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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 913-913 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Myastenia gravis ; Thymectomy ; Computed tomography ; Myasthenia gravis ; Thymektomie ; Computertomographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Patienten mit Myastenia gravis wird die Häufigkeit einer Thymushyperplasie mit 65%, von Thymustumoren mit 8–28% angegeben. Da sich selbst ein eindeutig veränderter Thymus dem klinischen Nachweis entziehen kann, hat die thorakale Computertomographie einen hohen diagnostischen Stellenwert. Die Indikation zur Thymektomie besteht bei erwachsenen Myastheniepatienten im computertomographischen Nachweis von Thymusgewebe. Für die zu fordernde komplette Entfernung des Thymusgewebes bevorzugen wir die mediane Sternotomie. Neurologische Nachbehandlung ist notwendig.
    Notes: Summary Among patients suffering from myasthenia gravis, thymic hyperplasia can be found in 65% and a tumor in 8%–28%. Clinical diagnosis can be difficult. Therefore, computed axial tomography is of great diagnostic importance. There is increasing evidence that a thymectomy should always be performed if thymic tissue can be shown by CAT scan to be present in the anterior mediastinum. As operative treatment we prefer a median sternotomy, which makes it easier to remove the thymus completely. Postoperatively the patients should be under neurological surveillance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 755-756 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thymoma ; Thymushyperplasia ; Computed tomography ; Thymom ; Thymushyperplasie ; Computertomographie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Diagnostik mediastinaler Tumoren spielt die thorakale Computertomographie mit der Differenzierungsmöglichkeit zwischen retrostemalem Fett, Thymusgewebe und Thymom eine zentrale Rolle. Wegen der Übersichtlichkeit und Radikalität bei der Entfernung eines Thymoms aber auch der zu fordernden ausgedehnten Thymektomie im Falle der Thymushyperplasie ist die mediane Sternotomie operativer Zugangsweg der Wahl. Für die Prognose ist der intraoperative Nachweis von invasivem Wachstum von entscheidender Bedeutung.
    Notes: Summary Computed axial tomography plays an essential role in the diagnosis of mediastinal tumors. It can differentiate between retrosternal fat, thymic tissue and thymoma. A median stemotomy is the operative approach of choice. It provides optimal access to the mediastinum which is a prerequisite in the radical removal of a thymoma as well as in the surgical treatment of thymus hyperplasia which we believe has to be treated by radical thymectomy. The prognosis mainly depends on whether invasion of adjacent structures was present at the time of operation or not.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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