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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Bioresource Technology 47 (1994), S. 149-151 
    ISSN: 0960-8524
    Keywords: Kudzu roots ; age of roots ; effect of frost ; starch
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Developmental Biology 161 (1994), S. 321-337 
    ISSN: 0012-1606
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Biotechnology 30 (1993), S. 379-380 
    ISSN: 0168-1656
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Experimental Mycology 16 (1992), S. 197-206 
    ISSN: 0147-5975
    Keywords: Schizophyllum commune ; indigo ; protoplasts ; schizophyllan ; β-1,3-glucanase activity
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Trends in Biotechnology 11 (1993), S. 273-275 
    ISSN: 0167-7799
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 20 (1996), S. 22-26 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. In a prospective clinical study we examined whether bronchoscopically controlled suctioning is preferable to the blind suctioning of mucus aspirates for bacterial identification of intensive care unit patients with pneumonia. Forty patients with clinical and radiologic signs of pneumonia underwent both bronchoscopically controlled and blind endotracheal lavage. Bronchoscopically controlled suctioning did not demonstrate greater sensitivity for identifying organisms than the results obtained from blind suctioning (58 organism were bronchoscopically identified, compared to 57 organisms identified by blind suctioning; p = 0.32, NS). Arterial and mixed venous partial oxygen pressure and shunt also showed no significant differences 15 minutes before and after examination, nor did the blood pressure or pulse. The use of four of the bronchoscopes resulted in preinterventional contamination with Pseudomonas . Bronchoscopically controlled lavage shows no advantages over blind endotracheal lavage for diagnosing pneumonia. Blind suctioning with single-use sterile catheters can be done more quickly and inexpensively with fewer personnel and a lower complication rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Primary and secundary form of Baker's cyst ; Extirpation. ; Schlüsselwörter: Primäre und sekundäre Baker-Cyste ; Exstirpation.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. In der Unfallchirurgischen Universitätsklinik Köln wurden von 1988 bis 1997 19 Patienten an einer Baker-Cyste operiert. Die subjektiven und objektiven Ergebnisse wurden mit Hilfe eines Fragebogens sowie einer klinischen und sonographischen Nachuntersuchung erfaßt (Rücklauf: 95 %). Der präoperative Status wurde durch klinische Untersuchung, Sonographie und Anfertigung von Röntgenaufnahmen des Kniegelenks ermittelt. Wir differenzierten zwischen der angeborenen primären Cyste (39 %) und der sekundären Form, die immer mit einer Kniebinnenpathologie assoziiert ist (61 %). Bei allen sekundären Cysten wurde eine Arthroskopie durchgeführt. Als postoperative Komplikationen traten in einem Fall ein revisionspflichtiges Hämatom und in einem anderen Fall ein punktionspflichtiger Erguß auf. Das Operationsergebnis wurde von 61 % der Patienten mit „sehr gut“ und von 39 % mit „gut“ bewertet. Alle nachuntersuchten Kniegelenke waren passiv und aktiv frei beweglich. In einem Fall kam es zu einem Rezidiv. Nach unserer klinischen Erfahrung sollten primäre Baker-Cysten immer entfernt werden. Bei der sekundären Cyste muß neben der Exstirpation die Bedeutung der arthroskopischen Diagnostik und Therapie sowie der Sanierung der Grundkrankheit diskutiert werden.
