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  • 1
    Electronic Resource
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    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Inorganic Biochemistry 43 (1991), S. 619 
    ISSN: 0162-0134
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Bullöser Lichen ruber planus ; Kindesalter ; Skabies ; Köbner-Phänomen ; Key words Bullous Lichen ruber planus ; Childhood ; Scabies ; Köbner’s-phenomenon
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Lichen ruber planus is considered a T-cell mediated immunologic reaction with unclear pathogenesis. Drugs and infections (especially hepatitis B and C) are well-known provocation factors. After an infection with scabies a 13 year old boy developed a generalized lichen planus including bullous lesions. For the first time scabies is presented as a trigger for lichen planus. In childhood, lichen planus is characterized by atypical clinical features and sometimes a severe course.
    Notes: Zusammenfassung Der Lichen ruber planus wird heute als T-Zell-vermittelte immunologische Reaktion angesehen, deren Pathogenese unklar ist. Neben Medikamenten sind auch Infektionen (insbesondere Hepatitis B und C) als Provokationsfaktoren bekannt. Bei dem hier vorgestellten Fall eines bullösen Lichen ruber planus im Kindesalter konnte erstmalig eine Skabiesinfektion als Triggerfaktor beobachtet werden. Der Lichen ruber planus des Kindesalters zeichnet sich durch atypische Erscheinungsformen aus mit z.T. schweren Verläufen unter Aussparung der Schleimhäute.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Lupus erythematodes ; Kutane Manifestationen ; Einteilung ; Klinische Symptomatik ; Sonderformen ; Keywords Lupus erythematosus ; Cutaneous manifestations ; Classification ; Clinical symptoms ; Distinct subjects
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Lupus erythematosus (LE) is a disease with a wide spectrum of cutaneous and systemic manifestations and has been the subject of many studies over several decades. Clinical features of patients with LE show a great variation, and for this reason it is difficult to develop a unifying concept of this disease. Consequently, this has led to the identification of subsets which have been defined by constellations of clinical and photobiological features, histological changes as well as laboratory abnormalities. Besides the characteristic classical forms such as systemic LE (SLE), subacute cutaneous LE (SCLE), and discoid LE (DLE), there are uncommon variants of LE which often lead to diagnostic difficulties. Bullous LE (BLE) and urticarial vasculitis are listed as characteristic but non-specific manifestations of systemic LE. LE tumidus (LET), LE hypertrophic/verrucous (LEHV), chilblain LE, and LE profundus (LEP) are uncommon subtypes of chronic cutaneous LE. Annular erythema and papulonodular mucinosis are further uncommon cutaneous manifestations of LE. This clinical review summarizes the typical features of the uncommon forms of LE in order to improve clinical diagnostic precision and to achieve a better differentiation of the subtypes.
    Notes: Zusammenfassung Der Lupus erythematodes (LE) ist eine Erkrankung, die ein breites Spektrum von kutanen und systemischen Manifestationen aufweist und seit vielen Jahrzehnten die medizinische Wissenschaft beschäftigt. Die große Vielfalt der klinischen Befunde erlaubt es nicht, ein einheitliches Krankheitsbild zu definieren, so dass eine Klassifikation verschiedener Subtypen, die sich bezüglich klinischer, photobiologischer, histologischer und serologischer Merkmale unterscheiden, eingeführt wurde. Neben den gut definierten klassischen Formen wie systemischer LE (SLE), subakut kutaner LE (SCLE) und diskoider LE (DLE) gibt es seltene Manifestationen, die immer wieder diagnostische Schwierigkeiten bereiten. Der bullöse LE (BLE) und die Urtikariavaskulitis werden als charakteristische, aber nicht spezifische Manifestationsformen des systemischen LE aufgeführt. Der LE tumidus (LET), der LE hypertrophicus/verrucosus (LEHV), der Chilblain LE und der LE profundus (LEP) werden als seltene Subtypen des chronisch kutanen LE betrachtet. Das anuläre Erythem und die papulöse Muzinose werden als weitere seltene kutane Manifestationsformen des LE beschrieben. In dieser klinischen Übersicht werden die charakteristischen Merkmale dieser seltenen Sonderformen des LE herausgestellt, um zum weiteren Verständnis und zur genaueren Differenzierung der verschiedenen Subtypen beizutragen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    Electronic Resource
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    Springer
    Reproduktionsmedizin 15 (1999), S. 87-95 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Fertilität ; Spermatogenese ; Spermaqualität ; Umwelteinflüsse ; Key words Environmental factors ; Male fertility ; Male reproductive system ; Spermatogenesis ; Semen quality
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Potential environmental hazards should be carefully evaluated during clinical assessment of male fertility disorders. Apart from drugs or factors related to lifestyle such as alcohol and tobacco smoke, various environmental and occupational agents, both chemical and physical, may impair male reproductive functions. With regard to the complex development and regulation of the male reproductive system, different compartments and cell types have to be considered as possible targets. Disturbances of spermatogenesis can be routinely identified by detailed semen analysis. However, our knowledge of single exogenous factors and their mechanisms of action in humans is very limited, as extrapolation of results from experimental animal studies remains difficult. For the clinical andrologist, the assessment of relevant exposures to reproductive toxicants by taking detailed histories is still most important. In conjunction with epidemiological studies in occupational and environmental medicine, more data from both exposed and unexposed men have to be collected according to standardized protocols in order to identify or confirm potential reproductive hazards.
