytischen Aktivität konnte im Dialysat des Patientenserums wieder gefunden werden. — Die Hemmung der Glucoseabgabe aus der Leber scheint für die Pathogenese der Hypoglykämie ausschlaggebend zu sein, da die pharmakologische Hemmung der Lipolyse allein keine Hypoglykämie verursacht. — Die Lipolysehemmung kann jedoch die Glucose-Assimilation und -Oxydation beschleunigen und damit den Blutzuckerabfall verstärken.
    Notes: Summary Earlier findings on the pathogenesis of tumour hypoglycaemia [15] were confirmed and extended in a second patient with this disease. — A block of hepatic glucose release was found to be the main cause of hypoglycaemia in both patients suffering from large tumours of non-endocrine origin. The free fatty acid level failed to increase upon hypoglycaemia. Low free fatty acid levels correlated with an increased rate of glucose assimilation and glucose oxidation. — Immunoreactive, suppressible and nonsuppressible ILA measuredin vitro andin vivo were normal. — However, the serum of patient Z.B. inhibited lipolysis of adipose tissuein vitro to a greater extent than serum of normal subjects. This difference was no longer present after dialysis of the sera and the antilipolytic activity was now found in the diffusate. — The block of hepatic glucose release may be overcome by a pharmacological dose of intravenous glucagon. The block of hepatic glucose release is of paramount importance for the development of hypoglycaemia since the pharmacological blocking of lipolysis alone does not lead to hypoglycaemia, although it may increase glucose assimilation and glucose oxidation. — An attempt is being made to characterize further the antilipolytic substance which is present in increased amounts in the serum of patients with tumour hypoglycaemia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 48 (1984), S. 11-18 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Cephalosporines ; Semisynthetic penicillins ; Drug induced granulocytopenia ; Drug induced agranulocytosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Within one year we observed in the same intensive care unit seven severe polytraumatic patients with agranulocytosis (AG) associated with treatment by semisynthetic penicillins or cephalosporines combined with aminoglycosides. Antibiotics were given because of severe bacterial respiratory or generalised infections. Five patients died, four of them without haematological remission. Bone marrow aspirates showed hypoplasia of granulopoiesis due to a lack of mature cells. Leukocyte and granulocyte counts in the blood declined continuously over a period of 8 to 11 days. In average, minimal granulocyte counts occurred after 21 days of hospitalisation and 14 days of antibiotic drug exposure. Beside the incriminated antibiotics all patients were treated sporadically with other agents which may cause AG. Granulocyte kinetics and serial bone marrow examinations of one patient suggest a phenothiazine type of AG, which is caused by a toxic damage of granulopoiesis. Declining absolute granulocyte counts in the blood together with persisting high temperatures during antibiotic treatment should give rise to the suspicion of a beginning AG.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1963
    Keywords: Schlüsselwörter Leber ; AIDS ; Autopsie ; Histologie ; Pathologie ; Key words Liver ; AIDS ; Autopsy ; Histology ; Pathology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In a retrospective study of a 12-year period (1981–1992) liver histology was analyzed in 227 autopsied patients infected with the human immunodeficiency virus. Normal histology could only be documented in 29 patients (13%). In the majority of cases (56%) uncharacteristic changes were seen such as steatosis (34%), hemosiderosis (10%) or non-specific reactive hepatitis (7%). The finding of hepatic peliosis obtained in 4 patients was not associated with inflammatory liver changes, especially infections from Rochalimaea. Within a wide range of opportunistic infections recorded in 50 patients (22%), hepatitis caused by Cytomegalovirus (8%), Toxoplasma gondii (5%), Leishmania donovani (1%), Cryptococcus neoformans and Pneumocystis carinii (each 0.5%) was diagnosed. Among 16 cases (7%) of mycobacterial liver infections typical mycobacteria were found in two patients and atypical mycobacteria in 14 patients, respectively. In 23 patients (10%) chronic viral hepatitis, caused by HBV (7%) or HCV infections (3%), respectively, was observed. Hepatitis was typed as mild only in each 5 patients with HBV or HCV infection, whereas the remaining cases showed a transition towards cirrhosis. Two patients with HBV-associated cirrhosis developed hepatocellular carcinoma. The remaining 32 malignant liver tumors represented secondary neoplasms, including 13 cases of non-Hodgkin’s lymphomas.
    Notes: Zusammenfassung In einer retrospektiven Studie wurden sektionshistologisch dokumentierte Leberveränderungen von 227 Verstorbenen eines 12-Jahres-Zeitraums (1981–1992) mit durch HIV-Infektion erworbener Immunschwäche (AIDS) analysiert. Nur 29 Patienten (13%) wiesen histologisch Normalbefunde auf. In der Mehrzahl der Fälle (56%) fanden sich unspezifische Veränderungen wie eine Steatose (34%), eine Siderose (10%), eine unspezifisch-reaktive Hepatitis (7%) oder eine Cholestase (5%). Der bei 4 Patienten zu erhebende Befund einer Peliosis hepatis war nicht mit entzündlichen Leberveränderungen, insbesondere Rochalimea-Infektionen, assoziiert. Im Rahmen eines breiten Spektrums bei insgesamt 50 (22%) Patienten beobachteter opportunistischer Infektionen zeigte die Leber einen Befall durch Zytomegalievirus (8%), Toxoplasma gondii (5%), Leishmania donovani (1%), Cryptococcus neoformans und Pneumocystis carinii (jeweils 0,5%); von 16 Fällen (7%) mykobakterieller Infektionen der Leber waren 2 dem Typus humanus und 14 atypischen Mykobakterien zuzuordnen. Eine chronische Virushepatitis – bedingt durch HBV (7%) oder HCV (3%) – bestand bei 23 Patienten (10%). Nur je 5 Patienten mit HBV- oder HCV-Infektion wiesen einen milden Verlauf auf, während in den übrigen Fällen die chronische Hepatitis in eine Zirrhose überging. Bei 2 Patienten mit posthepatitischer HBV-bedingter Zirrhose fand sich ein hepatozelluläres Karzinom. Die übrigen 32 malignen Lebertumoren entsprachen sekundären Neoplasien, darunter mit 13 Fällen mehrheitlich malignen Non-Hodgkin-Lymphomen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Angiosarcoma • Kidney • Histology • Chemotherapy ; Schlüsselwörter Angiosarkom • Nierentumor • Histologie • Chemotherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das primäre renale Angiosarkom ist ein äußerst seltener hochmaligner Nierentumor. Die histologische Diagnosestellung kann einige Schwierigkeiten bereiten. Wegen der ausgeprägten Tendenz zur hämatogenen Metastasierung und der schlechten Prognose sollte der chirurgischen Entfernung die gut verträgliche systemische Chemotherapie mit Doxorubicin und Ifosfamid angeschlossen werden.
    Notes: Summary The primary renal angiosarcoma is a rarely seen highly malignant tumor. Making a diagnosis based on histology may prove difficult. Because of hematogenous formation of metastases and bad prognosis in most cases we recommend that the surgical intervention be followed by the well tolerated systemic chemotherapy with Doxorubicin and Ifosfamid.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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