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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 47 (1975), S. 2485-2486 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 28 (1956), S. 198-200 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 55 (1977), S. 351-353 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Plasma renin activity ; Long-term treatment ; Propranolol ; Essential hypertension ; Propranolol ; Essentielle Hypertonie ; Plasmareninaktivität ; Langzeitbehandlung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 17 Patienten im Alter von 40±9 Jahren mit essentieller Hypertonie wurden mit Propranolol als Monotherapie oral in Dosen von 120, 160 oder 240 mg pro die behandelt. Nach 4wöchiger Behandlung konnten der Blutdruck und die Herzfrequenz statistisch signifikant gesenkt werden und blieben auch bei Fortsetzung der Therapie nach insgesamt 6 Monaten unverändert. Die Plasmareninaktivität betrug vor Behandlungsbeginn 5,7±6,3 ng/ml/h und sank nach 4wöchiger Behandlung auf 1,8±1,3 ng/ml/h ab. 5 Monate später stieg das Plasmarenin im Durchschnitt wieder auf 5,0±0,9 ng/ml/h an. Der erneute Anstieg war ebenfalls statistisch signifikant zu sichern. Von den 17 Patienten hatten nach 6 monatiger Therapie noch 7 (41%) eine niedrigere Plasmareninaktivität als vor Behandlungsbeginn. Davon lagen aber nur 3 (18%) unter dem Wert, der nach 4wöchiger Behandlungsdauer bestimmt wurde. Aus den genannten Befunden wird geschlossen, daß der Wiederanstieg der Plasmareninaktivität möglicherweise ein reaktiver Mechanismus auf die langzeitige Blutdrucksenkung ist. Die Erniedrigung der Plasmareninaktivität nach Kurzzeitbehandlung mit Propranolol kann nicht als ein Mechanismus für den antihypertensiven Effekt dieses Medikaments bei der Langzeitbehandlung angesehen werden.
    Notes: Summary 17 patients (40±9 years) with essential hypertension were included in the study. A monotherapy of 120, 160 or 240 mg propranolol per day was administered orally according to the antihypertensive effect. Four weeks after treatment, blood pressure and heart rate showed a statistically significant decrease and remained unchanged over a period of six months. Plasma renin activity decreased significantly from 5.7±6.3 ng/ml/h at the beginning of the study to 1.8±1.3 ng/ml/h after 4 weeks. 5 months later however plasma renin activity increased again to 5.0±0.9 ng/ml/h. The difference was statistically significant. From 17 patients 7 (41%) had lower levels of plasma renin activity after 6 months treatment when compared with pretreatment values. In only 3 patients (18%) was plasma renin activity lower after 6 months than after four weeks. We conclude that the increase in plasma renin activity is a reactive mechanism to the reduced blood pressure under long-term conditions. The decrease of plasma renin activity in short-term treatment of essential hypertension is not a mechanism responsible for the antihypertensive effect of propranolol during long-term treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hypertension ; plasma renin activity ; plasma aldosterone ; salt depletion ; salt loading ; Hypertonie ; Plasmaaldosteron ; Plasmareninaktivität ; Natriumentzug ; Natriumbelastung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 40 Patienten mit primärer Hypertonie Stadium I, 19 Patienten mit primärer Hypertonie Stadium II und III sowie bei 11 Patienten mit renaler Hypertonie (chronische Glomerulonephritis, chronische Pyelonephritis) wurde das Verhalten des Plasmaaldosterons, der Plasmareninaktivität sowie der Elektrolyte im Serum und Urin unter akuter Stimulation durch Salzentzug (Furosemid) und unter akuter Suppression durch Kochsalzinfusion geprüft. Die überwiegende Mehrzahl der Patienten mit primärer Hypertonie Stadium I zeigt eine gute Stimulierbarkeit des Plasmaaldosterons und der Plasmareninaktivität durch akuten Salzentzug. 3 von 40 Patienten mit primärer Hypertonie Stadium I und 13 von 19 Patienten mit primärer Hypertonie Stadium II und III hatten eine nicht stimulierbare Reninsekretion (“low renin hypertension”). Die Stimulierbarkeit des Plasmaaldosterons war jedoch bei allen diesen Patienten intakt. Unter Kochsalzbelastung fanden wir in allen Gruppen eine Supprimierbarkeit des Plasmaaldosterons und der Plasmareninaktivität. Die gute Stimulierbarkeit des Aldosterons bei Patienten mit fehlender Stimulierbarkeit der Plasmareninaktivität zeigt, daß unter unseren Versuchsbedingungen das Renin-Angiotensin-System bei Hochdruckkranken nicht für die gesteigerte Aldosteronsekretion bei Salzentzug verantwortlich sein kann. Wahrscheinlich erfolgt der Plasmaaldosteronanstieg bei Starre der Reninsekretion über den diuretikabedingten Natriumentzug. Ein inadäquates Verhalten der Aldosteronsekretion in Bezug auf akute Kochsalzbelastung besteht bei Patienten mit primärer Hypertonie nicht. Bei renoparenchymalem Hochdruck fand sich eine abgeschwächte Stimulierbarkeit und Supprimierbarkeit der Plasmareninaktivität. Das Plasmaaldosteron stieg auf Natriumentzug ebenfalls nur gering an und der Abfall nach Natriumchloridgabe war statistisch nicht signifikant. Beim renoparenchymalen Hochdruck liegt damit in Bezug auf Natriumchloridentzug und Natriumchloridzufuhr ein inadäquates Verhalten der Aldosteron- und Reninsekretion vor.
