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  • 1
    ISSN: 1432-1106
    Keywords: Motion perception ; Spatial frequency ; Aubert-Fleischl phenomenon
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Apparent velocities of moving visual stimuli are known to be different depending on whether the subject pursues the stimulus (efferently controlled motion perception) or whether the eye is stationary and the image moves across the retina (afferent motion perception). Afferent motion perception of a periodic pattern or a moving single object causes overestimation of velocity (magnitude estimations) as compared to smooth pursuit. This socalled Aubert-Fleischl phenomenon is shown to depend on local temporal frequency stimulation on the retina caused by the repetitive passage of contrast borders of the moving periodic pattern. This is evidenced by the fact that for a given stimulus speed the amount of overestimation is a function of the spatial frequency of the pattern (or the angular subtend of a single moving object) and that the Aubert-Fleischl phenomenon is not observed if a single edge moves. Background characteristics seem not to influence the apparent velocity during smooth pursuit.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 41 (2000), S. S040 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter ; Schlaganfall ; Sekundärprävention ; Thrombozytenfunktionshemmer ; Acetylsalicyclsäure ; Ticlopidin ; Clopidogrel ; Dipyridamol ; Antikoagulation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema Die Sekundärprävention umfasst Maßnahmen zur Verhinderung eines Schlaganfalls, nachdem zuvor bereits ein flüchtiger, leichter oder vollendeter Insult aufgetreten ist. Wert und Notwendigkeit einer Sekundärprävention des Schlaganfalls nach einer transienten ischämischen Attacke (TIA) oder einem ischämischen Insult sind unbestritten. Das Spektrum der möglichen Therapieprinzipien richtet sich nach der Pathophysiologie des Schlaganfalls und umfasst den Einsatz von Thrombozytenfunktionshemmern (TFH), Antikoagulation und die Karotisendarterektomie. In der Zwischenzeit gibt es mehr als 50 kontrollierte Studien zu diesem Thema, wobei sich der größte Teil der Studien mit TFH, hier vor allem Acetylsalicylsäure (ASS) beschäftigen. Ein Vergleich der bisher vorliegenden Studien wird aber durch unterschiedliche Patientenpopulationen (Studien mit ausschließlich TIA Patienten versus Patienten mit Schlaganfall), Endpunkte (Schlaganfall versus kombiniertem Endpunkt aus Schlaganfall, Myokardinfarkt und Tod) und Behandlungsprotokolle (Monotherapie versus Kombinationstherapie) erschwert. Der vorliegende Beitrag gibt einen Überblick zu den relevanten Studien und den sich daraus ergebenden Empfehlungen zur Sekundärprävention des Schlaganfalls.
    Type of Medium: Electronic Resource
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