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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 29 (1951), S. 621-630 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 51 (1973), S. 164-175 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Ageing of the heart ; polypathy of the ageing heart ; multiple pathology of the ageing heart ; diseases of the ageing heart ; heart failure in old age ; polypathy and ageing ; Altern des Herzens ; Polypathie des alternden Herzens ; Krankheiten des alternden Herzens ; Herzinsuffienz im Alter ; Polypathie und Altern
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. In 7205 Sektionsprotokollen bei 4034 Männern und 3171 Frauen wurden verschiedene morphologische Veränderungen des Herzens durch 24 entsprechende Stichworte gekennzeichnet. Die Häufigkeiten der Stichworte wurden registriert und in 11 Altersklassen von 0–110 Jahren eingeordnet. 2. Die Analyse der Häufigkeiten ergab bei Männern und Frauen eine Zunahme der morphologischen Veränderungen pro Herz im Laufe des Lebens. 3. Hauptsächlich nehmen diejenigen krankhaften Veränderungen des Herzens zu, welche die Funktion des Herzens beeinträchtigen. Die Zunahme betrifft vor allem die Coronarkrankheit mit ihren Folgen, die Arteriolosklerose, die Hypertrophie des linken und weniger des rechten Ventrikels, Veränderungen der Mitral- und Aortenklappen, degenerative Veränderungen des Myokards und die kardiovasculäre senile Amyloidose. 4. Veränderungen, die man als sog. „physiologische Alternsveränderungen“ bezeichnen könnte, und die mit einer Verfestigung der kollagenen Fasern einhergehen, spielen für die Herzschwäche und die Herzinsuffizienz im höheren Lebensalter praktisch keine Rolle. 5. Die latente und schließlich manifeste Herzinsuffizienz im Alter wird somit durch eine Summation verschiedener eindeutiger krankhafter Veränderungen am Herzen hervorgerufen im Sinne der Polypathie. 6. Durch diese Untersuchungen ist erwiesen, daß das Gesetz der Polypathie nicht nur für den gesamten Organismus, sondern auch für das Herz und wahrscheinlich auch für einige andere Organe gültig ist.
    Notes: Summary 1) From 7205 autopsies comprising 4034 men and 3171 women, various morphological alterations of the heart have been marked by 24 corresponding reference words. The incidence of the reference words was registered and classified into 11 age groups ranging from 0–110 years. 2) Analysis of the frequencies showed an increase in morphological alterations per heart in the course of life. 3) An increase occurs especially in those morphological processes which impair the heart function. The increase refers above all to the coronary diseases with and without local myocardial damage, arteriolosclerosis, hypertrophy of the left ventricle, alterations of both mitral and aortic valves, degenerative changes in the myocardium and senile cardiovascular amyloidosis. 4) Alterations which could be termed as “ageing processes” and which develop concomitantly to an increasing density of the collagen fibers exert no relevant influence on the weakness and failure of the heart in old age. 5) Heart failure in old age is therefore caused by a summation of diseases in the sence of polypathy. 6) The law of polypathy is not only valid for the entire organism, but also for the heart, and probably for some other organs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 49 (1971), S. 223-225 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Endothel und das faserarme subendotheliale Bindegewebe normaler Arterien haben vorwiegend plastisch-viscöse Eigenschaften und nehmen im Vergleich zur Lamina elastica interna und der faserreichen Media nur wenig elastische Spannung auf. Der intramurale Kompressionsdruck im subendothelialen Bindegewebe ist deshalb fast ebenso hoch wie der intravasale Druck. Die semipermeable Membran des Endothels trennt somit zwei Räume voneinander, den Blutraum und den Intimaraum, in welchem ein fast gleich hoher hydrostatischer Druck herrscht. Der kolloid-osmotische Druck des Blutes beträgt 25 mm Hg, der des subendothelialen Bindegewebes 2–3 mm Hg. Infolge der Differenz der kolloidosmotischen Drucke muß am Endothel der Arterien ein effektives Filtrationsgefälle von etwa 20 mm Hg wirksam werden, das im Gegensatz zu den Capillaren nicht von innen nach außen, sondern von außen nach innen gerichtet ist, also von der Intima zum Blut.
