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  • Digitale Medien  (2)
  • Army Medical Museum  (1)
  • Carotid endarterectomy  (1)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Gefässchirurgie 2 (1997), S. 130-137 
    ISSN: 1434-3932
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Eversionsendarteriektomie ; Pseudookklusion ; A. carotis interna ; Key words Carotid artery ; Pseudo-occlusion ; Carotid endarterectomy
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Abstract Aim of the study: The technique of eversion endarterectomy (EEA) of the internal carotid artery (ICA) is routinely used to treat severe, symptomatic or asymptomatic ICA stenosis at the vessel origin. ICA stenosis surgery is performed both to improve cerebral circulation and to eliminate a possible source of embolism. Discrepant examination findings are indicative of a so-called pseudo-occlusion of the ICA. The aim of this study was to give an updated survey of the literature on ICA pseudo-occlusion and to present our own cases with reference to the necessary diagnostic measures, the surgical procedure and the morbidity/mortality. Material and method: From June 1995 to June 1996, 112 patients were surgically treated for severe carotid stenoses or occlusions (pseudo-occlusions) by a total of three vascular surgeons. In the preoperative evaluation, we observed four patients, i. e. three men and one women aged 44 to 67 years, with discrepant cerebral perfusion findings. The mean age of all patients with carotid revascularization was 58.5 years. Results and conclusions: All patients with the finding of a carotid pseudo-occlusion were submitted to exploratory exposure and, in the case of retrograde flow, were revascularized by eversion EEA. All clinical courses were uneventful, and good regression of the neurological symptoms was observed in two patients in stage III (minor stroke) and IV (complexed stroke). Appling strict indication criteria, eversion EEA for pseudo-occlusion of the ICA is an excellent treatment modality with low morbidity that serves to prevent further cerebrovascular ischemic states.
    Notizen: Zusammenfassung Fragestellung: Die Technik der Eversionsendarteriektomie (EEA) der A. carotis interna (ACI) wird routinemäßig zur Behandlung der hochgradigen, abgangsnahen, symptomatischen aber auch asymptomatischen Stenose der ACI eingesetzt. Die chirurgische Behandlung einer ACI-Stenose hat zum Ziel, einerseits die zerebrale Durchblutung zu verbessern und andererseits eine mögliche embolische Streuquelle zu beseitigen. Eine sog. Pseudookklusion der A. carotis interna liegt vor bei diskrepanten Untersuchungsbefunden. Ziel der vorliegenden Arbeit war es, einen aktuellen Literaturüberblick zur ACI-Pseudookklusion zu geben und das eigene Krankengut bezüglich der notwendigen Diagnostik, des operativen Vorgehens und der perioperativen Morbidität und Letalität vorzustellen. Material und Methode: Von Juni 1995 bis Juni 1996 wurden 112 Patienten von insgesamt drei Operateuren an 115 hochgradigen Karotisstenosen bzw. Verschlüssen (Pseudookklusionen) operiert. Im Rahmen der präoperativen Evaluation beobachteten wir 4 Patienten mit diskrepanter Befundkonstellation bezüglich der zerebralen Perfusion. Es handelte sich hierbei um drei Männer und eine Frau im Alter von 44 – 67 Jahren. Das Durchschnittsalter aller Patienten mit Karotisrevaskularisation lag bei 58,5 Jahren. Ergebnisse und Schlußfolgerungen: Sämtliche Patienten mit der Befundkonstellation einer Karotispseudookklusion wurden einer Probefreilegung zugeführt und bei retrogradem Internafluß durch eine Eversionsendarteriektomie revaskularisiert. Die Verläufe waren sämtlich komplikationslos und es konnte bei 2 Patienten im Stadium III und IV eine gute Rückbildung der neurologischen Symptomatik beobachtet werden. Bei strenger Indikationsstellung stellt die Eversionsendarteriektomie bei Pseudookklusion der A. carotis interna eine ausgezeichnete Therapie mit niedriger Morbidität zur Prophylaxe weiterer zerebrovaskulärer Ischämiezustände dar.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Documenta ophthalmologica 89 (1995), S. 39-43 
    ISSN: 1573-2622
    Schlagwort(e): William Thomson ; Joseph Janvier Woodward ; Army Medical Museum ; Pioneer in medical photography ; U.S. Civil War
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract William Thomson and Joseph Janvier Woodward were two of several exceptionally versatile and highly productive young physicians who volunteered for service with the Union Army at the outbreak of the Civil War, and then were subsequently assigned to the Washington Area where they played significant roles and made major contributions towards the development of the Army Medical Museum. Both pioneered in photomicrography. While Thomson deserves priority, Woodward was the more prolific contributor whose work and publications helped draw attention to the Army Medical Museum as a center for excellence in pathology. After the War Thomson returned to Philadelphia where his interests in photography stimulated his pursuit of optics and eventually his becoming one of the first American physicians to specialize in ophthalmology. He became Professor of Ophthalmology at Jefferson Medical College.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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