Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 357 (1982), S. 295-303 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Circular myectomy ; Gastrooesophageal reflux ; Silicon antireflux prosthesis ; Artificial fundoplication
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter allen Antirefluxoperationen hat sich in experimentellen und klinischen Untersuchungen die Fundoplicatio nach Nissen als das effektivste Verfahren erwiesen [3, 5, 9, 12, 13]. 1979 berichtete Angelchick über eine Silicon-Antirefluxprothese, die sich in ersten Untersuchungen an Patienten ebenfalls als effektiv erwies [1]. Eine Erklärung dieser Ergebnisse blieb zunächst aus. Die von uns durchgeführten Untersuchungen an Hunden zeigen, daß 1. die Antirefluxprothese eine effektive Antirefluxbarriere bei Hunden nach zirkulärer Myektomie ist; 2. die klinischen Resultate der Antirefluxprothese mit denen nach Nissen-Fundoplicatio vergleichbar sind, und 3. die Wirkungsweise der Antirefluxprothese rein mechanisch ist. Der Unterschied zwischen Silicon-Prothese und Fundoplicatio ist, daß die Fundoplicatio einen Ring um den Oesophagus darstellt, der elastisch ist und den gleichen Regulationen wie der UOS unterliegt und daß sie schluckreflektorisch erschlaffen kann, während es sich bei der Siliconprothese um ein passives Implantat handelt.
    Notes: Summary Of all anti-reflux operations fundoplication has proved the most effective method in experimental and clinical examinations [3, 5, 9, 12. 13]. In 1979 Angelchik reported a silicon prosthesis as an anti-reflux barrier which proved effective in examinations on patients. An explanation for these results is still missing [1]. Our examinations in dogs show that: 1. anti-reflux prosthesis is an effective anti-reflux barrier in dogs after circular myectomy; 2. silicon prosthesis proved to be equally as effective as fundoplication with regard to reflux prevention; 3. the mechanism of action is a mechanical one. The difference between silicon prosthesis and fundoplication is, that the fundoplication represents a ‘ring’ around the LES, which is elastic and is subject to the same regulations as the LES, and that it can relax in a swallowing reflex manner. In the silicon prosthesis the ‘ring-formation’ is only mechanical.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 356 (1982), S. 151-157 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 357 (1982), S. 237-257 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Acute gastroduodenal lesions ; Intragastric pH ; Cimetidine ; Ranitidine ; Akute gastroduodenale Läsionen ; Intragastraler pH ; Cimetidin ; Ranitidin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 12 beatmete Intensivpatienten mit Peritonitis bzw. Sepsis wurden in einer prospektiv randomisierten Doppelblindstudie mit 300 mg Ranitidin/d bzw. 2 g Cimetidin/d jeweils über Dauerinfusion behandelt. Beide Untersuchungsgruppen waren hinsichtlich Alter, Geschlecht und Gefährdungsgrad streßinduzierter Blutungen vergleichbar. Durch Ranitidin gelang eine zur Blutungsprophylaxe ausreichende, wenn auch nicht vollständige Kontrolle des intragastralen pH-Wertes. Mit Cimetidin als Monotherapie konnten wir dagegen selbst in einer hohen Dosierung (2 g/d) bei unserem Patientengut keine ausreichende Kontrolle des Magen-pH-Wertes erzielen. Für 3 Patienten erwies sich sogar die Kombination von Cimetidin mit 2 × 10 mg Pirenzepin/d als nicht ausreichend.
