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  • 1
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Indomethacin ; Patent ductus arteriosus ; Pharmacokinetics
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary We present pharmacokinetic data of prolonged, intra-arterial indomethacin treatment (i.e. induction plus maintenance dose) for symptomatic patent ductus arteriosus (sPDA) in 26 ventilated premature infants. sPDA was assessed by two-dimensional and pulsed Doppler echocardiography. Permanent ductal closure occurred in 20 (76%) infants. Plasma levels of indomethacin were 1.18±0.74; 1.8±1.0; 1.51±0.93 and 1.25±0.98 μg/ml (mean±SD) at 12, 24, 48 and 72 h after initial dose administration. All except one patient who responded with ductal closure, showed plasma levels above 0.25 μg/ml throughout the 3 day treatment period and no case of sPDA reopening was noted. Although target concentrations over time were not defined, the data indicate that the maintenance levels measured were within the therapeutic range. A negative correlation was found for plasma drug levels and postnatal age (r=0.52;P〈0.01). Volume of drug distribution was 0.23±0.18l/kg, total clearance 0.1±0.11 ml/min and elimination constant 0.06±0.05h−1 (mean±SD). The great variation in pharmacokinetic data reflects the heterogeneity of the population studied with respect to extracellular fluid space, cardiovascular status, serum protein and other parameters.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 150 (1990), S. 19-21 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Serum angiotensin converting enzyme activity ; Congenital heart disease ; Pulmonary blood flow ; Pulmonary arterial pressure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Serum angiotensin converting enzyme (ACE) activity was determined in 46 children with congenital heart disease with normal and abnormal lung perfusion: (1) congenital heart disease with normal pulmonary blood flow (12 patients); (2) congenital heart disease with increased pulmonary blood flow (18 patients); (3) congenital heart disease with decreased pulmonary blood flow (16 patients). There was no significant difference in serum ACE activity between the three groups. In group 2 serum ACE activity had a tendency to correlate inversely with both mean pulmonary arterial pressure (r=−0.43;P≤0.05) and pulmonary vascular resistance (r=−0.48;P=0.05). No further correlations between serum ACE activity and age, serum electrolytes, creatinine nor other haemodynamic data could be established.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 302 (1963), S. 755-778 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Es wird über sieben Fälle von “benignem Osteoblastom” (Jaffe-Lichtenstein) berichtet, die in den Jahren 1940–1961 am Pathologisch-anatomischen Institut der Universität Wien zur Beobachtung gelangten. Es waren sechs Knaben und ein Mädchen im Alter von 6-29 Jahren erkrankt. Der Tumor war zweimal in der Wirbelsäule, zweimal im Schädel und je einmal in Tibia, Talus und Zehenendphalange lokalisiert. Sechs der Patienten sind 7 1/2–22 Jahre nach der — teilweise nicht totalen — Exstirpation des Tumors gesund. Ein Patient (Fall 4) kam 15 Monate nach der Operation an den Folgen der durch Teilresektion des Tumors nicht gebesserten Querschnittsläsion ad exitum. Klinik, Therapie und Pathologie werden an Hand des eigenen Materials und der einschlägigen Literatur besprochen. Differential-diagnostisch müssen das Osteosarkom, der Riesenzelltumor, die Knochencyste und die monostische Form der Fibrösen Dysplasie in Erwägung gezogen werden. Auf die besondere feingewebliche Ähnlichkeit mit dem Osteoid-Osteom wird hingewiesen. Die Prognose des Osteoblastom ist günstig, eine maligne Entartung wurde bisher noch nicht beobachtet.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 333 (1973), S. 59-70 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pulmonary Metastasis ; Lung Resection ; Osteosarcoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung und Schlußfolgerungen Auf Grund der Literaturangaben sowie der eigenen Erfahrung bei 13 Fällen mit operierten Osteosarkommetastasen der Lunge ergeben sich folgende Schlußfolgerungen: 1. Mit der Operation von Lungenmetastasen bei radikal behandeltem Primärtumor sind Heilungen zu erzielen. 2. Bei jeder scheinbaren Solitärmetastase muß die operative Behandlung in ErwÄgung gezogen werden. 3. Nach exakter pulmologischer Durchuntersuchung zum Ausschluß multipler Metastasen soll die Operation rasch erfolgen. 4. Bei Vorliegen von Verlaufsbeobachtungen der Metastase können aus der Beurteilung der Verdoppelungszeiten prognostische Rückschlüsse gezogen werden. 5. Wegen der Möglichkeit von Spätmetastasen müssen kurzfristige Thoraxröntgenkontrollen durch viele Jahre nach der Behandlung des Primärtumors durchgeführt werden.
