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  • 1
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Remifentanil ; Infusionsanalgesie ; Follikelpunktion ; In-vitro-Fertilisation ; Key words Remifentanil ; Monitored anaesthesia care ; Oocyte retrieval ; In-vitro-fertilisation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Introduction: Transvaginal puncture for oocyte retrieval is a short-lasting but painful procedure. We hypothesized that a sole infusion of the ultra-short acting µ-agonist remifentanil may be a suitable and well-controllable single-agent analgesic technique that can dose-dependently be applied to spontaneously breathing patients. Methods: Fifty consenting adult women were enrolled in this prospective trial. A sedative premedication was omitted, all patients received 3 L/min of inhaled oxygen, and a sole remifentanil infusion was started with 0.25 µg/kg/min. Remifentanil was adjusted as needed for pain relief (in steps of 0.05 µg/kg/min) and finished after the last puncture. Dosage requirements, vital functions, oxygen saturation (as achieved by pulse oximetry, psO2), adverse drug effects and the level of sedation (LOS 1–5; 1=asleep/unarousable, 4=calm/awake) were recorded. Remifentanil plasma concentrations were achieved by STANPUMP pharmacokinetic simulation. Data are presented as mean±SD. Results: A total of 50 women (31.8±5.1 yr, 67.3±14.3 kg, ASA I or II ) were investigated. Follicular aspiration lasted 10.8±5.2 min, and remifentanil was infused for 19.7±8.3 min. Dosage requirements were 0.25 µg/kg/min in 70% of all patients, 0.3 µg/kg/min in 22%, 0.2 µg/kg/min in 6%, and 0.4 µg/kg/min in 2% of all cases. Vital signs (baseline, after 1st puncture, end of surgery) nearly remained unchanged: heart frequency=85±15, 87±17, 90±17 bpm, systolic blood pressure=129±12, 132±13, 131±14 mmHg; respiratory rate=15±3, 16±4, 15±4 breaths/min; psO2=99±1, 99±1, 99±2%. LOS was 4.0 (all), 3.9±0.3, 3.9±0.3. Remifentanil plasma concentrations were 5.0±1.3 ng/mL at the start, 6.6±1.3 at the end of surgery and 1.2±0.5 at PACU arrival. Adverse drug effects: 54% itching, no muscle rigidity. 94% of all women would choose this technique again. Conclusions: The sole infusion of remifentanil is a suitable and satisfying single-agent monitored anaesthesia care technique for oocyte retrieval. However, close anaesthetic observation – especially of the respiratory function – is mandatory.
    Notes: Zusammenfassung Remifentanil ist ein potentes, gut steuerbares Opioidanalgetikum mit schwacher hypnotischer Eigenwirkung, das bei alleiniger Anwendung dosisabhängig eine Schmerzausschaltung ermöglichen kann, ohne daß der Patient das Bewußtsein verliert. Bei kurzen, aber schmerzhaften Eingriffen wie der transvaginalen Follikelpunktion kann dies ein Vorteil sein, wenn dadurch auf die sonst häufig übliche Allgemeinanästhesie verzichtet werden kann. Die Qualität einer solchen Infusionsanalgesie mit Remifentanil bei wachen Patienten sollte in der vorliegenden Studie untersucht werden. Methodik: Patientinnen, bei denen eine transvaginale Follikelpunktion vor In-vitro-Fertilisation (IVF) geplant war, erhielten keine Prämedikation und wurden wach in den OP gebracht. Die Remifentanil-Infusion wurde mit 0,25 µg/kg/min gestartet; sobald die Frauen z.B. über ein Schwindel- oder Wärmegefühl berichteten, konnte mit der Follikelpunktion begonnen werden. Die Infusion wurde bei Bedarf in Schritten von 0,05 µg/kg/min angepaßt und mit der letzten Punktion beendet. Alle Vitalparameter inkl. der pulsoxymetrisch gemessenen Sauerstoffsättigung (psO2) wurden 2,5minütlich erfaßt, außerdem Dosisbedarf, Nebenwirkungen, Sedierungsgrad und mittels Fragebogen die Patientenzufriedenheit. Zusätzlich wurden die Remifentanil-Plasmakonzentrationen durch pharmakokinetische Simulation (3-Kompartimentmodell, STANPUMP-Software®) ermittelt. Ergebnisse: Insgesamt wurden die Daten (x¯±SD) von 50 Frauen im Alter von 31,8±5,1 Jahren erfaßt. Remifentanil wurde bei 70% der Patientinnen durchgehend mit 0,25 µg/kg/min dosiert, in 22% war eine Dosissteigerung auf 0,3 µg/kg/min, in 2% auf 0,4 µg/kg/min erforderlich, bei 6% mußte die Dosierung auf 0,2 µg/kg/min reduziert werden. Währenddessen blieben