Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir haben serologische und Gewebe-Marker für die Hepatitis-B-Virus (HBV) Infektion bei sieben gesunden Trägern von HBsAg und 58 Patienten mit chronisch aktiver Hepatitis (CAH) geprüft, von denen 20 HBsAg positiv und 38 HBsAg negativ waren. Es zeigte sich, daß das Oberflächenantigen als einziger Marker der HBV-Infektion im Lebergewebe aller gesunden Träger positiv war und bei 40% der CAH-Patienten nachgewiesen werden konnte. Das Core Antigen wurde nur bei CAH-Patienten entdeckt: bei 7/20 HBsAg positiven Fällen (davon zweimal allein und fünfmal zusammen mit HBsAg) und bei 5/38 HBsAg negativen Kranken (viermal zusammen mit zirkulierendem anti-HBs und anti-HBc und einmal nur mit anti-HBc). Alle gesunden Oberflächenantigen-Träger wiesen in der Leber ausschließlich HBsAg als HBV-Marker auf. Es zeigte sich außerdem, daß alle gesunden Carrier anti-HBe positiv waren; dagegen konnten bei den 16 HBsAg positiven CAH-Patienten, die bezüglich des e Systems überprüft wurden, HBeAg und anti-HBe gleich häufig nachgewiesen werden (43,7%). Anti-HBe fand sich bei vier der 33 HBsAg negativen Patienten mit chronisch aktiver Hepatitis, sie wiesen gleichzeitig zirkulierendes anti-HBc und anti-HBs auf. Im Lebergewebe der HBsAg positiven CAH-Patienten wurde das Core Antigen bei 4/7 HBeAg positiven und bei 2/7 anti-HBe positiven Fällen gefunden; das Oberflächenantigen ließ sich bei 3/7 HBeAg positiven, bei 5/7 anti-HBe positiven und bei zwei HBeAg/anti-HBe negativen Kranken nachweisen. Bei HBsAg negativen Patienten mit chronisch aktiver Hepatitis wurde das Oberflächenantigen niemals im Lebergewebe gefunden. Hingegen entdeckten wir Core Antigen bei fünf Fällen, die zirkulierendes anti-HBc aufwiesen (in einem Fall gleichzeitig mit und viermal ohne den Nachweis von anti-HBe). Aus diesen Befunden könnte man schließen, daß die verschiedenen serologischen Muster der HBV-Infektion, insbesondere die Anwesenheit von Antikörpern und Vorhandensein oder Fehlen von HBsAg, nicht ausnahmslos geeignet sind, eine Voraussage zu treffen, ob sich HBV-Antigene im Lebergewebe befinden, das heißt, ob eine aktive Virusreplikation stattfindet.
    Notes: Summary We studied serological and tissue markers of Hepatitis B virus (HBV) infection in seven healthy carriers of HBsAg and in 58 patients with chronic active hepatitis (CAH), of whom 20 were HBsAg positive and 38 HBsAg negative. Surface antigen was found as the only marker of HBV infection in the liver tissue of all healthy carriers and HBsAg positive in 40% of the CAH patients. Core antigen was detected only in CAH patients: 7/20 HBsAg positive (in two alone and in five together with HBsAg) and 5/38 HBsAg negative (four with circulating anti-HBs and anti-HBc and one with only anti-HBc). All the healthy carriers of the surface antigen presented HBsAg in the liver as the only marker of HBV. Furthermore, all healthy carriers were found to be anti-HBe positive, whereas in the 16 HBsAg positive CAH patients examined for the e system, HBeAg and anti-HBe were found with the same frequency (43.7%). Of the 33 HBsAg negative CAH patients examined, anti-HBe was present in four who also had circulating anti-HBc and anti-HBs. In HBsAg positive CAH patients core antigen was found in the liver tissue of 4/7 HBeAg positive cases and in 2/7 anti-HBe positive, while surface antigen was detected in 3/7 HBeAg positive, 5/7 anti-HBe positive and in the two HBeAg/anti-HBe negative individuals. In HBsAg negative CAH patients, surface antigen was never found in the liver tissue; core antigen was detected, however, in five who had circulating anti-HBc (one in the presence and four in the absence of anti-HBe). In conclusion, from these data it would appear that the various serological patterns of HBV infection, particularly as concerns the presence of antibodies and presence or absence of HBsAg, are not invariably able to predict whether or not HBV antigens are present in liver tissue or, in other words, if active replication does occur.