    Notes: Summary From results of the literature as well as personal experience through 13 cases of operated lung metastasis of osteosarcoma the following conclusions were reached: 1. Cures are possible through lung metastasis operation in the cases of radically treated primary tumors. 2. In the case of each apparent solitary metastasis the operative treatment must be throughly considered. 3. After the complete lung examination to exclude multiple metastasis the operation should follow immediately. 4. If one is able to observe the development of the metastasis, conclusions for the prognosis can be drawn from the doubling time. 5. Because of the possibility of late metastasis, X-ray controls must be carried out over many years after treatment of the primary tumor.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 679-679 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Metastasis, verebral ; Paraplegia ; Stabilization, surgical ; Wirbelsäulenmetastasen ; Querschnittsgefahr ; Wirbelverblockung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als Alternative zu der nur unbefriedigenden dorsalen Laminektomie bei Wirbelkörpermetastasen und drohendem Querschnitt bietet sich die Wirbelkörperausräumung vom ventrolateralen Zugang mit Verblockung durch Knochenzement und Seitenplatte an. Indikation: drohender Querschnitt, therapieresistenze Schmerzen, Wirbelsäuleninstabilität. Material und Resultate: bei allen 27 Fällen bestand sofort Schmerzfreiheit, die durchschnittliche Zeit der Gehfähigkeit bei den 21 komplikationslosen Fällen: 11,4 Monate. Beste Ergebnisse bei Thyreoidea-Mammacarcinomen und Myelomen.
    Notes: Summary Dorsal laminectomy has unsatisfactory results in many cases of metastases to vertebral bodies and threatened paraplegia. The method with ventrolateral approach, partial dissection of the vertebral body, and stabilization by means of bone cement on a plate presents an alternative form of treatment. Indications are threatened paraplegia, pain, and instability of the vertebral column. In a series of 27 patients, freedom from pain was experienced immediately in all cases; in the 21 cases with no complications the average period of walking ability was 11.4 months. The best results were obtained in patients with carcinoma of the thyroid or the breast and in those with myeloma.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 312 (1965), S. 216-231 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Das Chondromyxoidfibrom stellt einen seltenen, benignen, chondroplastischen Knochentumor dar. Seine Kenntnis scheint wegen der Gefahr der Überwertung des histologischen Bildes als Sarkom von praktischenr Bedeutung. Es erkranken vor allem Patienten zwischen dem 5. und 25. Lebensjahr. Bevorzugt ergriffen werden die Metaphysen von Tibia und Femur. Hier können oft typische röntgenologische Veränderungen nachweisbar sein, während diese bei anderer Lokalisation uncharakteristisch sind. Als Behandlung empfiehlt sich eine sehr exakte Excochleation, da sonst in einem hohen Prozentsatz mit Rezidiven zu rechnen ist. Es wird über drei Fälle berichtet, die in den Jahren 1940 bis 1960 am Pathologisch-anatomischen Institut der Universität Wien zur Beobachtung gelangten. Betroffen waren zwei Knaben und ein Mädchen im Alter von 8 bis 16 Jahren. Der Tumor war in der proximalen und distalen Tibiametaphyse und im Femurhals lokalisiert. Die Nachbeobachtungszeiten betragen 5 bis 24 Jahre nach der Operation. Einmal trat 11 Jahre nach der ersten Operation ein Rezidiv auf und 14Jahre nach der Excochleation desselben bestehen röntgenologisch wiederum Strukturveränderungen. Bezüglich der von manchen Autoren geübten Abgrenzung von “Myxomen” von den ChMF stehen Verfasser auf dem Standpunkt, daß erst weitere Erfahrungen gesammelt werden müssen und daß nur ein besonderes biologisches Verhalten dieser Myxome eine Unterteilung rechtfertigen kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1971