    Notes: Summary The physical properties of the endothelium and the subendothelial connective tissue of normal arteries are more plastico-viscous than elastic because the collagen and elastic fibers are thin and sparse in the ground substance of the normal intima.—Therefore, the elastic tension in the intima must be low while the intramural compression pressure in this layer approximately equals the intravascular pressure. The semipermeable membrane of the endothelium separates the blood from the subendothelial connective tissue. Both have nearly the same hydrostatic pressure.—The colloid osmotic pressure corresponds to 25 mm Hg in the blood and only to 2–3 mm Hg in the subendothelial connective tissue. This difference between the colloid osmotic and hydrostatic pressures generates an effective filtration pressure in the intima of approximately 20 mm Hg. In contrast to the capillaries, the gradient of the filtration pressure is not directed from inside to outside, but from outside to inside, which means from the intima to the blood.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 50 (1972), S. 168-171 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 51 (1973), S. 156-163 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Ageing of the heart ; mean heart weight and ageing ; senile atrophy of the heart ; hypertrophy of the heart in old age ; heart-failure in old age ; Herzgewicht in Alter ; Altersatrophie des Herzens ; Herzhypertrophie im Alter ; Herzinsuffizienz im Alter
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. An 7112 Fällen werden die Veränderungen des Herzgewichtes von der Geburt bis zum 110. Lebensjahre untersucht. 2. Das mittlere Herzgewicht nimmt bis zur 9. Lebensdekade ständig zu, vom 30. Lebensjahre an bei Männern um 1 g, bei Frauen um 1,5 g jährlich. Eine geringe Verminderung des mittleren Herzgewichtes ist erst in der 10. und 11. Dekade nachweisbar. 3. Das relative Herzgewicht nimmt von 0,55% im mittleren Lebensalter bis auf 0,8% in den höchsten Altersstufen zu. 4. Eine Altersatrophie des Herzens konnte nicht nachgewiesen werden. Herzgewichte unter 200 g kommen bei jüngeren Erwachsenen häufiger vor als bei alten. Die Minimalgewichte des Herzens sind bis zur 8. Lebensdekade kleiner als im höheren Lebensalter. 5. Extreme Herzhypertrophien kommen bis zur 9. Lebensdekade vor. Herzhypertrophien zwischen 500 und 600 g werden auch bei über 100jährigen beobachtet. 6. Die Variabilität der Herzgewichte nimmt mit dem Alter nicht zu, sondern ab. 7. Bei Männern und Frauen entspricht der Anstieg des Herzgewichtes zwischen dem 30. und 80. Lebensjahre genau dem altersbedingten Anstieg des mittleren arteriellen Blutdruckes. 8. Die latente Altersinsuffizienz entsteht nicht durch eine Diskrepanz zwischen Blutdruckanstieg und Gewichtswachstum des Herzens.
    Notes: Summary 1) The variations in weight of 7112 human hearts from birth to the age of 110 years have been examined. 2) The mean heart weight increases permanently up to the 9th decade of life. A slight reduction of the mean heart weight is noticed in the 10th and 11th decade. The annual increase from the age of 30 years on is 1 g in men and 1.5 g in women. 3) The relative heart weight increases from 0.55% in middle age to 0.8% in centenarians. 4) The incidence of senile atrophy of the heart could not be confirmed. Heart weights below 200 g are more frequent in younger individuals than in the aged. The minimum weights of hearts are lower in young adults than in old age. 5) Extreme hypertrophies were registered up to the 9th decade of life. Hypertrophies between 500 g and 600 g could however be observed even at the age of 100 years and above. 6) The variability of the heart weights does not increase, but decreases in old age. 7) In men and women aged between 30 and 80 years, the increase in heart weight corresponds to the age dependant rise of the mean arterial blood pressure. 8) The latent senile heart failure is not caused by a discrepance between the rise in blood pressure and the increase of heart weight.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 41 (1963), S. 295-296 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 44 (1966), S. 346-348 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 47 (1969), S. 1239-1240 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Electrochimica Acta 33 (1988), S. 1343-1350 
    ISSN: 0013-4686
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1600-0536
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) are among those therapeutics most frequently causing pseudoallergic and sometimes allergic cutaneous adverse reactions. Coxibs preferentially inhibiting cyclooxygenase-2 are increasingly propagated as alternatives in NSAID-sensitive patients. We evaluated the tolerability of celecoxib in NSAID-sensitive patients. In 14 consecutive patients (6 males, 8 females, age 18–72 years), scratch and patch tests with homogenized Celebrex® were performed, followed by single-blind, placebo-controlled oral provocation (maximal single dose: 200 mg; cumulative dose: 350 mg). 8 of the first 10 patients showed erythematous reactions to celecoxib on patch testing after 2 days with decrescendo kinetics between then and day 3. 9 patients with no history of NSAID intolerance showed similar reactions. When the patch tests were repeated with homogenized Celebrex® at final concentrations of 5% and 10% in petrolatum, no reaction was observed in any patient. Subsequent oral provocation was tolerated without adverse effects by all individuals. We conclude that patch tests with high concentrations of celecoxib cause irritant reactions and do not correlate with the outcome of oral provocation tests. Therefore, these tests should be performed with lower concentrations of celecoxib (Celebrex®). Celecoxib itself seems to be a valuable alternative drug in NSAID-sensitive patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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