Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 43 (1994), S. 26-29 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter: Spinalanästhesie – Säuglinge – Adrenalin – Bupivacain – Wirkdauer ; Key words: Spinal anaesthesia – Pre-term infant – Epinephrine – Bupivacaine – Duration
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. The duration of spinal anaesthesia in infants is short compared to adult patients. When tetracaine is used, the addition of epinephrine significantly prolongs the duration. For bupivacaine, however, the influence of epinephrine on the duration is not clear. We investigated the effects of epinephrine 1: 200 000 added to bupivacaine 0.5% on duration and haemodynamics. Patients and Methods. Ten former pre-term infants with postnatal respiratory problems, scheduled for bilateral inguinal hernia repair, were enrolled in the study after informed parental consent had been obtained. The infants were fasted at least 4 h prior to surgery. If they did not receive i.v. infusions before surgery, a bolus of 10 ml/kg Ringer's acetate was injected after inserting the i.v. cannula, followed by a continuous infusion of 8 ml/kg 2/3 N NaCl with 5% dextrose. Spinal anaesthesia was performed in a sitting position with 0.6 ml bupivacaine 0.5%. Five patients received plain bupivacaine (group I) and five bupivacaine with epinephrine 1: 200 000 (group II). Heart rate registered by ECG and non-invasive blood pressure were recorded prior to positioning the baby for lumbar puncture and 2, 5, 10, and 20 min after injection of bupivacaine. The duration of spinal anaesthesia was defined as the time from injection to the time when the first movements of the legs were observed after stimulation. For testing statistical differences the U test was used between the groups and the Wilcoxon and Wilcox test within the groups. Results (expressed as median and range). Additional epinephrine significantly prolonged the duration of spinal anaesthesia (group II: 95 min [60 – 120] vs group I: 50 min [37 – 85]). Haemodynamic parameters did not differ at any time between or within the groups. In group I, one infant had high spinal anaesthesia with impaired respiration but without cardiovascular effects; after 10 min of assisted ventilation by mask, sufficient respiration as judged by pulse oximetry and clinical observation had returned. The duration of spinal anaesthesia in this child was 60 min. Conclusions. Epinephrine 1: 200 000 significantly prolongs the duration of spinal anaesthesia in former preterm infants. Haemodynamic parameters in this age group remain unchanged during spinal anaesthesia and are not influenced by the addition of epinephrine.
    Notes: Zusammenfassung. Bei 10 ehemaligen Frühgeborenen mit einem Gestationsalter zwischen 38 und 48 Wochen am Operationstag und einem Gewicht zwischen 2,10 und 3,22 kg, die postpartal respiratorische Adaptationsstörungen aufwiesen, wurde nach elterlichem Einverständnis eine Spinalanästhesie mit 0,6 ml Bupivacain 0,5% für eine Leistenhernienoperation durchgeführt. Jeweils 5 Patienten erhielten Bupivacain ohne Adrenalinzusatz (Gruppe I) bzw. mit Adrenalin 1: 200 000=5 µg/ml (Gruppe II). Die Wirkdauer wurde definiert als Zeit von der Injektion bis zur ersten Bewegung der Beine: Die über das EKG registrierte Herzfrequenz und die oszillometrisch gemessenen Blutdruckwerte wurden vor Lagerung zur Lumbalpunktion sowie 2, 5, 10 und 20 min nach der Injektion des Lokalanästhetikums erhoben. Die Wirkdauer einer Spinalanästhesie war im Median in der Gruppe II mit 95 min (60 – 120) signifikant länger als in der Gruppe I mit 50 min (37 – 85). Keine signifikanten Unterschiede zeigten sich bei Herzfrequenz und Blutdruckwerten – weder zwischen den Gruppen noch im zeitlichen Verlauf einer Gruppe.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 890-894 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Lungenembolie ; Prolongierte kardiopulmonale Reanimation ; Medikamentöse Thrombolyse ; Key words Pulmonary embolism ; Prolonged cardiopulmonary resuscitation ; Thrombolytic therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract A healthy 38-year-old woman suffered a sudden cardiac arrest 2 days after a vaginal hysterectomy. Although standard cardiac life support (CPR) was instituted immediately after the event, it was not possible to re-establish a spontaneous circulation for about 40 min. Systemic intravenous thrombolytic therapy with slow injection of 1.5 million IU urokinase was performed as a final life-maintaining measure because of the high probability that the underlying cause was a pulmonary embolus; 10 min later (after 60 min of ongoing CPR) the patient regained a stable circulation. She survived without neurological deficit in spite of the long duration of CPR.