    Notes: Summary Twelve patients in an intensive care unit on a respirator who had peritonitis or sepsis were treated with 300 mg/day of ranitidine or 2 g cimetidine/day, which was administered via perfusor infusion under the conditions of a random double-blind study. Both groups under study were comparable with respect to age, sex, and grade risk of stress-induced bleeding. With ranitidine, we were able to control bleeding sufficiently, but not completely control intragastric pH values. With cimetidine as monotherapy, however, even under the high dosage of 2 g/day, we were not successful in controlling intragastric pH. With three patients even the combination of ranitidine and 2 × 10 mg pirenzepine/day did not prove sufficient.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cytoprotection ; Prostaglandin ; Mucosal blood flow ; Cytoprotektion ; Prostaglandin ; Magendurchblutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Mechanismus der Cytoprotektion von Prostaglandin (PG) auf die Magenmucosa ist unbekannt. Anaesthesierte Kaninchen erhielten in der Gruppe (GR) I (n=8) im. Aspirin (ASA) (100 mg/kg als Bolus, 66 mg/kg/h kontinuierlich) in der GR 11 (n=10) NaCI und in der GR III (n=7) zusätzlich zum ASA, PGE I (0,1 μg/kg/min) als Infusion über 120 min. Der Mucosa-Blutfluß (MBF) wurde mit radioaktiven Mikrosphären gemessen. In der GR I fiel der MBF nach 15 min um 72,3+3,8% (+ SEM) und nach 120 min um 73,1+3,8% (p 0,05 gegen % Änderung in GR II und III). Nach 120 min zeigte sich in der GR I 19,8 + 7,6% der Fundusmucosa hämorrhagisch, in der GR 11 6,1 +5,2% und in der GR 1112,0+ 1,4% (p 0,05 gegen GR II und III). Wir schließen, daß der cytoprotektive Effekt des PGE I auf einer Aufhebung der ASA bedingten Mucosaischämie beruht.
    Notes: Summary The mechanism by which prostaglandins (PG) exert their cytoprotective effect on the gastric mucosa is not known. Anesthetized rabbits received in Group (GR) I (n = 8) i.v. aspirin (ASA) (100 mg/kg as bolus, 66 mg/kg/h continuously), in GR II (n=10) NaCl and in Gr III PGE I (0.1 μg/kg/min) as an infusion for 120 min. Mucosal blood flow (MBF) was measured with radioactive microspheres. After 15 min, fundus MBF had decreased in GR I by 72.3+3.8% (+SEM) and after 120 min by 73.1+3.8% (P 0.05 vs % change in GR II and III). After 120 min, 19.8+7.6% of the mucosa had become hemorrhagic in GR I, 6.1+5.2% in GR II and 2.0+1.4% in GR III (P 0.05 vs GR II and III). We conclude that the cytoprotective effect of PGE I may be mediated through prevention of ASA-induced mucosal ischemia.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 760-761 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastro-oesophageal reflux ; Silicon antireflux prosthesis ; Gastro-oesophagealer Reflux ; Silikon-Antirefluxprothese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1979 berichtete Angelchick über eine Silikon-Antirefluxprothese. In tierexperimentellen und klinischen Untersuchungen an Patienten mit Refluxkrankheit konnte gezeigt werden, daß 1. die klinischen Resultate der Antirefluxprothese mit denen nach Nissen-Fundoplicatio vergleichbar sind, 2. die Silikonprothese im Vergleich zur Fundoplicatio einfacher anzulegen, die Operation kürzer und risikoärmer ist, 3. ob postoperative Komplikationen nach Silikonprothesen seltener sind als nach Fundoplicatio (20 %), muß zur Zeit noch offen bleiben.
    Notes: Summary In 1979 Angelchick reported on a silicon anti reflux prosthesis. It could be demonstrated in animal experiments and in clinical investigations on patients with reflux disease that: (1) the clinical results of the antireflux prosthesis are similar to those of Nissen fundoplication; (2) compared with fundoplication, the silicon prosthesis is easier to apply and the operation shorter with less risk; (3) the question of whether postoperative complications are more unusual after silicon prosthesis than after fundoplication (20 %), however, is still open.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 774-774 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Emergency endoscopy ; Laser therapy ; Gastro-intestinal haemorrhage ; Notfallendoskopie ; Lasertherapie ; Gastrointestinale Blutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 56 Patienten mit einer transfusionspflichtigen Blutung (? 1000 ml/24 h) wurden einer primären endoskopischen Lasertherapie zugeführt. 91% zeigten eine Blutungsintensität Typ Forrest (F) 1,9% Typ F 2. Eine primäre Blutstillung konnte in 89% erreicht werden. Bei guter Einstellbarkeit spielte die Lokalisation der Blutungsquelle keine Rolle. Die Blutungsintensität ging auf den Lasererfolg direkt ein. F 1a (spritzende Blutungen) in 82%, F 1 b (sickernde Blutungen) in 93%. Die Blutungsrezidivrate nach Lasertherapie war 28%, bei F 1a 50%. Ergebnis: F 1a ist für die Lasertherapie ungeeignet. F 1 b ist die beste Indikation.
