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  • Electronmicroscopy  (1)
  • Fluconazole  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1238
    Schlagwort(e): Key words Intensive care unit ; Candida ; Fluconazole ; Amphotericin B
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract The incidence of systemic Candida infections in patients requiring intensive care has increased substantially in recent years as a result of a combination of factors. More patients with severe underlying disease or immunosuppression from anti-neoplastic or anti-rejection chemotherapy and at risk from fungal infection are now admitted to the ICU. Improvements in supportive medical and surgical care have led to many patients who would previously have died as a result of trauma or disease surviving to receive intensive care. Moreover, some therapeutic interventions used in the ICU, most notably broad-spectrum antibiotics and intravascular catheters, are also associated with increased risks of candidiasis. Systemic Candida infections are associated with a high morbidity and mortality, but remain difficult to diagnose and ICU staff need to be acutely aware of this often insidious pathogen. A number of studies have identified risk factors for systemic Candida infection which may be used to identify those at highest risk. Such patients may be potential candidates for early, presumptive therapy. Here we review the epidemiology, pathogenesis, morbidity and mortality of systemic Candida infections in the ICU setting, and examine predisposing risk factors. Antifungal treatment, including the use of amphotericin B, flucytosine and fluconazole, and the roles of early presumptive therapy and prophylaxis, is also reviewed.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Hautarzt 48 (1997), S. 253-257 
    ISSN: 1432-1173
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Juvenile hyaline Fibromatose ; Chromosomenanalyse ; Elektronenmikroskopie ; Key words Juvenile hyaline fibromatosis ; Chromosome-analysis ; Electronmicroscopy
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Summary Juvenile hyaline fibromatosis is a rare autosomal recessive connective tissue disease first described in 1873 by Murray. Major diagnostic criteria are multiple cutaneous tumors and gingival hypertrophy; minor criteria include contractures, osteolytic lesions and a positive family history. After a normal perinatal period at the age of 6 months our 24 year old patient developed gingival hypertrophy. During the first months of life several skin coloured nodules had been noticed on the neck and in the perianal area. At the age of 15 months, these nodules began to appear more rapidly, both spontaneously and posttraumatically. The patient showed normal development, but the lesions progressed. By the age of 15 years, the patient had extensive deformities and was unable to walk and move by himself. Both his sisters and the unrelated parents had no lesions. Essential for the diagnosis are the clinical picture and the histology. Electron microscopy is helpful to support the diagnosis. Defective connective tissue proteins such as chondroitin, collagen and mucopolysaccharides are probably the pathological defect. A therapy is so far unknown.
    Notizen: Zusammenfassung Die juvenile hyaline Fibromatose ist eine sehr seltene erstmals 1873 von Murray beschriebene Bindegewebserkrankung mit autosomal rezessivem Erbgang. Diagnostische Hauptkriterien sind das Auftreten von multiplen kutanen Tumoren und Gingivahypertrophie, Nebenkriterien stellen die Entwicklung von Gelenkkontrakturen, osteolytischen Läsionen und das familiäre Vorkommen dar. Bei unserem 24jährigen Patienten zeigte sich nach unauffälliger Geburt und Neugeborenenperiode im Alter von 6 Monaten im Zusammenhang mit der Dentition eine Gingivahypertrophie. In den ersten Lebensmonaten fielen kleine hautfarbene Knötchen im Nacken sowie perianal auf, die nachfolgend ab dem 15. Lebensmonat verstärkt sowohl spontan, aber vornehmlich posttraumatisch, auftraten. Im weiteren Verlauf zeigte sich bei normaler geistiger Entwicklung eine deutliche Progredienz der Hautveränderungen mit nachfolgenden multiplen schwersten Deformationen der Extremitäten sowie Gelenksteifigkeit und Bewegungseinschränkungen, so daß ab dem 15. Lebensjahr eine selbständige Fortbewegung kaum mehr möglich war. Beide Geschwister und die nicht blutsverwandten Eltern des Patienten haben keinerlei auffällige Hautveränderungen. Wegweisend für die Diagnosesicherung sind Klinik und Histologie. Die elektronenmikroskopischen Befunde können wertvolle Zusatzinformationen liefern und die Diagnose bestätigen. Aufgrund einer gestörten Bildung von Bindegewebsproteinen kommt es zu Ablagerungen von Chondroitin, Kollagen und Mukopolysacchariden in den fibroblastären Zellen und im dermalen Bindegewebe. Eine wirksame Therapie der Haut- und Gelenksveränderungen existiert nicht.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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