die Patientinnen meist wach oder waren sofort erweckbar; Blutdruck, Herz- und Spontanatemfrequenz sowie die psO2 waren im Mittel nahezu unverändert. Die berechneten Remifentanil-Plasmakonzentrationen betrugen bei OP-Beginn 5,0±1,3, bei OP-Ende 6,6±1,3 und bei Ankunft im AWR 1,2±0,5 ng/ml. Insgesamt berichteten 54% der Frauen über Juckreiz, eine Thoraxrigidität trat nicht auf, 94% aller Patientinnen würden diese „Anästhesieform” nochmals wählen. Schlußfolgerungen: Bei IVF-Follikelpunktionen ist die alleinige Anwendung von Remifentanil zur Operationsanalgesie eine gute Alternative zur Allgemeinanästhesie. Die Patientenzufriedenheit ist hoch, eine sorgfältige anästhesiologische Überwachung – insbesondere der Atemfunktion – muß aber jederzeit gewährleistet sein.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Key words IVF ; Sedation ; General anaesthesia ; Remifentanil
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  Anaesthetic management for oocyte retrieval may interfere with the results and success rate of an in vitro fertilization (IVF) program. This study was conducted to compare the effects of two different anaesthetic techniques (general anaesthesia versus sedation) used for oocyte retrieval on IVF outcome. For general anaesthesia we used a combination of remifentanil (UltivaTM) with either propofol or isoflurane in hypnotic concentrations. For sedation the protocol included midazolam, diazepam or propofol according to clinical needs. In total, 202 women were enrolled in the study. 96 women opted for sedation and 106 for general anaesthesia. The number of collected oocytes was significantly higher with general anaesthesia (10.54±5.43 [mean±SD]) than with sedation (6.25±3.65, p〈0.0001), whereas the number of fertilized oocytes was not different (4.70±3.57 vs. 4.23±2.90). There were no significant differences in cleavage and pregnancy rates. We therefore believe that remifentanil-based general anaesthesia without nitrous oxide is a suitable alternative to sedation and may be recommended for IVF oocyte retrieval if general anaesthesia is requested.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 264 (2000), S. 154-156 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Keywords Uterine rupture ; Laparoscopic myomectomy ; Electromyolysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  Reports about uterine rupture in pregnancy subsequent to previous laparoscopic surgery are not frequent. This may be due to the lack of long term follow up of patients who had undergone this surgery rather than the rarity of this complication. A case of uterine rupture subsequent to laparoscopic myomec- tomy is reported. An increasing rate of the occurrence of this complication is reviewed in current literature, thus reiterating the need for more stringent selection criteria for patients who benefit from this surgical technique.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Key words: Sperm density before/after selection ; In-vitro fertilization ; Discontinous percoll gradient centrifugation ; Pregnancy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. Success of IVF with low sperm count will depend on the retrieval of the maximum number of normal motile sperms, and this makes the selection of an appropriate technique critical. Various in vitro methods have been developed for selecting human sperm cells. Sperm selection using percoll gradient has been reported to yield upto 60% motile and morphologically normal spermatozoa from a normal semen sample. In this study, we have attempted to determine a possible relationship between sperm count in ejaculates before and after selection with percoll gradient centrifugation on one hand, and fertilization, cleavage and pregnancy rates in an IVF program on the other. With increased sperm count at the time of IVF treatment using selected sperm, we observed higher fertilization, cleavage and gestation rates. In conclusion, sperm concentration before and after selection with percoll may be considered a prognostic parameter for the determination of fertilization potential and pregnancy rates in an IVF program.
    Type of Medium: Electronic Resource
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