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  • 1
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Cerebrovascular disease ; Computed tomography
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einem Autopsiematerial von 87 Fällen werden die Ergebnisse der Computertomographie einerseits und der neuropathologischen Untersuchung andererseits bei vasculären cerebralen Erkrankungen verglichen. Im besonderen werden die Größe und Lokalisation der Schädigungen, die Erfahrung der Beurteiler und technische Verbesserungen des CT berücksichtigt. Kleine Infarkte von weniger als 5 mm Durchmesser waren außerordentlich schwer im CT nachzuweisen. Dies war vorwiegend auf die technischen Grenzen des CT zurückzuführen. Auch die korrekte Diagnose von mittelgroßen Infarzierungen war oft schwierig. Dies war vorwiegend auf die anatomische Lokalisation der Läsionen zurückzuführen, nämlich die Nachbarschaft zu erweiterten und tiefen Sulci, die Lage in der periventriculären weißen Substanz sowie innerhalb von Strukturen der hinteren Schädelgrube. Große Infarkte konnten im CT leicht nachgewiesen werden mit Ausnahme der frühen Phase oder bei hämorrhagischer Infarzierung. Eine verbesserte Treffsicherheit der CT Diagnostik für kleine und mittlere Infarzierungen konnte nicht durch eine zunehmende Erfahrung der Beurteiler, sondern lediglich durch eine technische Verbesserung der Computertomographie erreicht werden.
    Notes: Summary The findings on computed tomography (CT) and neuropathological examinations were correlated in 87 autopsied cases of cerebrovascular disease with regard to the size and location of lesions, experience of reviewers, and improvement in CT quality. Small infarctions less than 5 mm were very difficult to detect accurately on CT. This was largely because of the limitations in the efficiency of the CT scanner. Accurate diagnosis of medium sized infarctions was also often difficult. This was mainly due to the anatomical location of lesions, the confluence of deep and widened sulci, periventricular white matter, and structures in the posterior fossa. Large infections could be visualized easily on CT, except in their early periods or in cases with hemorrhagic infarctions. The improved accuracy of CT diagnosis for small and medium sized infarctions could not be attained by the experience of reviewers, but was only possible by instrumental improvement of CT quality.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Neuroradiology 41 (1999), S. 175-178 
    ISSN: 1432-1920
    Keywords: Key words Infarct ; cerebral ; Computed tomography ; Magnetic resonance imaging ; diffusion-weighted
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract We compared CT and MRI obtained within the first 3 h of onset of a cerebral infarct. Echo-planar diffusion-weighted MRI delineated the infarcted areas most clearly, and subtle low-density areas on CT were consistent with those shown to be abnormal by diffusion-weighted MR. The signal changes of affected areas on fast spin-echo proton-density, T2-weighted and fast FLAIR images were subtler than the low density on CT.
    Type of Medium: Electronic Resource
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