    Keywords: Coarctation of the aorta ; Postoperative systolic blood pressure ; Upper and lower limb gradient ; Exercise testing
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary After repair of coarctation, exercise testing was performed in 20 patients with an isolated coarctation (group I) and in 26 with additional congenital cardiac malformations (group II). Ages at time of operation were significantly different in both groups (7.9±6.0 years in group I; 4.6±3.8 years in group II;p≤0.01). Simultaneous blood pressures were obtained from upper and lower limbs at rest and after exercise. There was no significant difference regarding the systolic blood pressures at rest (122.5±15.6 mmHg in group I versus 119±15.8 mmHg in group II). Seven (14%) of the patients were hypertensive; five of them had blood pressure gradients between arms and legs of 15–45 mmHg. But the gradients at rest were found to be significantly different in both groups (9.0±10.5 mmHg in group I; 18.5±16.1 mmHg in group II;p≤0.05). Six patients, all in group II, had gradients ≥30 mmHg at rest. After exercise there were no significant differences in systolic blood pressure and gradients in both groups. Values for blood pressures and gradients at rest and after exercise showed a positive correlation (blood pressurer=0.76,p≤0.001; gradientr=0.44,p≤0.01). Thus exercise testing can provide valuable information about blood pressure and gradient changes during physical activity, but angiography is required to reveal restenosis or residual stenosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 64 (1968), S. 87-99 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In this abstract, the authors are presenting three own cases under the title “ganglions affecting also the bones”, taking into account the medical literature on this matter. The anatomical caracteristics shows two groups of ganglions: 1. the ganglions which develop (themselves) in the soft tissue and are able to destroy the adjoining bones. 2. the ganglions which seem to be in the bone itself and for which it is not possible to prove with certitude that it exists a relation between them and the adjacent joint and the soft tissue. Particularly group I shows a typical radiograph. As link between group I and II, the authors relate a case where one ganglion destroyed a bone from the outside and then expanded in the internal bone. Such a case does not seem to be mentioned until now in the pertinent literature. The authors mention the morphological likeness between ganglions and the formation of cystes in bones in case of arthroses. For reason of practical therapy a separation of the two diseases would be desirable.
    Abstract: Résumé Dans ce memoire, les auteurs présentent trois cas traites par eux, sous le titre „ganglions avec affection conjointe de l'os“, en se rapportant a la littérature concernant de sujet. On distingue deux groupes de ganglions, classés d'après les caractères anatomiques: I. les ganglions qui se developpent dans les chairs et qui sont capables de détruiere les os situés à proximite. II. les ganglions qui paraissent être situes dans l'os même et pour lesquels is est difficile de prouver un contact avec les articulations ou chaires voisines. Le groupe I plus particulièrement présente une radiographie très caractéristique. Comme intermédiaire entre le groupe I et le groupe II les auteurs présentent un cas où le ganglion détruisit un os de l'extérieur et avant de s'étendre dans l'os même. A notre connaissance, nul cas similaire n'a encore été rélaté dans la littérature rélative ce genre d'affections. Les auteurs signalent la ressemblance morphologique de ces ganglions avec les kystes qui se developpent dans l'os dans les arthroses. Pour des considérations de pratique therapeutique, une séparation des deux maladies serait souhaitable.
