Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 62 (1984), S. 613-620 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Parathyroid carcinoma ; Diagnosis of parathyroid carcinoma ; Therapeutic implications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The parathyroid carcinoma is a rare cause of primary hyperparathyroidism. It deserves special attention in regard to diagnosis and treatment. Within a period of 10 years we observed 117 patients with primary hyperparathyroidism (pHPT) at the University Hospitals of Ulm and Heidelberg. In five patients a parathyroid carcinoma was found, corresponding to an incidence of 4.4%. In four of five patients no clinical signs were evident preoperatively indicating a parathyroid malignancy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 697-701 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Calcitonin ; Phäochromocytom ; Sipple-Syndrom ; Tumor „Marker“ ; Paraneoplastische Hormonsekretion ; Calcitonin ; Pheochromocytoma ; Sipple-syndrome ; Tumor marker ; Paraneoplastic hormone secretion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary As pheochromocytoma sometimes is accompanied by medullary thyroid carcinoma (in the sense of multiple endocrine adonomatosis type II=Sipple-Syndrome), serum calcitonin (CT) was measured by radioimmunoassay in 4 patients with pheochromocytoma. Before extirpation of the adreno-medullary tumor, serum CT was distinctly increased to 3 and 30 ng/ml in 2 of 4 patients, respectively. After removal of the tumor, serum CT was normal in the patients and pentagastrin stimulation produced no exaggerated CT response. In hydrochloric acid extracts from the two corresponding pheochromocytoma tissues, immunoreactive-Calcitonin (IR-CT) was detected, the concentrations amounting 1 and 4 ng/mg wet tissue. These findings suggest that hypercalcitonism in patients with pheochromocytoma cannot always be ascribed to the thyroid, i.e. increased calcitonin levels do not necessarily indicate a medullary carcinoma of this organ.
    Notes: Zusammenfassung Da Phäochromocytome in Kombination mit einem medullären Schilddrüsen-Carzinom auftreten können (multiple endokrine Adenomatose Typ II=Sipple-Syndrom), wurden bei 4 Patienten mit Phäochromocytomen die Serumcalcitoninspiegel radioimmunologisch bestimmt. Bei 2 der 4 Patienten fanden sich vor Operation des Nebennierenmarktumors deutlich erhöhte Calcitoninspiegel von 3 und 30 ng/ml. Nach Entfernung des Tumors normalisierten sich die Calcitoninspiegel, ebenso erzeugte die Pentagastrin-Stimulation keinen pathologischen Anstieg des Calcitonins. In salzsauren Extrakten aus den entsprechenden beiden Phäochromocytomen fand sich radioimmunologisch bestimmbares Calcitonin; die Werte betrugen 1und 4 ng/mg Frischgewicht. Der Nachweis einer Hypercalcitoninämie bei Patienten mit Phäochromocytomen läßt daher nicht unbedingt den Schluß auf ein gleichzeitig bestehendes medulläres Schilddrüsen-Carcinom zu, da offensichtlich Nebennierenmarktumoren zu Calcitoninproduktion und -sekretion fähig sind.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 60 (1982), S. 1455-1459 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Interferon ; Antiproliferative effect ; Colony tumor growth ; Solid malignant tumors
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The antiproliferative effect of fibroblast interferon (IF-β) on the colony tumor growth of 42 miscellaneous carcinomas (15 gastric, 11 breast, eight colon, five ovarian, three bronchial) and two malignant melanomas were assayed in a semisolid, double-layered agar culture system. Of the 44 evaluable experiments only four tumor specimens (three breast-, one gastric carcinoma) showed at least a 30% inhibition of colony formation due to application of interferon at concentration of 1,000 IU/ml or less. In these cases, a dose response relationship of the interferon effect was obvious. Yet, in the majority of carcinomas investigated, interferon had no antiproliferative influence on colony tumor growth and was markedly inferior to a simultaneously tested cytostatic agent (adriamycin). Our in vitro results contradict a general direct cytotoxic action of interferon on human solid carcinomas.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 40 (1962), S. 1133-1136 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Bei chromatographischer Auftrennung von Homogenaten menschlicher Leber lassen sich Isozyme der Lactat-Dehydrogenase, Malat-Dehydrogenase, Glutamat-Oxalacetat-Transaminase, Isocitrat-Dehydrogenase und Glutamat-Dehydrogenase nachweisen. Keine sichere Auftrennung wurde bei Glycerinaldehydphosphat-Dehydrogenase und Enolase erzielt. Reaktionskinetische Untersuchungen zeigten Unterschiede in den Eigenschaften der Isozyme von MDH, GOT und GLDH. Mittels fraktionierter Extraktion licß sich zeigen, daß die Isozyme von MDH, GOT und ICDH in verschiedenen Zellräumen lokalisiert sind: Die Isozym-Fraktionen des cytoplasmatischen Raums haften fester an DEAE-Cellulose und wandern in der Elektrophorese anodisch, während die Isozyme des mitochondrialen Raums nicht an DEAE-Cellulose adsorbiert werden und zur Kathode wandern.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensive care medicine 22 (1996), S. S67 
