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  • 1975-1979  (5)
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Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 278 (1976), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 265 (1979), S. 331-336 
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Inflammation research 6 (1976), S. 91-98 
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Cells participating in an inflammatory response are derived from the bone marrow (i.e. granulocytes and monocytes) or lymphoid organes (i.e. T and B lymphocytes), or of mesenchymal origin (i.e. fibroblast, reticulum cells). The identification of these different kinds of cell in the inflammatory exudate is often difficult, because the morphological characteristics are not specific enough. For example, in the morphological description of pathological processes often terms such as round-cell infiltration and mononuclear cells are used, which is confusing. For the clear understanding of the course of an inflammatory reaction and the effect of anti-inflammatory drugs it is necessary, however, to define exactly the participating cells. Such an identification can be performed on the basis of morphological, cytochemical and immunological characteristics of the cells, together with their kinetic parameters. These characteristics have been established for murine mononuclear phagocytes. Recently these characteristics have also been studied in human promonocytes, monocytes and skin macrophages. The results show that human mononuclear phagocytes are in many respects similar to those of mice. On this basis an outline for the participation of mononuclear phagocytes in pathological processes (i.e. inflammatory processes, neoplastic processes, and storage disorders) has been made.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 3 (1975), S. 202-208 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Infektion ist eine wesentliche Todesursache bei Patienten, die unter zytostatischer Medikation stehen oder bei denen irgendeine andere Beeinträchtigung der körpereigenen Widerstandskraft vorliegt. Derartige Infektionen sind häufig auf opportunistisch-pathogene Erreger zurückzuführen, die für gewöhnlich zur endogenen Flora des Patienten gehören. Eine exakte Diagnose der Ursache und Lokalisierung der Infektion ist oft schwierig. Die mit der Infektionsverhütung einhergehenden Probleme sind vielschichtig. Exogene Infektionen können durch geeignete Isolierung und eine sterile Diät verhindert werden. Endogene Infektionen lassen sich nur durch eine Ausrottung der endogenen Flora des Patienten, d.h. durch „Entseuchung“ verhindern. Besondere Aufmerksamkeit ist der Behandlung chronischer Infektionsherde und dem Trägerstatus bestimmter Mikroorganismen zu widmen. Die prophylaktische Anwendung von Antibiotika sollte jedoch vermieden werden. Die therapeutische Anwendung von Antibiotika sollte auf die größtmögliche Wahrscheinlichkeit des zugrundeliegenden Erregers ausgerichtet sein. Wir halten die wöchentlich wiederholte Inventur der Mikroflora des Patienten in Fällen von Septikämie unbekannter Ätiologie für eine große Hilfe. Die Anfangsbehandlung besteht für gewöhnlich aus einer Breitbandkombination von Antibiotika, die bakterizid wirken sollte. Sobald die ursächlichen Bakterien isoliert wurden und die Empfindlichkeit bekannt ist, sollte das Spektrum der antibiotischen Therapie soweit wie möglich eingeengt werden.
    Notes: Summary Infection is an important cause of death in patients receiving cytostatic drugs or with any other impairment of host resistance. Such infections are frequently due to opportunist micro-organisms usually belonging to the endogenous flora of the patient. It is often difficult to obtain an exact diagnosis of the cause and localization of the infection. The problems associated with the prevention of infection are manifold. Exogenous infections can be prevented by proper isolation and a sterile diet. Endogenous infections can only be prevented by eradication of the patient's endogeous flora, so-called decontamination. Special attention should be given to treatment of foci of chronic infection and of the carrier state of certain microorganisms. However, the prophylactic use of antibiotics should be avoided. The curative use of antibiotics should be based on the most probable micro-organism. We consider the inventory of the patient's microflora, repeated weekly, of great help in the choice of antibiotics in cases of septicaemia of unknown aetiology. The initial therapy usually consists of a broad-spectrum combination of antibiotics, which should be bactericidal. When the causative bacteria have been isolated and the sensitivity is known, antibiotic therapy should be adjusted to the narrowest spectrum possible.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 7 (1979), S. 30-34 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Wirksamkeit von Cefazolin (CEZ) und Cephradin (CED) wurde an granulozytopenischen Mäusen, die experimentell infiziert worden waren, untersucht. Die Granulozytopenie wurde durch 600 rad Ganz-Körper-Bestrahlung erzeugt; eine Infektion wurde durch die Injektion von 5 × 106 Escherichia coli in den Oberschenkel am fünften Tag nach der Bestrahlung hervorgerufen. Die Antibiotika wurden eine Stunde später gegeben, die antibakterielle Wirksamkeit an der Bakterienzahl in den drei Stunden nach der Infektion homogenisierten einzelnen Oberschenkeln gemessen. Die Wirkung einer niedrigen Dosis jeder der beiden Cephalosporine auf die Infektion war signifikant niedriger bei Abwesenheit von Granulozyten als bei Tieren mit normaler Granulozytenzahl; bei höheren Dosen war die Wirkung von beiden Antibiotika auf die Infektion gleich bei granulozytopischen und unbestrahlten Mäusen. Bei den granulozytopischen Mäusen war CEZ 2,95 mal wirksamer als CED gegenE. coli in vivo. Dieser Unterschied in der Wirksamkeit war ähnlich dem bei normalen Mäusen gefundenen.
    Notes: Summary The activity of cefazolin (CEZ) and cephradine (CED) was studied in experimentally infected neutropenic mice. Neutropenia was induced by 600 rad whole-body irradiation; an infection was induced by the injection of 5 × 106 Escherichia coli into the thigh on Day 5 after irradiation. Antibiotics were administered 1 h later, and antibacterial activity was estimated from bacteria counts made in the homogenized individual thighs 3 h after infection. The effect of a low dose of each of the cephalosporins on the infection was significantly lower in the absence of granulocytes than in animals with intact host defence; at higher dosages the effect of both antibiotics on the infection was the same in neutropenic and unirradiated mice. In the neutropenic mice, CEZ was 2.95 times more active than CED againstE. coli in vivo, this difference in activity being similar to that found earlier in normal mice.
    Type of Medium: Electronic Resource
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