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  • Cadmium  (1)
  • Key words Acute renal failure  (1)
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    Digitale Medien
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    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 109 (1985), S. 193-199 
    ISSN: 1432-1335
    Schlagwort(e): Cadmium ; Cancer of the prostate
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary The carcinogenic effects of cadmium were tested in an animal experiment to check the results of epidemiological studies showing that the incidence of prostatic carinoma is above average in workers industrially exposed to high cadmium levels. For this purpose 1.9 mg CdCl2 (1.2 mg Cd/kg body weight) was injected into the right ventral prostatic lobe of 12-month-old male inbred rats of the Okamoto-toki strain. Simple hyperplasia was found in 38, atypical hyperplasia in 29, atypical hyperplasia with severe dysplasia in 11 and invasive prostatic carcinoma in 5 of 100 animals 270 days after the injection. Various mechanisms are discussed in connection with the carcinogenic action of cadmium.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
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    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 34 (1997), S. 40-45 
    ISSN: 1435-1420
    Schlagwort(e): Key words Acute renal failure ; multiple organ dysfunction syndrome ; interhospital transport ; mortality rate ; Schlüsselwörter Akutes Nierenversagen ; Multiorganversagen ; Transport ; Mortalität
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Der Notwendigkeit, auf allen Intensivstationen eine Nierenersatztherapie verfügbar zu haben, steht die Möglichkeit zur Verlegung in spezialisierte Zentren gegenüber. Die vorliegende Studie untersucht die Beeinflussung der Mortalität des Multiorganversagens durch Einführung der Hämofiltration auf dieser Intensivstation gegenüber dem Zwang zur Verlegung in dieser kritischen Phase. Die Daten von 58 Patienten mit akutem Nierenversagen im Rahmen des Multiorganversagens einer anästhesiologisch geleiteten operativen Intensivstation eines kommunalen Krankenhauses wurden retrospektiv ausgewertet. Vor Einführung der Hämofiltration auf dieser Intensivstation im Jahr 1988 mußten 25 Patienten zur Nierenersatztherapie verlegt werden (Gruppe A). Nach 1988 konnten 33 Patienten mit intermittierender veno-venöser Hämofiltration vor Ort behandelt werden (Gruppe B). In Gruppe A war die Mortalität tendenziell höher als in Gruppe B (76% vs 67%). 4 Patienten der Gruppe A verstarben, da für sie trotz Indikation zu einem Nierenersatzverfahren kein Therapieplatz gefunden werden konnte. Bei 3 Patienten gab es zuerst eine Absage, bevor sie dann doch mit Verzögerung in ein anderes Haus verlegt werden konnten; auch diese drei Patienten sind verstorben. Weitere 3 Patienten verstarben innerhalb der ersten 24 Stunden nach Verlegung. Die Indikation zur Nierenersatztherapie im Multiorganversagen war im Untersuchungszeitraum signifikant rückläufig, was auf vielseitige Lerneffekte zurückzuführen ist. Diese Erfahrungen sprechen dafür, in großen Intensivstationen die Möglichkeiten für eine Nierenersatztherapie vor Ort zu schaffen.
    Notizen: Summary Renal replacement therapy is of primary importance for the treatment of acute renal failure associated with multiple system organ failure. If renal replacement therapy is not available in the intensive care unit, patients must be transferred to specialized units, where renal replacement therapy can be applied. The present study investigates the mortality of patients in multiple system organ failure with acute renal failure prior and after renal replacement therapy was available in this unit. Data of 58 patients in a multidisciplinary intensive care unit with multiple system organ failure associated with acute renal failure were retrospectively analyzed. Prior to 1988, when hemofiltration was instituted in this unit, 25 patients required an interhospital transmission in order to receive renal replacement therapy (group A). After 1988, 33 patients were treated with intermittent veno-venous hemofiltration in this intensive care unit (group B). Mortality tended to be higher in group A compared to group B (76% vs 67%). In group A four patients died after other units could not admit these patients. Three patients were transferred with considerable delay due to temporary shortage of therapy facilities in other hospitals; these three patients also died. Three patients died within 24 h after interhospital transportation. During the study period the indication for renal replacement therapy in patients with multiple system organ failure decreased, which can be explained with multiple learning effects. Patient groups changed from elderly patients with a lower number of failing organ systems to younger patients with predominantly four failing organ systems. These results favor the provision of renal replacement therapy in every major intensive care unit.
    Materialart: Digitale Medien
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