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  • 1965-1969  (2)
  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    Philadelphia, etc. : Periodicals Archive Online (PAO)
    The German quarterly. 42:MEMBERSHIP ISSUE (1969:Sept.) 485 
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 66 (1969), S. 86-96 
    ISSN: 1437-1596
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Summary 1. The tensile strength of umbilical cords was determined by suspending on them a weight of 3300 g. A fall from a height of 5 cm severed 64% of all cords, while 88% of the cords were divided by a fall from a height of 10 cm. 2. Various segments of the same cord have different tensile strengths. 3. There is no difference in appearance of the divided end of a cord if the tearing was caused by a falling weight or by hand. It is possible, however, to differentiate between cutting and tearing. 4. Drops of blood of varying size are sprayed to a great distance when the cord is severed. 5. Splitting in the intima of blood-vessels and hemorrhages in Wharton's jelly are always found after breaking the cord and often when the cord has been pulled heavily during the third stage of labor. The splitting and the hemorrhages can be demonstrated by gross inspection of the vessels. 6. Model experiments with a still-born child (2500 g) indicate that the cord may be severed by a fall arrested following impact on an oblique surface, as in some cases of precipitous delivery. 7. Drying in the open air is the best method of preserving umbilical cords. Immersing in 0.9% NaCl-solution will reestablish the original shape and permit evaluation.
    Notes: Zusammenfassung 1. Belastung mit dem durchschnittlichen Gewicht eines Neugeborenen (3300 g) führte in Fallversuchen mit einer Fallhöhe von 5 cm bei 64% der Nabelschnüre, mit einer Fallhöhe von 10 cm bei 88% zum Riß. 2. Nabelschnüre sind nach „statischen“ Festigkeitsprüfungen an verschiedenen Stellen ihrer Gesamtlänge unterschiedlich fest. 3. Rißenden nach Fallversuchen und nach Zerreißen von Hand sind nicht zu unterscheiden. Rißenden können von Schnittenden durch ihre Form unterschieden werden. 4. Bei Zerreißung von Nabelschnüren treten in weitem Umkreis Blutspritzer verschiedener Größe auf. 5. An zerrissenen Nabelschnüren sind stets Einrisse der Gefäßwand und Blutungen in der Whartonschen Sulze zu finden, sie sind häufig bereits nach dem Zug an der Nabelschnur während der Nachgeburtsperiode zu beobachten. Der Nachweis ist durch Aufschneiden längs der Nabelschnurvene zu führen. 6. Modellversuche mit einer 2500 g schweren Totgeburt ergaben, daß auch bei gebremstem Fall in ein Fallklosett (wie bei einer Sturzgeburt) ein Abreißen der Nabelschnur möglich ist. 7. Nabelschnüre lassen sich am besten durch Lufttrocknung konservieren. Nach Quellen in physiologischer Kochsalzlösung ohne Zusätze ist eine einwandfreie Beurteilung möglich.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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