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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mathematische Annalen 288 (1990), S. 483-503 
    ISSN: 1432-1807
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Geometric and functional analysis 2 (1992), S. 211-220 
    ISSN: 1420-8970
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Inventiones mathematicae 114 (1993), S. 515-563 
    ISSN: 1432-1297
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a study of the clinical importance of polymorphonuclear granulocytes (PMN) for the monitoring of wound healing we investigated the postsurgical course of nine patients all of whom had undergone trauma surgery and had no wound complications. The “stimulated random PMN locomotion” was evaluated by a new migration filter device which preserves the cells in their genuine priming state, simulating in vivo conditions. The percentage of all activated PMN, expressed by the total migration index (TMI) reflected the highest median immediately after surgery (z max = 30.1 %) and dropped to the lowest value on day 13 (z max = 13.9%). The mean invasion depth (T/2) of the cells along the migration distance into the filter showed only slight variations over time. The neutrophil migration activity (NMA), described by T/2 and TMI, behaved in a similar way to TMI. In studying physiological healing, preliminary results indate that TMI, which expresses PMN activation, is an efficient tool in the postoperative monitoring of patients, and might in the future serve as a basis for an early warning system for wound healing complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 113 (1994), S. 244-247 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Many unstable fractures and fracture dislocations of the lower thoracic and the lumbar spine are treated operatively. Internal fixation is mostly done via a posterior approach, anchoring the screws in the pedicles of the vertebrae. In the Traumatology Section of the Department of Surgery, Graz University, three different implantation systems have been employed in recent years. Sixty of all the patients operated on were available for follow-up an average of 36 months after operation. We compared them with respect to type of implant, paying special attention to any loss of reduction.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International orthopaedics 15 (1991), S. 357-358 
    ISSN: 1432-5195
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Au cours de 1160 arthroscopies nous avons découvert 16 kystes méniscaux. Nous présentons deux cas de kystes méniscaux intra-articulaires avec des symptômes discrets de blocage et de «douleur antérieure du genou». Dans ces deux cas le diagnostic n'a été fait que grâce à l'arthroscopie.
    Notes: Summary Two cases of unusual location of meniscal cysts were encountered in a large series of arthroscopies of the knee. These cysts were entirely intraarticular in relation to the substance of the lateral meniscus but without any joint line swelling or overt evidence of their presence. The cysts probably accounted for the symptoms of internal derangement of the knee and are likely to be encountered more often with increased used of knee arthroscopy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 295-299 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Halswirbelsäule ; Ventrale Spondylodese ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Our follow-up study of 175 cases of interbody fusion of the lower cervical spine was conducted to show the complications that occurred in our department with what is considered to be a tried and tested method. From 1976 to 1990, 175 patients were treated with this method. These 175 cases included 150 fractures and/or dislocations. The indications for surgery in the remaining 25 cases were tumors and metastases, inflammatory or degenerative diseases and chronic instabilities following laminectomy. The following complications were seen: 4 cases of infection, 3 postoperative redislocations, 2 cases of extensive loosening of metal, 1 unilateral lesion of the vertebral artery, 1 nonunion with plate fracture, 1 post-operative radicular disorder in an otherwise neurologically normal patient, and 1 secondary extension of the interbody fusion required after failure to recognize a two-segment lesion.
    Notes: Zusammenfassung Die retrospektive Analyse unserer 175 ventralen Spondylodesen der unteren Halswirbelsäule hat den Zweck, Gefahren aufzuzeigen, die bei dieser sehr bewährten Operationsmethode an unserer Klinik auftraten. Im Zeitraum von 1976–1990 wurden 175 Patienten nach dieser Technik operiert, darunter fanden wir 150 Frakturen, Luxationsfrakturen und diskoligamentäre Instabilitäten. In 25 Fällen bestand die Indikation aus Tumoren und Metastasen, entzündlichen oder degenerativen Erkrankungen und chronischen Instabilitäten bei Zustand nach Laminektomien. Der Häufigkeit nach traten folgende intra- und postoperative Komplikationen auf: 4 Infekte, 3 postoperative Redislokationen, 2 ausgedehnte Metallockerungen, 1 einseitige Läsion der A. vertebralis, 1 Pseudarthrose mit Plattenbruch, 1 postoperative radikuläre Störung und 1 sekundär notwendige Erweiterung der ventralen Spondylodese nach primär nicht erkannter Zweisegmentläsion.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lower leg fracture ; Unreamed tibial nail (UTN)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der unaufgebohrte Tibiamarknagel (UTN) vereinigt die Vorteile des Fixateur externe mit denen des Marknagels in der Behandlung der Unterschenkelfraktur [5]. In der Zeit von März 1992 bis März 1993 wurden 33 Frakturen (31 geschlossene and 2 offene) mit dem UTN stabilisiert. In 67% (22 Patienten) bestanden A1-, A2- and A3-Brüche gemäß der AO-Klassifikation. Sechsmal lag eine Mitbeteiligung des oberen Sprunggelenks vor. 27 Personen konnten durchschnittlich 6 Monate postoperativ nachuntersucht werden; 26 erzielten ein ausgezeichnetes klinisches Ergebnis. Die mittlere Konsolidierungszeit lag bei 12 bis 14 Wochen.