    Notes: Summary Plasma aldosterone, plasma renin activity, sodium and potassium in the plasma and the urine were determinated under acute stimulation with saline depletion (furosemide) and under acute suppression with saline infusion in 40 patients with primary hypertension stage I, 19 patients with primary hypertension stages II and III, and II patients with renal hypertension (chronic glomerulonephritis and chronic pyelonephritis). The majority of the patients with primary hypertension stage I showed a good stimulation of the plasma aldosterone and the plasma renin activity under acute salt depletion. Three out of the 40 patients with primary hypertension stage I, and 13 of the 19 patients with primary hypertension stages II and III did not show any stimulation of the renin secretion (“low renin hypertension”). In all these patients the plasma aldosterone stimulation remained intact. With infusion of saline all the groups showed suppression of the plasma aldosterone and the plasma renin activity. A good stimulation of the plasma aldosterone in spite of the lack of stimulation of the plasma renin activity, demonstrates that in our experiments the renin-angiotensin system cannot be responsible for the increase in aldosterone secretion under salt depletion. Most likely the increase of the plasma aldosterone, in spite of the fixed renin activity, is stimulated by the sodium depletion due to diuretics. In all patients with primary hypertension we did not find an inadequate reaction of the aldosterone secretion under saline infusion. The patients with renal hypertension showed a minimal stimulation and suppression of the plasma renin activity. The plasma aldosterone secretion increased only slightly under sodium depletion and the decrease under saline infusion was statistically not significant. Thus we conclude that these patients show an inadequate reaction of the plasma aldosterone and renin secretion under salt infusion and depletion.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Adenylcyclase system ; Regulation of renin release ; Adenylzyclase-System ; Regulation der Reninfreisetzung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten die Wirkung von Amitryptilin, Theophyllin und Furosemid auf c-AMP-Konzentration und PRA im Nierenvenenblut. Zusätzlich wurde die Stimulierbarkeit der PRA durch Furosemid nach vorheriger Gabe der beta-adrenergen Rezeptor-Antagonisten Propranolol und Practolol und die Konzentration von zyklischem AMP im Plasma bestimmt. Die Substanzen wurden intravenös verabfolgt. Nach Amitryptilin steigt die c-AMP-Konzentration um das 1,5fache des Ausgangswertes an, die PRA bleibt unbeeinflußt. Nach Theophyllin wird die c-AMP-Konzentration um das 1,2fache des Ausgangswertes erhöht, die PRA um das 2fache. Nach Furosemid fällt die c-AMP-Konzentration im Verlauf von 15 min kontinuierlich bis auf 70% des Ausgangswertes ab, die PRA ist bereits nach 7 min um das 2fache erhöht und wird bis zur 15. min nicht verändert. Durch Practolol werden c-AMP-Konzentration und PRA innerhalb von 10 min gleichzeitig um zirka 20% des Ausgangswertes vermindert. Die nachfolgende Gabe von Furosemid läßt die Stimulierbarkeit der PRA unbeeinflußt (Anstieg der PRA auf das 2fache), die c-AMP-Konzentration wird nicht weiter verändert. Nach Propranolol fallen c-AMP-Konzentration und PRA um etwa 20% des Ausgangswertes ab. Die c-AMP-Konzentration bleibt durch die nachfolgende Furosemid-Gabe unbeeinflußt, die PRA kann durch Furosemid nur bei 36% der mit Propranolol behandelten Patienten stimuliert werden. Unsere Ergebnisse zeigen, daß Veränderungen der Plasmakonzentration von c-AMP und der PRA im Nierenvenenblut zwei voneinander unabhängige Vorgänge widerspiegeln. Die Erhöhung des intrazellulären c-AMP-Spiegels mittels Phosphodiesterase-Hemmung durch Amitryptilin führt allein zu keiner Steigerung der PRA. Es ergeben sich keine Hinweise, daß das Adenylzyklase-System direkt oder zwangsläufig am Mechanismus der Reninsekretion beteiligt ist. Die Wirkung von Propranolol und Practolol auf die Ausgangswerte von PRA und c-AMP-Konzentration im Plasma sind gleich stark ausgeprägt. Der unterschiedliche Einfluß von 10 mg Propranolol i.v. und 20 mg Practolol i.v. auf die Stimulierbarkeit der PRA durch 40 mg Furosemid ist wahrscheinlich ein Dosisproblem.