    Notes: Summary A total of 56 patients requiring transfusion for gastric haemorrhage (? 1000 ml/24 h) underwent laser therapy. Of these patients 91% showed a bleeding intensity of the Forrest type (F) and 1.9% a bleeding intensity of type F 2. Primary hemostasis was achieved in 89%. When the bleeding source was visible, localization was, of course, no problem. The bleeding intensity correlated directly with the success of laser treatment. F 1a (spurting haemorrhage) in 82%, F 1b (oozing haemorrhage) in 93%. The haemorrhage recurrence rate after laser therapy was 28% for F 1b and 50% for F 1a. Results: Laser therapy is not suitable for F 1a. F 1b is the best indication.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 841-844 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Surgical publications. ; Chirurgische Publikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Text und ßild müssen in der Chirurgie Mittel zum Zweck der Informationsübermittlung sein. Graphische Darstellungen sind da einzusetzen, wo sie eine sinnvolle Ergänzung des gesprochenen oder geschriebenen Wortes darstellen. Im Hinblick auf ihre Gestaltung in Text und ßild müssen verschiedene Publikationsformen unterschieden werden: — Publikationen, die der reinen Faktenvermittlung dienen, — solche, die der Fakteninterpretation dienen und schließlich — Publikationen zum Zwecke der Fakteneinordnung. Ziel aller ßemühungen um die Gestaltung von Text und ßild muß es sein, der deutschen Sprache in wissenschaftlichen Publikationen eine überlebenschance zu sichern.
    Notes: Summary Text and illustration must serve in surgery as means of information delivery. Graphic descriptions are to be used there, where they represent a suitable complement of the spoken and written word. With regard to their presentation of text and illustrations one has to dinstinguish between different types of publications: — publications for fact delivery only, — for fact interpretation, — for fact classification. The aim of all efforts for the presentation of text and illustrations must be to secure the German language the chance of survival in scientific publications.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 891-892 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fundoplication ; Reflux disease ; Postfundoplication syndrome ; Fundoplicatio ; Refluxkrankheit ; Post-Fundoplicatio-Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Fundoplicatio ist die sicherste und am besten untersuchte Antirefluxoperation. Voraussetzung für ein gutes Ergebnis ist eine sorgfältige Indikationsstellung zur Operation und eine einwandfreie Operationstechnik. Beides wird im Film detailliert dargestellt. Bei fehlerhafter Operationstechnik ist mit der Entwicklung von sogenannten Post-Fundoplicatio-Syndromen zu rechnen, die ebenfalls aufgezeigt werden.
    Notes: Summary Fundoplication is the safest and best investigated antireflux operation. However, the preconditions are exact diagnosis and perfect operative technique. Both are demonstrated in detail in the film. If the operative technique is faulty, the postfundoplication syndrome can be counted on developing, which is also discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 892-892 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Columnar cell-lined lower esophagus ; Subtotal esophagectomy ; Esophageal replacement ; Endobrachyoesophagus ; Subtotale Oesophagektomie ; Speiseröhrenersatz
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Endobrachyoesophagus (Auskleidung des distalen Oesophagus mit Zylinderepithel statt mit Plattenepithel) stellt eine fakultative Präcancerose dar. Entsteht im distalen Oesophagus ein Adenocarcinom, so muß es wie ein Oesophaguscarcinom behandelt werden. Der Film zeigt die chirurgische Technik der subtotalen Oesophagektomie mit einzeitigem Ersatz der Speiseröhre durch Magen. Dabei wird eine spezielle intrathorakale Anastomose vorgestellt, die ein Höchstmaß an Sicherheit bietet.
    Notes: Summary The columnar cell-lined lower esophagus represents potential precancerosis. If an adeno carcinoma develops in the distal esophagus, it has to be treated as a carcinoma of the esophagus. The film shows the surgical technique of subtotal esophagectomy with simultaneous replacement of the esophagus by means of the stomach. Here a special intrathoracic anastomosis is demonstrated, which provides a high safety rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...