    Notes: Zusammenfassung An Hand von drei eigenen Fällen und unter Berücksichtigung von Literaturangaben wird das Krankheitsbild des „Ganglion mit Knochenbeteiligung“ besprochen. Nach dem anatomischen Verhalten werden zwei Gangliengruppen unterschieden: Erstens solche, bei denen Ganglien in den Weichteilen entstehen und durch Druckusur den benachbarten Knochen zerstören können. Zweitens solche, die anscheinend primär rein intraossär gelegen sind, bei denen zumindest ein Zusammenhang mit dem benachbarten Gelenk oder anschließenden Weichteilen nicht sicher nachweisbar ist. Besonders Gruppe I zeigt ein typisches Röntgenbild. Beide Gruppen bevorzugen das mittlere und höhere Lebensalter. Als Bindeglied zwischen Gruppe I und II wird über einen Fall berichtet, bei dem ein Ganglion von außen den Knochen zerstörte und sich dann aber selbständig intraossär weiter ausbreitete. Ein derartiger Fall dürfte in der uns zugänglichen Literatur bisher nicht beschrieben worden sein. Auf die morphologische Ähnlichkeit zwischen diesen Ganglien und Cystenbildungen im Knochen bei Arthrosen wird hingewiesen und die Beziehung dieser beiden Läsionen zueinander diskutiert, wobei eine enge Verwandtschaft angenommen wird. Beide Veränderungen sind als Degenerationscysten anzusehen. Praktisch-therapeutische Gründe lassen eine Trennung der beiden Krankheitsbilder wünschenswert erscheinen.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 65 (1969), S. 322-326 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé A l'aide de 13 amputations d'ostéosarcomes on mène les recherches comparatives entre l'expansion radiologique de la tumeur et celle qui existe réellement du point de vue morphologique. Il en résulte que les limites supérieures de la tumeur sont données par l'angiographie qui montre d'une manière très exacte la partie extraossaire. Les limites sont également données par la saillie du périoste qui n'est pas envahie par la partie intraossaire de la tumeur. L'amputation doit être faite à peu près 5 cm au dessus des limites supérieures les plus avancées vues dans la radiographie. Si l'osteosarcome se trouve dans la partie inférieure d'un os long, on peut avec cette méthode, sans devoir craindre une recidive locale du moignon, préserver l'articulation supérieure dans sa fonction ce qui est essentiel pour la réadaption successive du membre.
    Abstract: Zusammenfassung An 13 Amputationspräparaten von Osteosarkomen werden vergleichende Untersuchungen über die röntgenologisch nachweisbare und die tatsächliche morphologische Tumorausdehnung durchgeführt. Daraus ergibt sich, daß die proximale Tumorgrenze mit Hilfe der Angiographie (die den extraossären Tumoranteil exakt darstellt) bzw. durch den Periostsporn (der vom intraossären Tumoranteil meist nicht überragt wird) gut zur Darstellung gelangt. Die Amputation soll ungefähr 5 cm oberhalb dieser am weitesten nach proximal reichenden röntgenologischen Verdachtszeichen erfolgen. Bei Lokalisation des Osteosarkoms im distalen Anteil eines langen Röhrenknochens kann mit diesem Vorgehen, ohne ein Stumpfrezidiv in Kauf nehmen zu müssen, das für die folgende Rehabilitation wichtige proximal gelegene Gelenk funktionsfähig erhalten werden.
    Notes: Summary Comparative research is being conducted on 13 amputation samples of osteosarcomas into the roentgenological provable and the actual morphological tumor extension. From this it can be seen, that with the help of the angiography (which shows the extraosseous tumor part very exact), respectively through the Codman triangle (above which the intraosseous tumor part usually does not extend) the proximal tumor boundary is shown very clearly. The amputation should be done approximately 2 inches above these farthest proximal extending roentgenological symptoms. In cases of localisation of the osteosarcoma in the distal part of a long bone, one can in this way keep the, for the following rehabilitation important proximal situated joint functioning, without causing a local recidiv.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 75 (1973), S. 249-254 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über das operative Vorgehen bei 9 Kranken mit Metastasen der Brust- und Lendenwirbelsäule: Metastasenausräumung, Ersatz des Defektes durch Knochenzement und Stabilisierung des betroffenen Wirbelsäulenabschnittes mittels Metallplatte. Bei Durchführung des Eingriffes durch ein „Team der Spezialisten“ erscheint die Komplikationsrate gering. Bei strenger Indikation und adequater Nachbehandlung sind die Resultate ermutigend. Die Patienten bleiben meist bis knapp vor ihrem Tod beschwerdearm und gehfähig.
    Notes: Summary Critical report of the operative treatment in 9 patients with metastases of the thoracic or lumbar vertebral bodies: The tumor is evacuated, the defect filled with bone cement and the stabilisation established by metal-plate-fixation of the adjacent vertebral bodies. If the operation is done as a teamwork of thoracic and vascular surgeon, orthopedic surgeon and neurosurgeon the rate of complication is low. The patients loose their pains immediate after operation, mobilisation is possible after 1 week. Most of the patients remain mobile until short before their death.
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