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  • 1
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Blood glucose ; continuous blood glucose analysis ; diabetes therapy criteria ; unstable diabetes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Individual blood glucose (BG) measurements at selected time points were compared with continuously recorded BG data as criteria of the adequacy of diabetes regulation. Indices reflecting the adequacy of diabetes regulation have previously been developed from continuously monitored BG measurements during studies under standardized near-normal living conditions. These indices are: (1) mean amplitude of glycemic excursions (MAGE), (2) diurnal mean blood glucose (MBG), (3) mean of daily differences of paired BG values (MODD). Because of the intensive studies necessary to obtain these indices, approximations based on individual BG measurements which might easily be obtained in practice were sought. The BG value 80 min after breakfast correlated best with the MAGE. The average of the fasting BG value and the value at 80 min after breakfast correlated well with the MBG. These individual BG measurements distinguished the groups of subjects. The difference between fasting BG values on successive days (AFBG) correlated well with the MODD. However, unlike MODD itself, AFBG did not distinguish the groups of subjects. Some other selected BG values with different timing were nearly equally highly correlated with these three criteria of BG behavior. Thus, relatively few but critically timed BG measurements on successive days, with suitable urinary glucose measurements, during standardized therapeutic programs may serve as an index of the efficacy of the therapy. By these same means, the characteristics of the patient's diabetes might also be assessed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Blood glucose variability ; Continuous blood glucose analysis ; Insulin therapy ; Unstable diabetes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé L'analyse continue de la glycémie pendant deux périodes successives de 24 heures a permis d'établir la différence entre les valeurs couplées du glucose sanguin pour chaque période, au cours de 22 études chez 7 diabétiques instables, 3 diabétiques stables et 3 sujets normaux. Chez les diabétiques instables, la moyenne absolue des différences quotidiennes (MADQ) était élevée (36.6 à 158.1 mg/100 ml), intermédiaire chez les diabétiques stables (10.2 à 35.1 mg/100 ml) et basse chez les sujets normaux (6.2 à 8.2 mg/100 ml). La MADQ mesurait les changements de la glycémie dus aux variations quotidiennes de la réponse au traitement, lequel était aussi constant que possible. Dans six expériences, l'augmentation intentionnelle du traitement, par l'injection d'insuline rapide 4 fois par jour, provoqua une diminution de la MADQ à cinq reprises. Chez deux diabétiques étudiés à intervalles de 5 à 7 mois, sans changement de traitement, la MADQ est restée semblable. La MADQ caractérise aussi la variabilité quotidienne de la glycémie, complément important à l'amplitude moyenne des variations du glucose sanguin pendant la journée (AMVG) et à la glycémie moyenne (GSM) au cours de la même période.
    Abstract: Zusammenfassung Es wurden die Differenzen zwischen den beiden einander zugeordneten Blutzuckerwerten während zwei aufeinanderfolgender 24-Stunden Perioden einer kontinuierlichen Blutzuckeranalyse bei 22 Untersuchungen an sieben labilen Diabetikern, drei stabilen Diabetikern und drei Normalpersonen untersucht. Der absolute Durchschnittswert der täglichen Differenzen (MODD) (ohne das Vorzeichen zu beachten) war bei den labilen Diabetikern hoch (36.6 bis 158.1 mg/ 100ml), weniger hoch bei den stabilen Diabetikern (10.2 bis 35.1 mg/100 ml) und niedrig bei den Normalen (6.2 bis 8.2 mg/100 ml). Der Mittelwert der täglichen Unterschiede (MODD) war ein Maß der Änderungen der Blutglucose-konzentration auf Grund von Tag-zu-Tag-Schwankungen als Folge der Therapie, die so konstant wie möglich gehalten wurde. Wenn die Therapie beträchtlich intensiviert wurde, indem vier tägliche Insulininjektionen eines kurzwirkenden Insulins gegeben wurden, verminderte sich der Mittelwert bei 5 von 6 Untersuchungen. Bei zwei Diabetikern, die nach 5 bis 7 Monaten ohne Veränderungen der Insulinbehandlung wieder untersucht wurden, blieben die MODD-Werte ähnlich. Sie sind ein Maß einer weiteren Eigenschaft des Blutzuckerverhaltens, nämlich der Schwankungen von Tag zu Tag. Dies ist eine wichtige Ergänzung zu den Messungen der durchschnittlichen Amplitude der Blutzuckerkurve (MAGE, ein Maß der Schwankungen innerhalb eines Tages) und der durchschnittlichen Blutzuckerkonzentration, MBG (durchschnittlicher Blutzuckerspiegel während der Messung der Blutzuckerschwankungen).
