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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 308 (1979), S. 265-272 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Vasodilator agents ; Vascular resistance ; Coronary circulation ; Collateral circulation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A method was applied in anesthetized dogs enabling the measurement of regional resistances up to and behind the start of collaterals and the collateral resistance. The studies show that peripheral coronary pressure, i.e. perfusion pressure of the collaterals, can change when the ratio of pre- and post-collateral resistance alters. Drugs can influence collateral blood flow not only by directly effecting the collaterals but also by altering collateral perfusion pressure. Glyceryl trinitrate given in minor doses improved collateral blood flow by directly dilating the collaterals and also by increasing collateral perfusion pressure. Higher doses did not improve collateral flow due to a decrease of collateral perfusion pressure. A stealphenomenon occurred in some cases. Adenosine and verapamil had no direct influence on the collateral resistance. Verapamil given in small doses increased perfusion pressure slightly but not enough to improve collateral blood flow. High doses of verapamil, like low doses of adenosine, had no significant influence on collateral perfusion pressure and collateral blood flow. Adenosine given in high dosage led to a diminution of collateral flow by decreasing collateral perfusion pressure, i.e. a steal-phenomenon.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Arthroskopie 12 (1999), S. 268-273 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Knie ; Arthroskopie ; Arthrolyse ; Judet-Operation ; Key words Knee ; Arthroscopy ; Arthrolysis ; Judet operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The development of minimally invasive and arthroscopic techniques as well as early rehabilitation has brought a significant increase in the functional outcome of joint mobility following knee surgery. Despite this fact, surgeons are still being confronted with an increasing number of knee operations in patients suffering from limited knee motion or arthrofibrosis. Several surgical techniques to improve knee mobility can be performed, depending on the amount and characteristics of immobility. Indications for arthoscopic or open surgery should be based on an algorhithm. The goal of this paper is to present this algorhithm and discuss the limitations of arthroscopic procedures. In seven patients with an average range of motion of 42.8° preoperatively, an open procedure had to be performed. The average range of motion intraoperatively was 115° and 97.8° at follow-up after 22.4 months.
    Notes: Obwohl verfeinerte, minimalinvasive Operationstechniken sowie neue Implantate in der Kniegelenkchirurgie zumeist eine frühfunktionelle Nachbehandlung ermöglichen und eine langfristige Ruhigstellung vermeiden, ist man auch sicher aufgrund der steigenden Zahl an Eingriffen in der täglichen Praxis immer wieder mit Patienten mit störenden Bewegungseinschränkungen des Kniegelenks konfrontiert. Dauer und Art der Gelenksteife, Ausmaß und Sitz des Bewegungshindernisses sowie Umfang der Funktionseinschränkung indizieren zwar die jeweilige Vorgangsweise, die Indikationsstellung gestaltet sich jedoch aufgrund der Komplexität des pathomorphologischen Substrats der Arthrofibrose problematisch. Diese Arbeit versucht anhand der Empfehlungen anderer Autoren sowie eigener Erfahrungen nach 7 offenen Arthrolysen die Grenzen der arthroskopischen Arthrolyse bzw. die Indikation zum offenen Eingriff aufzuzeichnen. Bei den 7 Patienten wurde die Beweglichkeitsamplitude von präoperativ durchschnittlich 42,8° intraoperativ auf einen Wert von durchschnittlich 115° angehoben, fiel jedoch bei der Nachuntersuchung (im Schnitt nach 22,4 Monaten) auf durchschnittlich 97,8° zurück.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Arthroskopie 13 (2000), S. 69-71 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Kniegelenkdistorsion ; Blockierungserscheinungen ; Vorderes Kreuzband ; Synoviaimpingement ; Arthroskopie ; Key words Acute knee trauma ; Loss of extension ; Anterior cruciate ligament ; Synovial impingement ; Arthroscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We report on two cases of acute knee trauma with rupture of the synovial tissue of the anterior cruciate ligament. The femoral part of the synovia had retracted and was locked between the femoral attachment of the anterior cruciate ligament and the femur condyle. Both patients showed clinical signs of an acute lesion of the medial meniscus with loss of extension and tenderness on palpation over the medial joint cavity. After complete arthroscopic resection of the interfered soft tissue, both patients had full range of motion and no signs of any knee discomfort.
    Notes: Zusammenfassung Wir berichten über 2 Fälle eines traumatischen Einrisses des Synoviaüberzugs über dem vorderen Kreuzband nach Kniegelenkverdrehtrauma. Der femorale Anteil der Synovia retrahierte sich und klemmte zwischen dem femoralen Ansatz des vorderen Kreuzbands und der Femurkondyle im Sinne eines Impingements mit schmerzbedingter Streckhemmung ein. Klinisch imponierte der Befund wie eine akute Meniskuseinklemmung. Arthroskopisch wurden eine Meniskusläsion ausgeschlossen und die eingeschlagenen Weichteile entfernt. Bei sofort postoperativ wiedererlangter schmerzfreier Beweglichkeit blieben die Patienten beschwerdefrei.
    Type of Medium: Electronic Resource
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