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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 526-526 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 643-643 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Knee joint ; Post-traumatic instability ; Osteotomy ; Kniegelenk ; Seitenbandinstabilität ; Osteotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In 5 Jahren wurde bei 83 Patienten eine intraligamentöse Tibiakopfosteotomie bei relativer Seitenbandinstabilitat durchgefuhrt. Nur ein erhaltenes Seitenband kann bei relativer Instabilitat durch eine Tibiakopfaufrichtung gestratft werden. Die Tragachse wird so korrigiert, daß die Hauptbelastung in den gesunden Gelenkanteil verlagert wird. 10mal mußten zusätzliche Eingriffe durchgeführt werden. 72 Patienten konnten nachuntersucht werden, 56 Patienten hatten stabile Bandverhältnisse and 64 eine freie Beweglichkeit. 45 Patienten waren beschwerdefrei. Bei den verbliebenen Restbeschwerden and Restinstabilität war gegenüber dem präoperativen Zustand jedoch eine deutliche Besserung eingetreten.
    Notes: Summary In 83 patients, intraligament osteotomy of the tibia head was performed for instability due to a relatively elongated collateral ligament. In 17 patients the instability developed after fracture of the tibia plateau. To achieve good results, precisely the type of instability must be analyzed preoperatively. The collateral ligament must be intact and only relatively elongated. A Posttraumatic deviation of the axis of the knee joint can be corrected simultaneously. Of the 72 patients reviewed, physiological stability of the collateral ligament was achieved in 56 patients; 64 patients showed free movement of the knee joint.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 371-375 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Post-traumatic infection ; Organization ; Therapeutic procedures ; Posttraumatische Infektion ; Klinikorganisation ; Disziplin ; Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Jedes Krankenhaus, in dem posttraumatische Infektionen behandelt werden, hat ein Mindestmaß an personellen, räumlichen und materiellen Möglichkeiten zu bieten, wobei die Disziplin des gesamten Personals überragende Bedeutung erlangt. Die therapeutischen Prinzipien bestehen aus 5 Punkten: Ausräumung (Debridement), Stabilität, lokale Infektbehandlung, Aufftillung des ossdren Defektes und adäquate Durchblutungsverhältnisse. Die heute mögliche Erfolgsquote bei der posttraumatischen Osteitis liegt zwischen 90 und 95%.
    Notes: Summary A minimum of organised measures is mandatory in every clinic, where posttraumatic or postoperative bone infection may occur. Technical principles in the treatment of osteomyelitis are: debridement, stability, local anti-infection procedures such as irrigation drainage, PMMA-chains or Taurolin gel, filling of the osseous defect and adequate vascularity (muscle flap, muscle transplant with microvascular anastomosis).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lower leg ; Osteitis ; Bone ; Soft tissue defect ; Muscle flaps ; Unterschenkel ; Osteitis ; Knochen-Weichteildefekt ; Lappenplastiken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Weichteil- and Knochendefekte stellen den Unfallchirurgen am Unterschenkel vor große Probleme. Mit autochtonen Muskel- Bowie mikrovascularen Lappen läßt sich ein stabiler Weichteilmantel mit autologen Beckenknochen die Tibia wiederherstellen. 54 Weichteildefekte am Unterschenkel wurden 41mal mit Muskel- und 13mal mit mikrovascularen Lappen gedeckt. Zu Lappennekrosen bzw. Teilnekrosen kam es in l2 Fällen. Bei diesen waren Sekundärmaßnahmen zur Deckung and Heilung notwendig. Durch die Spongiosaplastik and kombinierte Weichteildeckung mit Muskulatur oder mikrovascularen Lappen IABt sich die Funktion eines beschädigten Unterschenkels wieder erlangen.
    Notes: Summary Many problems rise from soft tissue and bone defects in the lower leg. Soft tissue can be reconstructed by muscle or microvascular flaps, and bone defects can be restored with autogenous bone. Fifty-four soft tissue defects in the lower leg were treated in 41 cases with muscle flaps and 13 with a microvascular flap. In 12 cases, total or partial flap necrosis occurred. These cases required further treatment to obtain healing. Function of a damaged lower leg can be restored by combined therapy with local muscle or microvascular flaps and pelvic bone transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 648-648 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Osteitis ; Instability ; Metal implant ; Reosteosynthesis ; Osteitis ; Instabilität ; Vascularisation ; Reosteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der postoperative Frühinfekt nach Osteosynthese gefährdet eine sichere, fristgerechte Ausheilung. Die sofortige chirurgische Revision des Infektherdes ist angezeigt. Implantate, die nicht sicher stabilisieren, werden entfernt. Implantate, die die Revascularisation des Infektfoyers behindern, werden ebenfalls entfernt. Die Restabilisierung erfolgt durch den Fixateur externe, so daß der gefährdete Knochenbezirk frei von Metallimplantaten bleibt. Der Fixateur externe sollte nicht länger als ca. 3 Monate belassen werden, bei Zeichen des knöchernen Durchbaus funktionelle Behandlung. Ansonsten ist eine Reosteosynthese mit Transplantation von Knochen notwendig.
    Notes: Summary Acute osteitis after osteosynthesis of closed or open fractures must be immediately surgically revised. Metal implants not stabilizing the fracture or interfering with the revascularization of the infected area must be removed. Restabilization should be done using external fixation, this is possible without using metal implants incorporated in the infected area. External fixation should be used for a period of at least 3 months. Thereafter, if possible, functional treatment should be used.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 649-649 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Acute osteitis ; Taurolin Gel ; Clinical results ; Akute Osteitis ; Taurolin-Gel ; Klinische Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Taurolin-Gel ist ein resorbierbares Chemotherapeuticum, dessen Wirksubstanz Taurolidin (4%) uber 8–10 h nach der Applikation eine breite Baktericidie entfaltet. Zwischen 1980 and 1984 wurde die Substanz bei 51 Patienten mit akuter Osteitis zur lokalen Infektbekämpfung eingesetzt. Bei 45 Patienten konnte Infektfreiheit erreicht werden (32 Falle ein Eingriff, 13 Patienten mehrere Eingriffe). Bei 6 Patienten mit offenen Frakturen ging die akute Osteitis in ein chronisches Stadium uber. Die hohe Rate der infektfreien Patienten, die fehlende Resistenzentwicklung, geringer Aufwand and geringe Kosten erlauben den SchluB, daß Taurolin-Gel bei der Behandlung der akuten Osteitis eine gute Alternative zur Spülsaugdrainage and PMMA-Gentamycin-Ketten darstellt.
    Notes: Summary Taurolin gel contains the new broad-spectrum chemotherapeutic agent, taurolidine (4%), which is bound to denatured collagen and PVP. A strong bactericidal activity is seen 8–10 h after implantation. Between 1980 and 1984 this substance was used in the treatment of acute osteitis in 51 patients. A follow-up at least 6 months after operation showed: in 45 patients local and general signs of infection disappeared (32 patients, 1 operation; 13 patients, several operations). Six patients with open fractures developed a persistent fistula and required further surgical treatment. The high rate with which the osteitis is “healed”, the absence of bacterial resistance, complete resorption, and the possibility of reimplantation via drains are the advantages of Taurolin gel in the treatment of acute osteitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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