    Notes: Summary Differences between paired blood glucose values during two successive 24-h periods of continuous blood glucose analysis were investigated during 22 studies in seven unstable diabetics, three stable diabetics, and three normal subjects. The absolute means (without regard to sign) of daily differences (MODD) were high in unstable diabetics (36.6 to 158.1 mg/100 ml), intermediate in stable diabetics (10.2 to 35.1 mg/100 ml), and low in normals (6.2 to 8.2 mg/100 ml). MODD was a measure of the blood glucose changes resulting from day-to-day variation in response to therapy that was kept as constant as possible. When therapy was deliberately intensified through the use of four daily injections of short-acting insulin, MODD decreased in five of six such experiments. In two diabetics retested at intervals of 5 to 7 months without change in insulin regimen, MODD values remained similar. MODD quantifies another characteristic of blood glucose behaviour, the between-day variability; this is an important complement of the mean amplitude of glycaemic excursions (MAGE, a measure of within-day variability) and of the mean blood glucose concentration, MBG (the overall level of glycaemia during the variability measurements).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of biometeorology 14 (1970), S. 267-274 
    ISSN: 1432-1254
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Geography , Physics
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die wesentlichen Abkühlungsparameter, die Abkühlungskonstante k, der Wärmeüberleitungskoeffizient h und die äusserste steady state Temperatur T′, werden erklärt und die Methoden zu ihrer Bestimmung beschrieben. Die Umkehrung von k in Prozent, r%(T−Ta)/t, ergibt eine verständliche Zahl, die beim Vergleich der relativen Abkühlungsraten verschiedener Systeme bei unterschiedlichen Bedingungen nützlich ist. h ist unersetztlich für Koeffizient-Kalorimetrie und T′ kann zur Berechnung der Wärmeeingabe durch lokale Bildung und Blutzirkulation benutzt werden.
    Abstract: Resume On définit ici les principaux paramètres du refroidissement (la constante de refroidissement k, le coefficient de transfer de chaleur h et la température finale de l'état d'équilibre T′) et on indique les méthodes permettant leur détermination. La conversion de k en une valeur relative, r%(T−Ta)/t, donne une grandeur compréhensible qui est utile lors de la comparaison des taux de refroidissement relatifs de divers systèmes soumis à des conditions variables. h ne peut être remplacé dans le coefficient de calorimétrie et T′ peut être utilisé dans le calcul séparé de l'apport de chaleur, soit par formation locale, soit du fait de la circulation sanguine.
    Notes: Abstract The fundamental cooling parameters, the cooling constant k, the heat transfer coefficient h, and the ultimate steady state temperature T′, are explained and the methods for their determination are described. The conversion of k to a percentage, r%(T − Ta)/t, provides an understandable number which is useful for comparing the relative rates of cooling of different systems under different conditions. h is indispensable for coefficient calorimetry and T′ can be used to calculate separately the heat input from local generation and from blood circulation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of biometeorology 16 (1972), S. 247-258 
    ISSN: 1432-1254
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Geography , Physics
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wenn das Mittelglied eines Fingers einer Temperatur von -10° bis -15°C bei einem Wind von 10 m/sec ausgesetzt wurde, kühlte die Hauttemperatur nicht bis zur Lufttemperatur, sondern bis zu einer höheren Temperatur T′ = (Ta + τ) ab. Dies war Folge des Wärmezuflusses, etwa 118 joule über 4.3 min, durch Konduktion von den nicht exponierten proximalen und distalen Fingergliedern. Die berechneten Wärmekonstanten für den Finger waren verschieden von denen für Wasser und erklären die Schnelligkeit der Abkühlung. Die Häufigkeit von Erfrieren oder kältebedingter Gefässerweiterung liess sich wegen des Auftretens unbestimmter Ueberkühlung nicht mit der relativen Abkühlungsrate korrelieren. Innerhalb des gleichen Bereiches überkühlter Temperaturen traten in 16 Fällen Erfrierungen, in 7 Fällen kältebedingte Gefässerweiterung und in 3 Fällen nichts auf. Die Faktoren die entweder Kristallisation oder Gefässerweiterung bedingten, sind unbekannt.
    Abstract: Resume Lorsque l'on expose la deuxième phalange à une température de -10° à -15°C par un vent de 10 m/sec, sa température de surface ne s'abaisse pas jusqu'à celle de l'air ambiant, mais seulement jusqu'à une valeur T′ = (Ta + τ). Ceci est dû à l'échange de chaleur — environ 118 joules pour 4,3 min — provenant de la troisième et de la première phalange non exposées à l'air froid. Les constantes thermiques calculées sont différentes de celles de l'eau, ce qui explique le refroidissement rapide du corps humain. Les causes de gelure ou de vasodilatation due au froid ne peuvent pas être mises en corrélation avec le taux de refroidissement relatif en raison de l'apparition inexpliquée de phénomènes de surrefroidissement. Dans le même intervalle de températures basses, on a constaté 16 cas de gelures, 7 de vasodilatation due au froid et, dans 3 cas, aucune modification n'est apparue. Les faits qui provoquent soit la cristallisation, soit la vasodilatation ne sont pas connus jusqu'ici.
    Notes: Abstract Upon exposure of the middle phalanx of the finger to air at -10° to-15°C moving at 10 m/sec, the surface temperature cooled not toward air temperature but toward a higher temperature, T′ = (Ta + τ). This was due to heat input, about 118 joule over 4.3 min, by conduction from the proximal and distal phalanges not exposed to the cold air. Calculated thermal constants for the finger are somewhat different from those for water and account for the rapidity of the cooling. The incidence of either freezing or cold-induced vasodilatation could not be correlated with the relative cooling rate because of the occurrence of indeterminate supercooling. Within the same range of supercooled temperatures, freezing occurred in 16 cases, cold induced vasodilatation in 7 cases, and nothing in 3 cases. The factors which induce crystallization on the one hand or vasodilatation on the other hand, remain to be discovered.
    Type of Medium: Electronic Resource
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