    Notes: Abstract The unreamed tibial nail (UTN) combines the advantages of the external fixator (preservation of the cortical blood supply) with that of conventional intramedullary nailing (closed system, high patient comfort, no pin problems) in the treatment of the lower leg fracture [5]. Within 1 year (III/92 to III/93) 31 closed and 2 open fractures were stabilised with UTN. In 67% (22 persons) we found fractures of the A1, A2 and A3 types according to the AO classification. In 6 patients there was a combined lesion with involvement of the ankle joint. A follow-up of 27 patients was done, extending to an average of 6 months postoperatively. The clinical and radiological results were excellent in 26; average fracture healing time was about 12–14 weeks.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 136-138 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Zervikale Rückenmarkverletzung ; Magnetresonanztomographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Ziel dieses Kasuistik ist es, anhand von 4 Fallbeispielen zervikaler Rückenmarkverletzungen die möglichen therapeutischen Konsequenzen zu erläutern, die sich aus der Magnetresonanztomographie ergeben. Die neurologischen Defizite wurden nach der 5stufigen Frankel-Klassifikation eingeteilt. Bei 3 Verletzten wurden intramedulläre Hämatome dargestellt, wobei zusätzlich eine Kompression von außen in Form eines Knochenfragments und einmal ein epidurales Hämatom ohne Kompression bestanden. Ein Patient wurde wegen neurologischer Ausfälle von einem auswärtigen Krankenhaus direkt der Magnetresonanztomographie zugewiesen, wobei sich als Ursache eine Spinalkanalstenose bei einer Berstungsfraktur zeigte. Therapeutisch war 2mal eine Rückenmarkdekompression mit ventraler Spondylodese und einmal die Montage eines Halofixateurs erforderlich. Bei einem Patienten konnte aufgrund der Magnetresonanztomographie auf jegliche chirurgische Intervention verzichtet wurden.
    Notes: Abstract We report the value of magnetic resonance imaging (MRI) in the assessment of cervical spine injuries with neurological deficit and the implications such information might have in the management of acute spinal cord injuries. Four cases are presented that were neurologically classified according to the 5-step Frankel scale. Three patients presented with an intramedullary hemorrhage. One of these patients showed additional mild compression of the spinal cord due to a retropulsed bony fragment, and one an epidural hematoma without any evidence of spinal cord compression. The fourth patient had compression of the spinal cord secondary to bony fragments from a burst fracture. We carried out two decompressions of the spinal cord by removing the disc and bony fragments. In addition, we performed two interbody fusions. In one patient we applied a halo vest, and in one case surgical intervention was not necessary after MRI assessment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: VSP ; Transpedicular stabilization ; Rigid screw-plate system ; Comparison with other implants
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Variable-Screw-Placement-(VSP)-System nach Steffee wurde erstmals 1982 in der orthopädischen Chirurgie angewandt. Diese winkelstabile Platten-Schrauben-Kombination fand in den letzten Jahren auch in der Unfallchirurgie zunehmend Verwendung. In den Jahren 1989 bis 1991 wurden an der Universitätsklinik fur Chirurgie Graz, Department für Unfallchirurgie, 20 Patienten mit diesem Implantat versorgt und das Metall wurde bereits bei 15 dieser Patienten nach durchschnittlich einem Jahr wieder entfernt. Spätresulta-te und vergleichende Ergebnisse mit anderen Implantaten werden vorgestellt.
    Notes: Abstract The variable screw placement (VSP) system was first used in orthopaedic surgery. In recent years, this rigid screw-plate system has been implanted with increasing frequency in patients with traumatic instabilities of the thoracolumbar spine. At the University Hospital in Graz, 20 patients have been operated on in the Department of Surgery using this system, and 15 of them have been followed up some months after the hardware removal. The results are compared with those achieved in patients whose instabilities were stabilized with other implants.
    Type of Medium: Electronic Resource
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