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  • 1990-1994  (3)
  • 1960-1964  (1)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Diseases of the colon & rectum 36 (1993), S. 127-134 
    ISSN: 1530-0358
    Schlagwort(e): Rectal cancer ; Endorectal ultrasound ; Pre-operative staging ; Computed tomography
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract In rectal cancer, depth of infiltration and metastatic involvement of lymph nodes are important prognostic factors. The correct choice of operative treatment depends on the extent of the disease. In a prospective study, the value of endorectal ultrasound in staging rectal cancer was evaluated, and factors affecting the method's accuracy are discussed. The overall accuracy in staging depth of infiltration was 89 percent. Overstaging occurred in 10.2 percent, understaging in 0.8 percent. Tumors of the lower rectum are incorrectly staged in 16.7 percent, whereas tumors of the middle and upper rectum had an incorrect staging in 6.3 percent (P 〈0.001). Compared with computed tomography, endorectal sonography is the more accurate staging method (74.7 vs.90.8 percent). In staging lymph nodes, the overall accuracy was 80.2 percent, sensitivity was 89.4 percent, specificity was 73.4 percent, positive predictive value (PPV) was 71.2 percent, and negative predictive value (NPV) was 90.4 percent. The staging accuracy depends on the size of the node. Endorectal ultrasound is a safe, inexpensive, and accurate staging method, in the assessment of both depth of infiltration and nodal status. The results are strongly related to the experience of the investigator.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 8 (1994), S. 1186-1189 
    ISSN: 1432-2218
    Schlagwort(e): Anal carcinoma ; Endoanal sonography ; Staging ; Follow-up
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract As the modern treatment for anal carcinoma is either radiotherapy alone or combined radiochemotherapy, an exact histological staging is impossible. Therefore we have to depend on an accurate preoperative staging method. Endoanal ultrasonography enables imaging of the normal anal canal and its pathologies. In a prospective investigation we were able to confirm the histological proven diagnosis of an anal epidermoid carcinoma in 12 patients with a 10-MHz transducer covered with a sonolucent plastic cone. The depth of infiltration can be determined in relation to the normal layers of the anal canal. Six patients treated with radiotherapy alone or combined radiochemotherapy were followed and the success or failure of the treatment was documented. Endosonography of the anal canal allows an exact staging of a primary anal carcinoma and the follow-up in irradiated carcinomas. Besides digital palpation and proctoscopy with biopsy, endosonography complements the preoperative staging of anal carcinomas.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    ISSN: 1432-1912
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Zusammenfassung Hemmstoffe des Coenzym A. und zwar die anorganischen und organischen Arsen- und Quecksilberverbindungen, Natriumarsenit, Sublimat, Oxarsan, Spirotrypan, Neosalvarsan und Salyrgan sowie Janusgrün B und Monojodacetat und der spezifische Blocker der Cytochromoxydase Kaliumcyanid wurden an Hefezellsuspensionen hinsichtlich ihrer Wirkung auf Atmung, Coenzym A-Aktivität, AMP, ADP und ATP und intracelluläre anP untersucht. Die meisten Stoffe führen innerhalb bestimmter Konzentrationsbereiche zur Entokopplung der von Lynen u. Mitarb. beschriebenen Beziehung zwischen Atmung und Coenzym A-Gehalt der Hefezellen. Denn der Coenzym A-Verlust geht nicht obligatorisch mit einer Senkung der Atmung, die Hemmung der Atmung durch geringe Cyanidkonzentrationen nicht mit einer solchen des Coenzym A einher. Die Abnahme des Coenzym A — sei sie die Folge der Blockierung der funktionellen SH-Gruppen des Coenzym A oder einer Störung der Coenzym A-Synthese — führt, solange die Sauerstoffaufnahme und der stationäre Gehalt an anP keine Änderungen erfahren, zur Erhöhung der ADP, AMP und ATP-Konzentrationen in den Hefezellen. Die Ursache der ATP- und ADP-Zunahme liegt vermutlich unmittelber im Coenzym A-Mangel, der die Hefezellen zur Einschränkung zahlreicher, vom Coenzym A abhängiger, energieverbrauchender Synthesen zwight, die Zunahme der Adenylsäure in einer vom Coenzym A-Mangel mittelbar induzierten Hemmung der Polynucleotidsynthesen. Kaliumcyanid und Sublimat in höheren Konzentrationen schädigen die Atmung und setzen dadurch den Gehalt der Hefezellen an Coenzym A, anP, ATP und ADP herab, während AMP eine der ATP- und ADP-Abnahme entsprechende Zunahme erfährt.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 5-10 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Bassini repair ; Recurrent hernia ; Late results ; Follow-up ; Inguinal hernial repair
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung In einer retrospektiven Studie werden die Spätresultate — mittlere Nachkontrollzeit 13,2 Jahre — nach Herniotomie und Bassini-Plastik vorgestellt. 837 Patienten wurden mittels Fragebogen, davon noch 341 zusätzlich klinisch nachkontrolliert. Bei der Fragebogennachkontrolle ergab sich eine Rezidivrate von 10,5%, wobei kumulativ 26% der Rezidive innerhalb der ersten beiden postoperativen Jahre und 88% innerhalb von 10 Jahren auftraten. Eine Hodenatrophie konnten wir bei 1,1% aller an Männern vorgenommenen Operationen feststellen und in 1,6% lag das Bild eines behandlungsbedürftigen Entrapment des Nervus ilio-inguinalis vor. Demgegenüber ergab die klinische Nachkontrolle eine Rezidivrate von 23%, eine Hodenatrophie von 1,2% und ein Entrapment von 2,9%. Eine Abhängigkeit der Rezidivhäufigkeit von Geschlecht, Alter, Lokalisation, Hernientyp, erhöhtem intraabdominellem Druck und Erfahrung des Operateurs konnte nicht festgestellt werden. Aus unseren Resultaten schließen wir, daß nur eine klinische Nachkontrolle nach einer ausreichend langen Nachkontrollzeit klare Vorstellungen über das Auftreten von Rezidiven gibt.
    Notizen: Summary In a retrospective analysis the late results — mean follow-up 13.2 years — after herniotomy and Bassini repair are presented. The results of 837 interventions were evaluated with a questionnaire and among these 341 were clinically controlled. The overall recurrence rate was 10.5% with a cummulative recurrence rate of 26% after the first two years and 88% within 10 years. A testicular atrophy was observed in 1.1 % and in 1.6% patients complained of pain in the groin or presented an entrapment of the nervus ilio-inguinalis. The personally conducted clinical evaluation showed a recurrence rate of 23%, a testicular atrophy in 1.2% and an entrapment in 2.9%. The recurrence rate was independent of sex, age, localisation, type of hernia, increased intraabdominal pressure or experience of the operator. Our results confirm that recurrences are only depicted by a clinical guided control after a sufficiently long follow-up period.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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