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  • Choice of procedure  (1)
  • Gastroplasty  (1)
  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Morbid obesity ; Gastroplasty ; Laparoscopic gastric banding ; Morbidity ; Mortality. ; Schlüsselwörter: Morbide Adipositas ; Gastroplastik ; laparoskopische Magenbandoperation ; Morbidität ; Letalität.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Zwischen 1984 und 1996 wurde an unserer Klinik bei der Behandlung der morbiden Adipositas die Gastroplastik nach Mason an 14 Patienten im Alter von 40 (26–48) Jahren, Body-mass-Index (BMI) 48 (37–71) kg/m2, Übergewicht 67 (41–116) kg durchgeführt. Seit Dezember 1996 wenden wir das justierbare laparoskopische „gastric banding“ (Lap-band) an: 73 Patienten im Alter von 39 (22–64) Jahren, BMI 45 (32–69) kg/m2, Übergewicht 66 (30–169) kg. Wir untersuchten Früh- und Spätresultate beider Methoden. Frühresultat: Bei beiden Methoden beobachteten wir keine relevante Morbidität und keine Letalität. Spät/Intermediärresultat: Reoperationsrate 15 % bei beiden Methoden. Nach Gastroplastik war die Abnahme des Übergewichts nach durchschnittlich 3,7 Jahren 54 (22–96) %, nach Lap-band bei 24 Patienten nach 12 Monaten 47 (11–127) % und bei 8 Patienten nach 18 Monaten 51 (28–139) %. Seit Einführung der laparoskopischen Technik hat die Anzahl bariatrisch-chirurgischer Eingriffe stark zugenommen. Dennoch blieben die Komplikationsrate gering und das Spätresultat vergleichbar.
    Notes: Summary. Between 1984 and 1996 we performed a Mason gastroplasty for the treatment of morbid obesity: 14 patients (average age 40 (26–48) years, body mass index (BMI) 48 (37–71) kg/m2, excessive body weight 67 (41–116) kg). Since the end of 1996 we now apply adjustable laparoscopic gastric banding (lab band): 73 patients (average age 39 (22–64) years, BMI 45 (32–69) kg/m2, excessive body weight 66 (41–116) kg). We compared the early and late results of both methods. Early results: no relevant morbidity or mortality for neither method. Late/intermediate results: reoperation rate for both methods 15 %. After an average of 3.7 years the excessive body weight loss (EWL) for gastroplasty was 54 (22–96) %. The EWL after lab band for 24 patients after 12 months was 47 (11–127) % and for 8 patients after 18 months 51 (28–139) %. Since the introduction of the lap band the number of bariatric operations has greatly increased. Nevertheless, the perioperative complication rate has remained low, and the long-term outcome is similar for both methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 67 (1996), S. 921-926 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Inguinal hernia ; Operative methods ; Choice of procedure ; Suture material ; Intra- and postoperative measures. ; Schlüsselwörter: Leistenhernie ; Operationsmethode ; Verfahrenswahl ; Nahtmaterial ; intra- und postoperatives Vorgehen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Der aktuelle Stand der Leistenhernienchirurgie in der Schweiz l994 wird aufgrund einer Umfrage bei allen 142 chirurgischen Ausbildungskliniken mit einer Rücklaufquote von 60,6 % dargestellt. Das Anaesthesieverfahren der Wahl ist mit 67,4 % die Regionalanaesthesie. Die „Shouldice“ bzw. Transversalisplastik wird in über 90 % aller Primärhernien bevorzugt eingesetzt. Auch bei der Rezidivhernie kommt diese Technik in über 70 % am häufigsten zur Anwendung. Die Varianz der Reparaturformen ist hier groß (28,8 %) und die Fremdmaterialeinlage bleibt mit 5,9 % ein seltenes Vorgehen. Die endoskopischen Methoden werden aus verschiedenen Gründen von 77,9 % der Klinikleiter noch abgelehnt.
    Notes: Summary. With a response rate of 60.6 % to a questionnaire sent out in 1994 it is possible to give an overview of the situation in hernia surgery at the 142 surgical clinics of Switzerland. In general, regional anesthesia is the preferred method (67.4 %). Together, Shouldice repair and fascia transversalis repair cover over 90 % of the repair techniques in primary hernias. In recurrent hernias the same techniques dominate (70.2 %) a large spectrum of different operation methods; implantation of foreign materials is rare (5.9 %). Only 4.5 % of all Swiss surgical clinics have some experience with endoscopic hernia surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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