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  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Morbid obesity ; Gastroplasty ; Laparoscopic gastric banding ; Morbidity ; Mortality. ; Schlüsselwörter: Morbide Adipositas ; Gastroplastik ; laparoskopische Magenbandoperation ; Morbidität ; Letalität.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Zwischen 1984 und 1996 wurde an unserer Klinik bei der Behandlung der morbiden Adipositas die Gastroplastik nach Mason an 14 Patienten im Alter von 40 (26–48) Jahren, Body-mass-Index (BMI) 48 (37–71) kg/m2, Übergewicht 67 (41–116) kg durchgeführt. Seit Dezember 1996 wenden wir das justierbare laparoskopische „gastric banding“ (Lap-band) an: 73 Patienten im Alter von 39 (22–64) Jahren, BMI 45 (32–69) kg/m2, Übergewicht 66 (30–169) kg. Wir untersuchten Früh- und Spätresultate beider Methoden. Frühresultat: Bei beiden Methoden beobachteten wir keine relevante Morbidität und keine Letalität. Spät/Intermediärresultat: Reoperationsrate 15 % bei beiden Methoden. Nach Gastroplastik war die Abnahme des Übergewichts nach durchschnittlich 3,7 Jahren 54 (22–96) %, nach Lap-band bei 24 Patienten nach 12 Monaten 47 (11–127) % und bei 8 Patienten nach 18 Monaten 51 (28–139) %. Seit Einführung der laparoskopischen Technik hat die Anzahl bariatrisch-chirurgischer Eingriffe stark zugenommen. Dennoch blieben die Komplikationsrate gering und das Spätresultat vergleichbar.
    Notes: Summary. Between 1984 and 1996 we performed a Mason gastroplasty for the treatment of morbid obesity: 14 patients (average age 40 (26–48) years, body mass index (BMI) 48 (37–71) kg/m2, excessive body weight 67 (41–116) kg). Since the end of 1996 we now apply adjustable laparoscopic gastric banding (lab band): 73 patients (average age 39 (22–64) years, BMI 45 (32–69) kg/m2, excessive body weight 66 (41–116) kg). We compared the early and late results of both methods. Early results: no relevant morbidity or mortality for neither method. Late/intermediate results: reoperation rate for both methods 15 %. After an average of 3.7 years the excessive body weight loss (EWL) for gastroplasty was 54 (22–96) %. The EWL after lab band for 24 patients after 12 months was 47 (11–127) % and for 8 patients after 18 months 51 (28–139) %. Since the introduction of the lap band the number of bariatric operations has greatly increased. Nevertheless, the perioperative complication rate has remained low, and the long-term outcome is similar for both methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 5-10 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bassini repair ; Recurrent hernia ; Late results ; Follow-up ; Inguinal hernial repair
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven Studie werden die Spätresultate — mittlere Nachkontrollzeit 13,2 Jahre — nach Herniotomie und Bassini-Plastik vorgestellt. 837 Patienten wurden mittels Fragebogen, davon noch 341 zusätzlich klinisch nachkontrolliert. Bei der Fragebogennachkontrolle ergab sich eine Rezidivrate von 10,5%, wobei kumulativ 26% der Rezidive innerhalb der ersten beiden postoperativen Jahre und 88% innerhalb von 10 Jahren auftraten. Eine Hodenatrophie konnten wir bei 1,1% aller an Männern vorgenommenen Operationen feststellen und in 1,6% lag das Bild eines behandlungsbedürftigen Entrapment des Nervus ilio-inguinalis vor. Demgegenüber ergab die klinische Nachkontrolle eine Rezidivrate von 23%, eine Hodenatrophie von 1,2% und ein Entrapment von 2,9%. Eine Abhängigkeit der Rezidivhäufigkeit von Geschlecht, Alter, Lokalisation, Hernientyp, erhöhtem intraabdominellem Druck und Erfahrung des Operateurs konnte nicht festgestellt werden. Aus unseren Resultaten schließen wir, daß nur eine klinische Nachkontrolle nach einer ausreichend langen Nachkontrollzeit klare Vorstellungen über das Auftreten von Rezidiven gibt.
    Notes: Summary In a retrospective analysis the late results — mean follow-up 13.2 years — after herniotomy and Bassini repair are presented. The results of 837 interventions were evaluated with a questionnaire and among these 341 were clinically controlled. The overall recurrence rate was 10.5% with a cummulative recurrence rate of 26% after the first two years and 88% within 10 years. A testicular atrophy was observed in 1.1 % and in 1.6% patients complained of pain in the groin or presented an entrapment of the nervus ilio-inguinalis. The personally conducted clinical evaluation showed a recurrence rate of 23%, a testicular atrophy in 1.2% and an entrapment in 2.9%. The recurrence rate was independent of sex, age, localisation, type of hernia, increased intraabdominal pressure or experience of the operator. Our results confirm that recurrences are only depicted by a clinical guided control after a sufficiently long follow-up period.
    Type of Medium: Electronic Resource
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