    Notes: Summary. Baker's cysts were treated operatively in 19 patients in the Department of Traumatology of the University of Cologne from 1988 to 1997. The subjective and objective results were evaluated with a questionnaire and a clinical examination and sonography (follow-up: 95 %). All patients were examinated before surgery, sonography and X-ray of the knee were performed. We differentiated between the congenital primary cyst (39 %), and the secondary form, which was always associated with an intraarticular lesion (61 %). Arthroscopy was performed in all secondary forms of Baker's cyst. Postoperative complications were two reinterventions due to one hematoma and one effusion. Patient's evaluation of operation result was “excellent” in 61 % and “good” in 39 % of cases. All knee joints had a full range of motion. There was only one case of a recurrent cyst. The primary form of Baker's cyst has always to be extirpated, according to our clinical experience. The extirpation of the secondary Baker's cyst and the relevance of arthroscopy and treatment of the basic disease have to be discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 214 (1967), S. 1234-1235 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] We have investigated the growth and physiological characteristics of Chlorella pyrenoidosa 7-11-05 (ref. 1) in chemostatic homogeneous continuous cultivation. We used two types of cultivators usually employed in hetero-trophic microbial systems. The first consisted of a 2 1. Roux bottle, with ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 101 (1998), S. 955-959 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Spondylitis • Candida • Hip • Endoprothesis • Spondylodesis ; Schlüsselwörter Spondylitis • Candida • Hüfte • ; Totalendoprothese • Spondylodese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In zunehmendem Maße werden Candidaspezies Ursache für Infektionen des Menschen. Verschiedene Lokalisationen im Körper wurden in der Literatur beschrieben, aber nur wenige Fälle weisen eine Candidaspondylitis auf. Berichtet wird über eine Patientin mit einer Spondylitis der Lendenwirbelsäule und einer Candidakoxitis. Die Literaturübersicht umfaßt 31 Fälle von Candidaspondylitiden. Die Candidaspondylitis ist in den meisten Fällen eine Spätmanifestation einer Sepsis dieses Erregers. Die Spondylitis kann oft nicht durch die systemische Therapie mit Amphotericin B in der akuten Infektionsphase verhindert werden. Auch bei immunsupprimierten Patienten ist die Candidaspondylitis niemals Folge einer postoperativen Wundinfektion gewesen. Die lange Latenz zwischen Sepsis und Manifestation einer Candidaabsiedlung in der Wirbelsäule oder anderen großen Gelenken, wie der Hüfte, sowie der häufig falsch-negative Erregernachweis kann zu einer erheblichen Diagnose- und Therapieverzögerung führen. Die Diagnose kann durch eine offene Biopsie oder eine CT gesteuerte Punktion geschehen. Behandelt wird die Candidaspondylitis mit einer Kombination aus radikalem chirurgischen Debridement und einer medikamentösen antimykotisch Therapie (Amphothericin B oder Flukonazol). Chirurgisch wird eine ventrale und fakultativ dorsale Instumentation zur Stabilisierung der Wirbelsäule durchgeführt. Die Spondylitis wird in zunehmendem Maße Manifestation einer abgelaufenen Candidasepsis insbesondere bei immunsuppremierten Patienten sein.
    Notes: Summary Candida species have emerged as important pathogens in human infection. Although a variety of deep-seated candidal infections have been reported, Candida spondylitis has rarely been described. One patient with candida tropicalis spondylitis L I and L II in combination with candida coxitis is presented, and the 31 adult cases with vertebral involvement previously reported are reviewed. Candida spondylitis is noted as a simultaneous occurrence or late manifestation of hematogenously disseminated candidiasis. Spondylitis may not be prevented by a course of Amphotericin B adequate to control the acute episode of disseminated candidiasis, particularly in immune suppressed patients. Spondylitis does not present as a postoperative wound infection. The insidious progression of infection, the nonspecificity of laboratory data, and the failure to recognise Candida as a potential pathogen may lead to diagnostic delay. Diagnosis can be made by either open biopsy or CT controlled needle aspiration. Successful therapeutic regimes have employed combinations of antifungal therapy (Amphotericin B or fluconazole) with radical surgical debridement. Ventral and facultatively dorsal instumentation is required to stabilize the spine. It is anticipated that the spondylitis will become a more commonly recognised manifestation of hematogenously disseminated candidiasis. A increasing significance of candida species as etiologic agents of infection immune compromised humans has been recognised in the recent years. In those patients whom an antecedent Candida septicaemia was documented, a striking delay of 3.3 months was found between the septicaemia and the onset of symptoms as well as the time of diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 103 (2000), S. 909-910 
    ISSN: 1433-044X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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