    ISSN: 1432-1238
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Surgery – Resection margin – Soft tissue sarcoma. ; Schlüsselwörter: Chirurgie – Resektionsrand – Weichgewebesarkom.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Hintergrund: Weichgewebesarkome werden häufig als gutartige Tumoren beurteilt und ohne Sicherheitsabstand oder inkomplett reseziert. Für die Sicherstellung der lokalen Tumorkontrolle wird die onkologische Nachresektion (weite-, kompartimentale Resektion oder Amputation) als Therapie der Wahl empfohlen. Um die Ergebnisse nach onkologischer Nachresektion zu überprüfen, erfolgte eine Analyse im eigenen Patientengut. Methoden: Prospektiv erhobene Daten von 67 konsekutiven Patienten, die wegen eines nicht-onkologisch (intracapsuläre oder marginale Resektion) operierten primären Weichgewebesarkoms der Extremitäten oder des Stammes eine Nachresektion erhielten, wurden ausgewertet. Ergebnisse: 85 % der Tumoren waren an den Extremitäten und 15 % am Körperstamm lokalisiert. Lokal fortgeschrittene Tumorstadien (UICC (1992, 4. Aufl., 2. Rev.), IIB-IIIB) dominierten (66 %). 25 Patienten erhielten eine additive intraoperative Strahlentherapie. Die Morbidität der Nachresektion betrug 28,4 %. Ein Resttumor wurde in 64 % der Nachresektate vorgefunden. Durch die Nachresektion wurden 60 Sarkome (90 %) komplett mit histopathologisch tumorfreien Absetzungsrändern (R0-Resektion) reseziert. Bei einem medianen Follow-up von 57 Monaten betrug die lokale Tumorkontrolle nach R0-Nachresektion 88 % (UICC IA-IIA, 100 %, IIB-IIIB, 82 %). Patienten der UICC-Stadien IIB-IIIB, die nach R0-Nachresektion mit einer intraoperativen Strahlentherapie therapiert wurden, erreichten eine lokale Kontrolle von 90 %. Die 5-Jahres-Überlebensrate betrug 87 % nach R0-Nachresektion. Schlußfolgerungen: Diese Ergebnisse verdeutlichen den Stellenwert der onkologischen Nachresektion und implizieren, daß die onkologische Nachresektion die therapeutische Grundlage für eine effektive adjuvante Zusatztherapie darstellt.
    Notes: Abstract. Background: Soft tissue sarcomas (STS) are frequently resected incompletely or without an adequate margin. In such clinical situations an oncological re-resection (wide or compartmental resection or amputation) is recommended. Here, we evaluate the results of oncological re-resection for STS. Methods: Prospectively gathered data on 67 patients who underwent oncological re-resection after inadequate (intracapsular or marginal) surgery for primary soft tissue sarcomas were analyzed. Results: STS were located in the extremities (85 %) and trunk (15 %). Advanced UICC stages (1992, 4th edn., 2nd Rev.), IIB-IIIB predominated (66 %). Twenty-five patients received intraoperative radiotherapy. Morbidity of re-resection was 28.4 %. Residual tumor was detected in 64 % of the specimens and clear margins were obtained in 60 patients (90 %). With a median follow-up of 57 months the overall local control in patients with tumor-free resection margins was 88 % (UICC IA-IIA 100 %, IIB-IIIB 82 %). Patients treated by adjuvant intraoperative radiotherapy for UICC stages IIB-IIIB with clear margins achieved 90 % local control. The 5-year overall survival rate was 87 % in patients with tumor-free resection margins. Conclusions: These findings support the strategy of oncological re-resection after previously non-oncological surgery of STS and imply that re-resection is the prerequisite for any effective adjuvant therapy modality.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Thyroid ; Recurrent laryngeal nerve ; Paralysis ; Intraoperative monitoring system. ; Schlüsselwörter: Schilddrüse ; Nervus laryngeus recurrens ; Parese ; intraoperatives Monitoring.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Ein neuartiges „all in one“ Monitoringsystem für den N. laryngeus recurrens (NLR) erlaubt sowohl eine kontinuierliche, atraumatische Überwachung des NLR als auch eine in situ Detektion des Nerven. Patienten und Methode: Das System basiert auf einem Doppelballontubus mit integrierten Oberflächenelektroden zur transtrachealen Stimulation und Ableitung des Erfolgsorgans. Fakultativ kann über eine elektrische Stimulationsnadel der NLR im OP-Feld identifiziert werden. Die Signalverarbeitungs-Software stellt eine Neuentwicklung unserer Arbeitsgruppe dar und führt eine Echtzeit-Signalanalyse mit akustischer Rückkoppelung durch. 55 Patienten wurden in die klinische Zulassungsstudie eingebracht, 35 Primäreingriffe, 20 Sekundäreingriffe, davon 10 Halsausräumungen. Ergebnisse: Die Plazierung des EMG-Tubus ist mit der Routineintubation abgeschlossen und erfordert keinen zusätzlichen Zeitbedarf. Das System ist außerhalb des OP Feldes lokalisiert und beeinträchtigt daher nicht den OP Ablauf. Die akustische Rückkoppelung wurde von allen 8 Operateuren als hilfreich und nicht störend beurteilt. Die phoniatrische und HNO-ärztliche Analyse erbrachte keine permanenten Beeinträchtigungen. Schlußfolgerung: Das neue kontinuierliche Monitoringsystem ermöglicht erstmals eine atraumatische nebenwirkungsfreie Dauerüberwachung des NLR. Es ist einfach anzuwenden, arbeitet außerhalb des OP-Gebiets und ist so sensitiv, daß auch reversible Irritationen erkannt werden können.