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einem hochgradigen Endemiegebiet für das Hepatitis-B-Virus (HBV) wurden 164 nacheinander eingewiesene Patienten mit chronischer Lebererkrankung und 60 gesunde HBsAg-Träger untersucht. 82 der 164 Patienten (50%) waren HBsAg-positiv und nur 39 (24%) hatten keine HBV-Marker. Bei HBsAg-positiven Patienten wurde eine statistisch signifikante Korrelation zwischen dem HBe-System, dem Alter der Patienten und dem zeitlichen Abstand zur akuten Erkrankung festgestellt. Entsprechend war die Prävalenz von HBeAg um so geringer, je länger die akute Erkrankung zurücklag. Zwischen dem Vorhandensein von HBeAg und chronisch aktiver Lebererkrankung fand sich ebenfalls eine statistisch signifikante Korrelation. Alle Patienten mit chronisch aktiver Hepatitis mit oder ohne Zirrhose, die jünger als 13 Jahre waren, waren HBsAg-positiv, 72% von ihnen auch HBeAg-positiv. Daraus läßt sich schließen, daß HBeAg-Positivität bei HBsAg-Trägern von begrenzter Dauer ist, und daß die Serokonversion von HBeAg zu anti-HBe mit einem Stadium geringer histologischer Aktivitätszeichen oder mit einem inaktiven Krankheitsstadium korreliert.
    Notes: Summary A group of 164 consecutive patients with chronic liver disease and 60 healthy HBsAg carriers were investigated in an area highly endemic for hepatitis B virus (HBV). Eighty-two of the 164 patients (50%) were found to be HBsAg-positive and only 39 (24%) had no HBV markers. A statistically significant correlation was found in the HBsAg-positive patients between the HBe system, their age and the time which had elapsed since their acute episode. Thus, the prevalence of HBeAg decreased with increasing age and with increasing time since their acute episodes. Furthermore, a statistically significant correlation was found between the presence of HBeAg and active chronic liver disease. Of the patients with chronic active hepatitis with or without cirrhosis, all patients below the age of 13 years were HBsAg-positive and 72% were also HBeAg-positive. The data suggest that the HBeAg-positivity in HBsAg carriers is of limited duration and that the seroconversion from HBeAg to anti-HBe is related to a histologically less active or inactive stage of the disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1573-2568
    Keywords: roxatidine ; ranitidine ; MKN 28 ; cell proliferation ; cell migration
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Gastric mucosal cell migration and proliferation are crucial events in the repair of gastric mucosal erosions. This study was designed to test the hypothesis that the H2 blockers roxatidine and ranitidine might stimulate migration and proliferation of gastric mucous cells derived from a human well-differentiated gastric adenocarcinoma cell line (MKN 28 cells)in vitro, in conditions independent of systemic factors and of acid inhibition. Confluent monolayers of MKN 28 cells were wounded with a razor blade and were then incubated with roxatidine or ranitidine. The number of cells migrating to the damaged area was determined 24 hr later. Cell proliferation was assessed by means of [3H]thymidine uptake and cell counts after incubation with roxatidine or ranitidine. Neither H2 antagonist significantly stimulated cell migration. On the other hand, cell proliferation was dose-dependently and significantly enhanced by incubation with roxatidine and ranitidine. Exogenous administration of TGF-α significantly stimulated MKN 28 cell division. However, incubation with roxatidine or ranitidine did not increase the steady-state mRNA expression of TGF-α or EGFR as assessed by northern blot analysis. Based on thesein vitro findings, we postulate that the ulcer healing effect of these H2 antagonistsin vivo might be due in part to stimulation of gastric mucosal cell proliferation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...