    Notes: Zusammenfassung Die Erfassung und Beurteilung von Umwelteinflüssen stellt im Rahmen der Untersuchung männlicher Fertilitätsstörungen eine besondere Herausforderung dar. Angesichts der komplexen Entwicklung und Regulation des männlichen Reproduktionssystems ergeben sich vielfältige Angriffspunkte für exogene Noxen wie Genußgifte, Pharmaka, Berufsstoffe, Umweltchemikalien oder physikalische Faktoren. Eine zentrale Rolle spielen Spermatogenesestörungen, die mit Hilfe detaillierter Ejakulatanalysen erfaßt und differenziert werden können. Gesicherte Erkenntnisse liegen allerdings nur für wenige Noxen vor, nicht zuletzt aufgrund der begrenzten Übertragbarkeit tierexperimenteller Befunde auf den Menschen. In der andrologischen Praxis hat nach wie vor die anamnestische Identifizierung möglicher Expositionsrisiken den höchsten Stellenwert. Unter arbeits- und umweltmedizinischen Gesichtspunkten sind jedoch systematische Datenerhebungen nach standardisierten Kriterien bei exponierten und nicht exponierten Männern unerläßlich, um potentielle Reproduktionstoxine frühzeitig erfassen zu können.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 5
    Electronic Resource
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    Springer
    Reproduktionsmedizin 16 (2000), S. 183-188 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Keywords IgE antibodies • Seminal plasma • Allergy • Ejaculate • Anaphylaxis ; Schlüsselwörter IgE-Antikörper ; Sperma ; Seminalplasma ; Allergie ; Anaphylaxie ; Ejakulat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Echte Spermaallergien sind von allergischen Reaktionen gegen Latex, spermizide Substanzen, Lokalanästhetika oder Bestandteile von Lubrikantien abzugrenzen. Inhalt dieses Übersichtsartikels sind IgE-vermittelte allergische Reaktionen (Typ I) auf spezifische Bestandteile des Seminalplasmas. Derartige Zwischenfälle sind selten, wenn auch von einer erheblichen Dunkelziffer ausgegangen werden muss. Die meisten betroffenen Frauen sind jünger als 40 Jahre und weisen eine atopische Eigen- und Familienanamnese auf. Sensibilisierungen gegen Bestandteile des Seminalplasmas sind nicht immer mit Infertilität assoziiert. Die Beschwerden treten unmittelbar oder innerhalb einer Stunde nach Kontakt mit Sperma auf. Lokale Reaktionen sind Juckreiz, Brennen, Erytheme und Ödeme im Vulvabereich oder an anderen Kontaktstellen des Spermas. Systemische Reaktionen äußern sich als Dyspnoe, Schluckstörungen, rhinokonjunktivale Beschwerden, generalisierte Urtikaria, Angioödeme, gastrointestinale Symptome, Exazerbation eines vorbestehenden atopischen Ekzems oder anaphylaktischer Schock. Symptome können bereits während des ersten Geschlechtsverkehrs auftreten. Einige Ergebnisse sprechen dafür, dass die Allergene aus der Prostata stammen und das prostataspezifische Antigen klinisch relevant ist. Die Diagnostik von Spermaallergien basiert auf Anamnese, Nachweis spezifischer IgE-Antikörper im Serum und evtl. Hauttestungen. Therapeutische Optionen sind Allergenkarenz durch Verwendung von Kondomen sowie Versuch einer Hyposensibilisierung.
    Notes: Abstract Human seminal plasma anaphylaxis has to be differentiated from allergic reactions to latex, spermicidal substances, local anesthetics or components of lubricants. In this review article, IgE-mediated (type I) allergic reactions against seminal plasma antigens are discussed. Corresponding symptoms have rarely been reported. However, it is likely that a significant number of cases remain unpublished or undiagnosed. Most patients are younger than 40 years. Human seminal plasma anaphylaxis is not always associated with female infertility. Symptoms start immediately or within 1 h after exposure to the ejaculate. Local reactions include itching, burning, erythema and edema of the perivaginal region or other areas that have been exposed to seminal plasma. Systemic reactions are dyspnea, dysphagia, rhinitis, conjunctivitis, urticaria, angioedema, gastrointestinal symptoms, anaphylaxic shock or exacerbation of atopic eczema. These complaints may become manifest during the first sexual intercourse. Available data imply that seminal plasma allergens are of prostatic origin and that prostate specific antigen is one of the clinically relevant components. The diagnostic procedure is based on medical history, evaluation of specific IgE antibodies in the serum of patients and skin tests. Patients are advised to avoid allergen contact by proper use of condoms. In occasional cases specific hyposensitization has been performed successfully.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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