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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Gynäkologe 32 (1999), S. 39-45 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: Key words Premature birth prevention • Ascending genital infection • Vaginal pH-measurement • Lactobacillus treatment • Bacterial vaginosis • Prematurity risk screening • Total operative cervix occulusion ; Schlüsselwörter Frühgeburtenvermeidung • Aszendierende genitale Infektion • Vaginale pH-Messung • Lactobacillus-Therapie • Bakterielle Vaginose • Frühgeburtsrisiko-Screening • Totaler operativer Muttermund-Verschluß
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine vordringliche Aufgabe der modernen Schwangerschafts- und Geburtsmedizin besteht darin, die Rate der ungewollten sehr früh Frühgeborenen zu reduzieren. Langzeitbeeinträchtigungen dieser Kinder treten noch zu häufig auf. Die aszendierende genitale Infektion bildet – insbesondere vor 32 SSW – die häufigste Ursache der Frühgeburtlichkeit. Die besten Aussichten für eine erfolgreiche Vermeidung sehr früher Frühgeburten bietet der prophylaktische Einsatz eines Screeningprogramms, das Selbstvorsorgemaßnahmen aller Schwangeren unter Einschluß vaginaler pH-Selbstmessungen und der Beobachtung anderer Risikohinweise beinhaltet. Die Ergebnisse eines solchen Selbstvorsorgeprogramms sind ermutigend. Die Rate sehr kleiner Frühgeborener mit einem Geburtsgewicht von weniger als 1500 g bei allen 1120 Multigravidae, die sich bislang an einem solchen Programm aktiv beteiligt haben, war mit 1,3 % deutlich geringer, als in den unmittelbar vorausgegangenen Schwangerschaften mit 7,8 %. Die Rate der extrem kleinen Kinder von weniger als 1.000 g Geburtsgewicht betrug 0,9 %, verglichen mit 3,9 % in den unmittelbar vorausgegangenen Schwangerschaften.
    Notes: Summary An urgent task of modern obstetrics is to reduce the number of very early prematures. Long-term impairment of these infants is still too frequent. Ascending genital infections, particularly before 32 gestational weeks, are the most important cause of prematurity. The best chance of preventing very early prematurity is to employ a prophylactic screening program, preferably including self pH measurement of all pregnant patients and paying additional attention to all other important risk factors. The results of such a “Prenatal Care Self-Examination” program are encouraging. The rate of very small prematures, with a birth weight of less than 1,500 g, in all 1,120 multigravidae who have so far taken part in this program, is clearly lower (1.3 %) than in immediate previous pregnancies when it was 7.8 %. The rate of extremely small infants of less than 1,000 g amounted to 0.9 % compared to 3.9 % in immediate previous pregnancies. Results from a prospective study just recently presented convincingly confirm what can be achieved in an entire city. In Erfurt, with 208,000 inhabitants and about 1,500 deliveries per year, all in the one maternity department in this city, 16 practitioners taking care of the pregnant patients, i. e., nearly one-half of them in Erfurt, motivated their patients to take part in our prematurity prevention program with its “Prenatal Care Self-Examination,” where the patients themselves measured their vaginal pH twice a week. The results are very interesting. In the group of 1,842 patients without prenatal self-examination activity, the frequency of very early prematures, i. e., less than 32 gestational weeks, was 3.3 % (n = 61). In the group of 314 patients who performed prenatal self-examinations, the frequency was only 0.3 % (n = 1). This is an eleven-fold and significantly lower rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 257 (1995), S. 178-185 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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