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  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Arthroskopie 12 (1999), S. 268-273 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Knie ; Arthroskopie ; Arthrolyse ; Judet-Operation ; Key words Knee ; Arthroscopy ; Arthrolysis ; Judet operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The development of minimally invasive and arthroscopic techniques as well as early rehabilitation has brought a significant increase in the functional outcome of joint mobility following knee surgery. Despite this fact, surgeons are still being confronted with an increasing number of knee operations in patients suffering from limited knee motion or arthrofibrosis. Several surgical techniques to improve knee mobility can be performed, depending on the amount and characteristics of immobility. Indications for arthoscopic or open surgery should be based on an algorhithm. The goal of this paper is to present this algorhithm and discuss the limitations of arthroscopic procedures. In seven patients with an average range of motion of 42.8° preoperatively, an open procedure had to be performed. The average range of motion intraoperatively was 115° and 97.8° at follow-up after 22.4 months.
    Notes: Obwohl verfeinerte, minimalinvasive Operationstechniken sowie neue Implantate in der Kniegelenkchirurgie zumeist eine frühfunktionelle Nachbehandlung ermöglichen und eine langfristige Ruhigstellung vermeiden, ist man auch sicher aufgrund der steigenden Zahl an Eingriffen in der täglichen Praxis immer wieder mit Patienten mit störenden Bewegungseinschränkungen des Kniegelenks konfrontiert. Dauer und Art der Gelenksteife, Ausmaß und Sitz des Bewegungshindernisses sowie Umfang der Funktionseinschränkung indizieren zwar die jeweilige Vorgangsweise, die Indikationsstellung gestaltet sich jedoch aufgrund der Komplexität des pathomorphologischen Substrats der Arthrofibrose problematisch. Diese Arbeit versucht anhand der Empfehlungen anderer Autoren sowie eigener Erfahrungen nach 7 offenen Arthrolysen die Grenzen der arthroskopischen Arthrolyse bzw. die Indikation zum offenen Eingriff aufzuzeichnen. Bei den 7 Patienten wurde die Beweglichkeitsamplitude von präoperativ durchschnittlich 42,8° intraoperativ auf einen Wert von durchschnittlich 115° angehoben, fiel jedoch bei der Nachuntersuchung (im Schnitt nach 22,4 Monaten) auf durchschnittlich 97,8° zurück.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Arthroskopie 13 (2000), S. 69-71 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Kniegelenkdistorsion ; Blockierungserscheinungen ; Vorderes Kreuzband ; Synoviaimpingement ; Arthroskopie ; Key words Acute knee trauma ; Loss of extension ; Anterior cruciate ligament ; Synovial impingement ; Arthroscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We report on two cases of acute knee trauma with rupture of the synovial tissue of the anterior cruciate ligament. The femoral part of the synovia had retracted and was locked between the femoral attachment of the anterior cruciate ligament and the femur condyle. Both patients showed clinical signs of an acute lesion of the medial meniscus with loss of extension and tenderness on palpation over the medial joint cavity. After complete arthroscopic resection of the interfered soft tissue, both patients had full range of motion and no signs of any knee discomfort.
    Notes: Zusammenfassung Wir berichten über 2 Fälle eines traumatischen Einrisses des Synoviaüberzugs über dem vorderen Kreuzband nach Kniegelenkverdrehtrauma. Der femorale Anteil der Synovia retrahierte sich und klemmte zwischen dem femoralen Ansatz des vorderen Kreuzbands und der Femurkondyle im Sinne eines Impingements mit schmerzbedingter Streckhemmung ein. Klinisch imponierte der Befund wie eine akute Meniskuseinklemmung. Arthroskopisch wurden eine Meniskusläsion ausgeschlossen und die eingeschlagenen Weichteile entfernt. Bei sofort postoperativ wiedererlangter schmerzfreier Beweglichkeit blieben die Patienten beschwerdefrei.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 740-740 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastroduodenal perforation ; Surgical therapy ; Outcome ; Magenperforation ; Chirurgische Terapie ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die chirurgische Behandlung der Magenperforation besteht in erster Linie im sicheren Verschluß der Perforationsöffnung. Wünschenswert ist eine gleichzeitige Therapie der Ulcuskrankheit durch SPV bei jüngeren Patienten mit rezidivierenden Ulcera duodeni und mit einer weniger als 12 h alten Peritonitis. Berichtet wird über 95 Patienten. 63,8% hatten keine Ulcusanamnese oder eine über 12 h alte Peritonitis und wurden daher durch einfache übernähung versorgt. Die niedrige Rezidivquote (8,6% in 1–5 Jahren) rechtfertigt dieses Vorgehen. Die Letalität (22,1%) war vor allem beeinflußt vom Alter der Perforation, die bei 22% der Patienten über 24h zurücklag.
    Notes: Summary Surgical therapy for gastroduodenal perforation implies safe closure by simple suture. In some elective cases, it may also be advisable to combine this procedure with selective partial vagotomy to treat the underlying ulcer disease in younger patients with a long history of recurrent duodenal ulcer and with a perforation not older than 12 h. Our study included 95 patients. A great number of them (63.8%) had no history of ulcer disease or a perforation of more than 12 h standing and were treated by simple closure. The low incidence of recurrent ulcer (8.6% in 1–5 years) justifies our procedure. The mortality (22.1%) was mainly influenced by the time between perforation and operation. In 22 perforation was of more than 24 h standing.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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