    Notes: Summary The influence of amitryptiline, theophylline and furosemide on the concentration of cyclic-AMP and plasma renin activity (PRA) was investigated in renal vein plasma. Additionally, the stimulating effect of furosemide on the PRA after application of the beta-adrenergic receptor antagonists propranolol and practolol and the cyclic AMP concentration in the plasma were measured. All drugs were given intravenously. After amitryptiline cyclic-AMP concentration increased about 1.5-fold compared with the basal value, PRA was not altered. After theophylline cyclic-AMP concentration increased about 1.2-fold, PRA 2.0-fold compared with the basal value. After furosemide cyclic-AMP concentration decreased continuously within 15 min about 30% compared with the basal value, PRA increased within 7 min and no further increase was observed till the 15th min. After practolol cyclic-AMP concentration and PRA decreased about 20% compared with the basal value within 10 min. The stimulating effect of subsequently applied furosemide on PRA was not altered, but the cyclic-AMP concentration was not changed in this time by furosemide. After propranolol cyclic-AMP concentration and PRA decreased about 20% compared with the basal value. The cyclic-AMP concentration was not influenced by the following furosemide application, in agreement with the findings after practolol, however PRA could be stimulated only in 36% of these patients under beta-receptor blockade. Our results show that changes of the concentrations of cyclic-AMP and of PRA are independent of each other. An elevated intracellular cyclic-AMP level due to the inhibition of phosphodiesterase is as a single factor unable to stimulate renin release. Our results give no evidence of a direct involvement of the adenylcyclase-system in the mechanism of renin release. The effect of propranolol and practolol on the basal value of PRA and cyclic-AMP is equal. The different influence of 10 mg propranolol and 20 mg practolol on the stimulating effect of 40 mg furosemide on the PRA can be interpreted as a dosage problem.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial & engineering chemistry 36 (1944), S. 341-344 
    ISSN: 1520-5045
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial & engineering chemistry 37 (1945), S. 461-464 
    ISSN: 1520-5045
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Oxidation of metals 36 (1991), S. 265-280 
    ISSN: 1573-4889
    Keywords: mild steel protection ; aluminum alkyls ; aluminizing ; oxidation ; microbalance ; deposition
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Notes: Abstract The deposition of Al on 1010 steel from mixtures of trimethyl (TMA) and triethyl (TEA) aluminum alkyls in argon and hydrogen was studied. Unlike earlier work with SiH4/H2 no aluminum diffusion onto the steel was observed even when the samples were heated to 800°C. Coatings obtained with TEA at temperatures between 300–400°C resulted in overlays of elemental Al or Al oxide after exposure to ambient conditions. No deposition was obtained at temperatures higher than 400°C in a hot-wall reactor due to rapid decomposi tion of TEA on the walls of the reactor. Deposition with TMA at temperatures between 400–800°C resulted in overlays of Al carbide. For deposition at tem peratures higher than 500°C, a cold-wall reactor was used. The Al overlay coatings resulting from TMA were dense, homogeneous, and adhered well to the steel. Both kinds of coatings provided oxidation protection to the steel in air at 800°C. The performance of the coatings produced with TMA was superior to the coatings produced with TEA and similar to the performance of an Alonized steel.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 166 (1975), S. 275-281 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Primary Hypertension ; PRA in renal vein blood ; Adenyl cyclase system ; Primäre Hypertonie ; PRA im Nierenvenenblut ; Adenylzyklase-System
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten die Stimulierbarkeit der Plasmareninaktivität (PRA) im Nierenvenenblut durch Theophyllin nach Gabe von Propranolol und Practolol bei 27 Patienten mit primärer Hypertonie des Schweregrades I–II. Nach Propranolol (10 mg) and Practolol (20 mg) fiel die PRA um eitwa 30 % des Ausgangswertes ab. Zugleich erfolgte ein signifikanter Abfall des systolischen Blutdruckwertes und der Pulsfrequenz. Trotzdem war die Reninsekretion durch Theophyllin stimulierbar, gekennzeichnet durch einen Anstieg der PRA auf das 2–3 fache des Ausgangswertes. Zwischen Propranolol und Practolol fand sich kein Wirkungsunterschied. Unsere Ergebnisse zeigen, daß nach GAbe von beta-Rezeptorenblockern die Stimulierbarkeit der Plasmareninaktivität durch Theophyllin intakt bleibt.
    Notes: Summary The stimulating effect of theophylline on the plasma renin activity (PRA) under beta-receptor blockade by propranolol or practolol was investigated in 27 patients with essential hypertension of degree I–II. After propranolol and also practolol PRA decreased about thirty per cent of the basal value, increased however by the factor of 2 to 3 after application of theophylline, in spite of the blockade of the beta-receptors indicated by a slight decrease of systolic blood pressure and heart rate. The effect of propranolol and practolol on the basal PRA was not different. Our results show the possibility, to stimulate renin secretion despite blockade of beta receptors by propranolol or practolol, respectively.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 41 (2000), S. M141 
    ISSN: 1432-1289
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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