    Notes: Zusammenfassung Eine 48jährige Frau ohne Vorerkrankungen erlitt 2 Tage nach einer komplikationslos verlaufenen vaginalen Hysterektomie einen plötzlichen Herz-Kreislaufstillstand. Durch die üblichen Maßnahmen der kardiopulmonalen Reanimation über einen Zeitraum von etwa 40 min konnte kein Spontankreislauf wiederhergestellt werden. Bei dringendem Verdacht auf eine postoperative Lungenembolie entschlossen sich die behandelnden Ärzte zum Versuch einer systemischen Thrombolyse. 1,5 Mio I.E. Urokinase wurden unter kardiopulmonaler Reanimation intravenös injiziert. Etwa 10 min nach Gabe des Fibrinolytikums konnte der Spontankreislauf der Patientin reetabliert werden. Trotz der langen Dauer der Wiederbelebungsmaßnahmen von insgesamt 60 min überlebte die Patientin ohne neurologisches Defizit.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words ARDS ; tuberculosis ; pneumonia ; pregnancy ; Schlüsselwörter ARDS ; Tuberkulose ; Pneumonie ; Schwangerschaft
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über den Fall einer 17-jährigen Patientin, die in der 23. Schwangerschaftswoche an einem durch eine tuberkulöse Pneumonie verursachten „adult respiratory distress syndrome“ (ARDS) erkrankte. Nach Diagnosestellung und Einleitung einer antimykobakteriellen Chemotherapie und Steroidtherapie trat eine rasche Besserung ein, so daß die Patientin nach 5-tägiger Beatmung extubiert wurde. In der 37. Schwangerschaftswoche entband die Patientin eine Tochter, die innerhalb eines mehrwöchigen Beobachtungszeitraumes keine Tuberkulosesymptome zeigte.
    Notes: Summary We report about a 17 year old patient who survived an adult respiratory distress syndrome (ARDS) associated with tuberculous pneumonia in the 23rd week of pregnancy. After establishing the diagnosis and initiation of antituberculous and steroid treatment, the patient showed rapid improvement and was extubated after 5 days of ventilator treatment. In the 37th week of pregnancy, she delivered a daughter who showed no signs of tuberculosis after several weeks of observation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 17-20 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Isolated limb perfusion ; Malignant melanoma ; Soft tissue sarcoma ; Hemodynamics ; Pulmonary artery pressure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 23 konsekutiv mit einer hyperthermen Extremitätenperfusion behandelte Melanompatienten wurden im Hinblick auf kardiozirkulatorische Nebenwirkungen untersucht. Alle Patienten zeigten am Ende der Perfusion einen Anstieg des pulmonalen Gefäß-widerstands. 14 Patienten mit arteriellen Verschluß-krankheiten (AVK) (1-2 b nach Fontaine) zeigten wäh-rend der Perfusion ein höheres Shuntvolumen aus dem extrakorporalen Kreislauf. Bei 8 untersuchten Patienten ließ sich intraoperativ ein Anstieg von Mediatorstoffen des Arachidonsäurestoffwechsels (Thromboxan und Prostazyklin) wahrscheinlich als Folge einer mechanischen und thermischen Bluttraumatisierung im extrakorporalen Kreislauf nachweisen. Cisplatin, eines der beiden applizierten Zytostatika, wurde im Körperkreislauf mit atomabsorptionsspektroskopischen Messungen nicht gefunden. Die gemessenen Mediatorstoffe könnten für die beobachteten kardiozirkulatorischen Nebenwirkungen mitverantwortlich sein. Ein vermehrter Übertritt von Thromboxan und Prostazyklin aus dem extrakorporalen hin zum Systemkreislauf über Kollateralen zwischen den Extremitäten und dem Körperstamm könnte für die in der AVK-Gruppe beobachteten ausgeprägteren hämody-namischen Schwankungen (MAP, PAP) neben Volumenverschiebungen mitverantwortlich sein. Ein Monitoring des Pulmonalarteriendrucks zur exakteren Volumenbilanzierung während der Operationsphase ist bei Patienten mit AVK empfehlenswert.
    Notes: Abstract The risk of cardiocirculatory disorders was investigated in 23 consecutive patients with high-risk melanomas, who had been treated with hyperthermal limb perfusion. Postoperatively, there was a rise in the pulmonary vascular resistance. In addition, 14 patients with vascular occlusive diseases (1-2b, Fontaine) showed intraoperatively an increasing amount of leakage of the extracorporeal circulation. Elevations of thromboxane and prostacyclin in excess of the norm caused by mechanical and thermic traumatization of blood in the heart lung machine were detected in 8 patients investigated during and after the perfusion procedure. Significant increase of cisplatin, one of the two cytostatic agents injected extracorporeally, could not be demonstrated in the blood of the systemic circulation by atomic absorption spectroscopy. Increased pulmonary and arterial pressure disorders were observed in the group with occlusive vascular diseases, caused by a rising rate of vascular collaterals to the body and the rising rate of thromboxane and prostacyclin in the body blood flow. We believe that it is necessary to monitor pulmonary arterial pressure during isolated limb perfusion, especially in patients with vascular occlusive disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...