    Notes: Abstract. A new „all in one“ sensing device was developed for continuous transtracheal intraoperative monitoring and in situ detection of the recurrent laryngeal nerve (RLN) during thyroid surgery. Patients and methods: The new system is based on a double-balloon endotracheal tube with integrated atraumatic stimulating and tracing electrodes. The recurrent laryngeal nerve is stimulated transtracheally and compound action potentials are recorded from the laryngeal muscles. Fifty-five patients were introduced into a phase-one clinical trial. Thirty-five patients with primary thyroid operations, 20 patients with reoperations, 10 of whom had neck dissections. All patients were evaluated laryngoscopically and phoniatrically by an ENT specialist before and after surgery. Results: Compound muscle action potentials were recorded continuously during the whole operation and responded sensitively to tension and pressure to the nerve. There were no accidental permanent RLN palsies. Conclusion: The new system offers five advantages: (1) it is atraumatic; (2) it is easy to use; (3) it can monitor continuously with an audio feedback to the surgeon; (4) it works outside the operation field; and (5) it is highly sensitive, even indicating reversible irritation to the nerve.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1255-1268 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Abdominal trauma ; Non-operative management ; Laparotomy. ; Schlüsselwörter: Oberbauchtrauma ; konservative Therapie ; Laparotomie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Therapie von Lebertraumata ist wenn irgend möglich konservativ und orientiert sich initial an Kreislaufstabilität, Fehlen einer Gerinnungsstörung und Transfusionsbedarf. Die operative Versorgung sollte dem Zweistufenprinzip folgen mit primärer Blutstillung oder Kompression und definitiver Versorgung unter stabilen Bedingungen. Beim kreislaufinstabilen Patienten sind gezielte Versuche intraparenchymatöser Blutstillung kontraindiziert. Gelingt eine Kontrolle der Blutung trotz Kompression nicht, muß reseziert oder sogar hepatektomiert werden mit anschließender Transplantation. Gallelecks sind Ursache chronischer Komplikationen. Die aktuelle Therapie intraparenchymatöser Läsionen besteht in einer Langzeitdrainage bzw. Schienung in der Kombination radiologischer und endoskopischer Techniken. Pankreasrupturen ohne Gangbeteiligung werden konservativ oder durch alleinige Drainage behandelt. Gangrupturen mit persistierender Fistel werden lokalisationsabhängig therapiert durch Linksresektion mit Übernähung, Pancreatico-Jejunostomie des verletzten Segmentes oder bei schwerer Laceration von Pankreaskopf, Duodenum und Gallengang partieller Pancreaticoduodenotomie.
    Notes: Summary. The management of hepatic trauma should be, if possible, non-operative and is initially determined by hemodynamic stability, absence of coagulopathy and limited need for blood transfusions. In hemodynamically unstable patients specific attempts to controll intraparenchymal hemorrhage and resection are contraindicated. Perihepatic packing is the therapy of choice. If the hemorrhage cannot be controlled, parenchymal resection or hepatectomy with subsequent transplantation must be performed. Biliary leakage is the cause of chronic complications. The current management of intraparenchymal lesions consists of longterm drainage or stenting as combined radiological and endoscopical techniques. Pancreatic ruptures without ductal injury are treated non-operatively or by external drainage. Ductal lesions with persistent fistulas are handled depending on localization either by distal resection, pancreaticojejunostomy of the injured segment, or partial pancreaticoduodenectomy if massive disruption of the pancreatic head, duodenum or bile duct are present.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1041-1041 
    ISSN: 1433-0385
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgery today 25 (1995), S. 110-112 
    ISSN: 1436-2813
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...